Web Analytics Made Easy - Statcounter

سریال‌های تلویزیونی که با پول بیت‌المال در صداوسیمای ملی ایران ساخته می‌شوند باید اشاعه‌دهنده فرهنگ ملی باشند نه اینکه به برخی آسیب‌های جامعه دامن بزنند و آن‌ها را ترویج کنند.

به گزارش روزنامه جوان، درباره ازدواج سه شاخصه وجود دارد که مدیران سیما در سریال‌سازی برای ملت مسلمان ایران باید آن‌ها را در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
یکی سن ازدواج است که هر قدر جلو می‌رویم سن ازدواج در جامعه بالاتر می‌رود و تلویزیون موظف است در سریال‌ها فواید ازدواج در سن پایین را برای خانواده‌ها و جوانان جا بیندازد، ولی متأسفانه برعکس این عمل می‌شود. در اغلب سریال‌های تلویزیونی دختران و پسران در سنین بالا هستند و ازدواج نکرده‌اند یا در سنین بالا قصد ازدواج دارند.

نکته دیگر درباره مسئله ازدواج این است که سنت خواستگاری در سریال‌های تلویزیونی باید پررنگ شود و فواید حضور و اطلاع خانواده‌ها در امر ازدواج در آثار نمایشی ترسیم شود تا فرهنگ‌سازی از این طریق صورت بگیرد، اما باز می‌بینیم که دقیقاً برخلاف این اتفاق می‌افتد و دختران و پسران در کوچه و خیابان و محل کار با هم آشنا می‌شوند و از یکدیگر خواستگاری می‌کنند.

اینکه سنت‌ها در جامعه تضعیف می‌شود یک دلیلش می‌تواند رسانه باشد. به نظر می‌رسد مدیران سیما به جنبه‌های ظریف و دقیق فرهنگ‌سازی در تلویزیون آگاهی و اشراف لازم ندارند.

به طور کلی در سریال‌های تلویزیونی خانواده‌ها از هم پاشیده، دچار بحران شده، درگیر خشونت شده و سرد به نمایش درمی‌آیند. این روابط خراب به طور قطع منجر به فرهنگ‌سازی در جامعه می‌شود.

مخاطبان تلویزیون سنگ نیستند و از این همه خشونت در سریال‌های تلویزیونی تأثیر می‌گیرند. وقتی هم از این موضوع انتقاد می‌شود پاسخ می‌شنویم که این‌ها حقایق جامعه است، اما به این سؤال پاسخ داده نمی‌شود که چه کسی رسانه ملی را مکلف کرده تا نقاط ضعف جامعه را ترویج کند. آیا دین این اجازه را می‌دهد یا دستورالعمل‌های داخلی سازمان چنین چیزی را ترویج می‌کند؟

البته کافی است مروری بر عقاید و خاستگاه فکری برخی نویسندگان سریال‌های تلویزیونی که از حمایت ویژه مدیران برخوردارند بیندازیم تا متوجه شویم این غفلت‌ها از کجا آب می‌خورد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سریال سریال دل دار شبکه دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۶۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!

نتایج رصد و نظرسنجی های مختلف درباره میزان رویکرد مردم به سریال های نوروزی هشدار نگران کننده ای را به صدا درآورده است.   به گزارش خبرآنلاین، براساس این نظرسنجی سریال زیرخاکی ۱۹/۸۶ درصد مخاطب داشته و سریال رستگاری تنها موفق به جذب ۷/۳۴ درصد از مخاطبان صدا و سیما شده است. سریال هفت سر اژدها نیز ۱۸/۱۶ درصد مخاطب داشته است! نکته مهم و قابل تامل در این نظرسنجی این است که ۵۴/۶۴ درصد مردم اصلا این ۳ سریال را ندیده اند.   به عبارت دیگر، صداوسیما علی رغم تدارک ویژه و پرهزینه شب عید و ماه مبارک، هنوز نتوانسته مخاطبان گذشته خود را پیدا کند. این ارقام نشان می دهد که صداوسیما همچنان دچار ریزش مخاطب بوده و طرح های تحول مدیران این سازمان نیز موفقیتی در پی نداشته است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت
  • (ویدئو) چهره باورنکردنی همسر نقی سریال پایتخت ۲۱ سال پیش در تلویزیون
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • سریال جدید تلویزیون به دو شبکه می‌رسد
  • همه مردهای مجرد نون خ خواستگار این دختر بودند ‌| ویدئو
  • شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون