Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@13:47:22 GMT

حاشیه نشینی ۱۱ میلیون ایرانی/ بررسی مهاجرت معکوس

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۶۸۲۹

حاشیه نشینی ۱۱ میلیون ایرانی/ بررسی مهاجرت معکوس

به گزارش ایسکانیوز، تقی رستم‌وندی در حاشیه صد و هفدهمین جلسه شورای اجتماعی کشور که در خصوص ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین برگزار شد و جلسه قبلی این شورا نیز به همین موضوع اختصاص یافته بود، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دو جلسه شورای اجتماعی کشور به سکونتگاه‌های غیررسمی اختصاص یافت و بررسی‌هایی در این خصوص صورت گرفت و نتایج آن اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دستگاه‌های ذیربط باید در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین اقدام کنند و هریک وظایفی که در این خصوص دارند را انجام دهند.

رستم‌وندی یادآور شد: موضوع امنیت، شبکه بهداشت، آموزش و اشتغال باید در مناطق حاشیه‌نشینی باید مورد بررسی قرار گیرد و قطعا سال ۹۸ آغاز یک تحول عمده در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات حاشیه‌نشین است.

رئیس سازمان اجتماعی کشور گفت:‌ بیش از ۱۱ میلیون نفر در مناطق حاشیه‌نشین کشور زندگی می‌کنند و ۸ میلیون نفر در بافت فرسوده و تاریخی ساکن هستند که درمجموع جمعیت زیادی را شامل می‌شوند و حدود ۱۹ میلیون نفر از جمعیت ۶۰ میلیون نفری شهرنشین، در محلات حاشیه‌ای زندگی می‌کنند.

بیش از ۱۱ میلیون نفر در مناطق حاشیه‌نشین کشور زندگی می‌کنند و ۸ میلیون نفر در بافت فرسوده و تاریخی ساکن هستند که درمجموع جمعیت زیادی را شامل می‌شوند و حدود ۱۹ میلیون نفر از جمعیت ۶۰ میلیون نفری شهرنشین، در محلات حاشیه‌ای زندگی می‌کنند

وی افزود: این محلات دارای مشکلات خاصی هستند و از عقب‌ماندگی در آموزش، بهداشت، پسماند و ... رنج می‌برند.

وی یادآور شد: جلسه امروز که با حضور وزیر کشور برگزار شد، مصوب کرد که کارگروه ویژه‌ای در خصوص مهاجرت معکوس ایجاد شود و موضوعات مختلف رامورد بررسی قرار دهد.

وی گفت:‌ قرار شد در حوزه اشتغال وامنیت نیز اقداماتی صورت گیرد که در این خصوص هلال احمر و سازمان فنی و حرفه‌ای و با همکاری معاونت زنان و امور خانواده و وزارت کشور، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

فارس

انتهای پیام/

20 / 20 رئیس سازمان اجتماعی کشور تقی رستم‌وندی حاشیه نشینی صد و هفدهمین جلسه شورای اجتماعی کشور ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین آسیب‌های اجتماعی کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین بافت فرسوده زندگی ۸ میلیون

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس سازمان اجتماعی کشور حاشیه نشینی ساماندهی مناطق حاشیه نشین آسیب های اجتماعی کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین بافت فرسوده زندگی ۸ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۶۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان آزاد شدند

۶ مرزبان ایرانی که توسط نیروهای طالبان بازداشت شده بودند، پس از رایزنی مسئولان انتظامی، به کشور برگشتند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ساعاتی پیش 6 مرزبان ایرانی توسط نیروهای طالبان بازداشت و به خاک افغانستان برده شدند.

دقایقی پیش این مرزبانان با رایزنی مقامات انتظامی ایرانی و طالبان آزاد شده و در صحت و سلامت به خاک کشور بازگردانده شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان آزاد شدند
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • مهاجرت فعال سیاسی و منتقد جنجالی ایرانی به کانادا؟
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!
  • یولیا زوتوا: عروس ایرانی ها شدم و بسیار خوش شانس هستم
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • ورزشکار زن ایرانی روی جلد مجله معروف؛ ورود به عرصه مد پس از مهاجرت! + عکس
  • در هوای مهاجرت ۷۰ میلیون ایرانی!/کلاه‌ها را به احترام ایران از سر بردارید/خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات