Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@03:43:38 GMT

تولید آبزیان به ۴۵۵ هزار تن می‌رسد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۷۴۲۶

تولید آبزیان به ۴۵۵ هزار تن می‌رسد

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  وزارت جهاد کشاورزی، حسین علی عبدالحی معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات کشور اظهار کرد: پیش بینی برنامه ششم توسعه برای سال ۹۸ تولید ۲۳۷ هزار تن ماهیان گرمابی است که با توجه به سیل بنا به برآورد ما‏، حدود ۲۰۰ هزار تن تولید خواهیم داشت.

وی گفت: به دلیل سیل و خسارت ناشی از آ‏ن، امسال تولید ماهیان سردآبی  ۱۵۰ هزار تن، ماهیان در منایع آبی داخلی مانند دریاچه‌ها و آب‌های پشت سد‌ها ۷۰ هزار تن، میگوی پرورشی در آب‌های شور بیش از ۵۰ هزار تن و ماهیان خاویاری ۳۴۰۰ تن پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالحی افزود: در حال حاضر ۱۲ گونه آبزی در کشور پرورش می‌یابد و تا پایان برنامه ششم توسعه تعداد گونه‌های پرورشی به ۱۷ مورد خواهد رسید.

وی درباره تاثیر سیل اخیر بر تولید آبزیان افزود: وقوع سیل بر تولید و پرورش آبزیان تاثیر منفی گذاشته به طوری که برآورد می‌کنیم تاثیر آن در تولید ماهیان گرمابی ۱۰ تا ۱۵ درصد و ماهیان سردآبی ۱۵ تا ۲۰ درصد باشد.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات کشور با بیان این که طبق آخرین گزارش ها، بر اثر جاری شدن سیل ۵۳۰ میلیارد تومان خسارت به مزارع پرورش ماهی وارد شده است، گفت: مزارع پرورش ماهی در استان‌هایی همچون لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد بر اثر سیل دچار خسارات زیادی شدند و در خوزستان این تاثیرات بر تولید ماهیان گرمابی بوده است.

بیشتر بخوانید: تولید ۲۰۰ میلیون قطعه ماهی زینتی در کشور/ امکان ریشه کنی بیماری آبزیان در کشور وجود ندارد

وی در عین حال پیش بینی کرد با توجه به افزایش حجم آب در منابع آبی داخلی و پشت سد‌ها بر اثر بارندگی‌های اخیر، تولید ماهیان پرورشی در این حوزه‌ها به میزان ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد.

عبدالحی، میزان تولید آبزیان با احتساب پرورش ماهی در قفس در سال ۹۷ را ۴۹۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: در سال گذشته ۱۸۹ هزار تن ماهیان گرمابی، ۱۷۴ هزار تن ماهیان سردآبی، ۶۰ هزار تن ماهیان منابع آبی داخلی، ۴۷ هزار تن میگو و ۲۸۰۰ تن گوشت ماهیان خاویاری تولید شد.

وی میزان تولید خاویار پرورشی در سال ۹۷ را ۵۹۷۳ کیلوگرم اعلام کرد.

معاون سازمان شیلات کشور با اشاره به پرورش ماهیان خاویاری در ۲۰ استان، گفت: در حال حاضر ۱۲۰ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در استان‌هایی مانند کرمان، قم، مرکزی، قزوین و استان‌های ساحلی فعال هستند.

وی رویکرد توسعه آبزی پروری در برنامه ششم توسعه را پرورش آبزیان در استان‌های ساحلی و با استفاده از آب شور و در قفس اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد تولید آبزیان بالغ بر ۲۷۵ هزار تن در استان‌های ساحلی صورت می‌گیرد.

عبدالحی ادامه داد: طبق برنامه ششم توسعه، این رقم باید به ۸۱۰ هزار تن برسد که ۸۵ درصد آن در استان‌های ساحلی و ۱۶ درصد در استان‌های غیر ساحلی خواهد بود.

وی درباره تسهیلات اعطایی به پرورش دهندگان آبزیان افزود: در سال ۹۶ نزدیک به ۷۳۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان آبزی کشور قرار گرفت.

عبدالحی در پایان تصریح کرد: ارقام مربوط به تخصیص تسهیلات به آبزی پروران در سال ۹۷ هنوز جمع بندی نشده، اما پیش بینی می‌کنیم در سال ۹۸ حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری برای توسعه آبزی پروری اختصاص یابد و مشکلی برای فعالیت‌های آبزی پروری وجود ندارد.

انتهای پیام/

اختصاص ۱۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به توسعه آبزی پروری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی صادرات واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند

به گزارش خبرآنلاین لرستان در متن سید فرهاد ناصری نیا آمده است : کار و تلاش لازمه بقا و تداوم حیات بشر و نماد عزت و بالندگی فردی و اجتماعی یک کشور و ملت است .کارگران پرچم داران عرصه اقتصاد مقاومتی و سفیران رشد و توسعه اقتصادی و رونق تولید کشور هستند، و در این راستا هزاران اندیشه خلاق و نو در عرصه تولید و خدمات وجود دارد که رشد و کیفیت تولید و توسعه کشور شاهدی بر این مدعاست.

توجه به قشر زحمتکش و مولد کارگر در طول عمر پر برکت انقلاب اسلامی، میدان دار عرصه تولید و اشتغال بوده و به عنوان عضو موثر و نیروی محرکه چرخه اقتصاد کشور و به مدد تعهد و وجدان کاری و اندیشه های خلاقانه،توانسته است نقش کلیدی خود را در راه توسعه و سازندگی کشور به خوبی ایفا کند.

امروز نیز با همان اراده سترگ و مصمم تر از همیشه، در تلاش است تا با حضور پرشور، نشاط و شورآفرین درجبهه اقتصاد و تولید، مسیر رونق و شکوفایی اقتصادی و جهش تولید را بیش از پیش هموار نماید؛ شکی نیست که حمایت از کالای ایرانی، حمایت مستقیم از کارگران و زحمتکشان عرصه تولید ، گامی بلند در جهت رونق و پویایی چرخه اقتصاد کشور خواهد بود.

اهمیت دادن به کار و تولید و تکریم کارگر ایرانی به عنوان یک ارزش و یک وظیفه عمومی است و کار و کارگر زمانی برای یادآوری این ارزش‌هاست . ما نیز با گرامیداشت این روز تلاش خواهیم کرد تا گوشه‌ای از زحمات آنان را قدردانی کنیم.

اینجانب به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ کار و تولید هفته کار و کارگر را به همه تلاشگران و کارگران عزیز و دست اندر کاران تولید صمیمانه تبریک عرض می نمایم توفیق روزافزون همراه باسلامتی و سعادتمندی شما را از درگاه پروردگار مسئلت می نمایم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898925

دیگر خبرها

  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • ظرفیت های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی