Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@20:32:42 GMT

آمادگی برای تشکیل موزه در خانه‌های تاریخی تبریز

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۸۲۶۹

آمادگی برای تشکیل موزه در خانه‌های تاریخی تبریز

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز مهدوی ظهر امروز شنبه در آئین بزرگداشت روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی در تبریز با بیان اینکه روز جهانی موزه‌ها برای تمامی جوامع ارزشمند است، ادامه داد: با توجه به اینکه موزه‌ها نماد فرهنگ، اخلاقیات و ارزش‌های یک ملت است، لذا حراست و پاسداری از آن برای تمام جوامع واجب و امری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدوی با تاکید به اینکه موزه اشاعه گر فرهنگ ملل است، افزود: آنچه در موزه‌ها ماندگار شده نه تنها اشیا بلکه فرهنگ و تاریخ ملتی است که پیش از زمان حاضر، صدها نفر در خلق رخدادهای تاریخی و فرهنگی آن نقش داشتند، موزه مجموعه پیچیده‌ای از هنرهایی است که از آداب، منش، افکار و اعمال پیشینیان تشکیل یافته است.

فرماندار تبریز ادامه داد: موزه‌ها برای بررسی و ارزیابی افکار اقوام، نشانه‌ای مسلم بوده و وظیفه آشکار آن حفظ و صیانت از افکار و داشته‌های اقوام است.

وی با بیان اینکه موزه‌ها از تخریب فرهنگ‌های بومی بازداری می‌کند، ادامه داد: در حال حاضر در دنیا حراست از هویت‌های گذشته در قالب موزه‌ها نمایان هستند و برای ارزیابی فرهنگ ملل می‌تواند عاملی کارآمد باشد.

مهدوی در خاتمه خاطرنشان کرد: فرمانداری تبریز آمادگی دارد تا بستر لازم را برای تشکیل موزه در خانه‌های تاریخی را فراهم سازد.

کد خبر 4620806

منبع: مهر

کلیدواژه: موزه فرمانداری تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی

هم‌زمان با روز معلم، بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی برای معلمان و اساتید رایگان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از میراث آریا، با موافقت سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اماکن فرهنگی‌تاریخی در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان و استادان دانشگاه، رایگان است.

بر اساس این خبر، روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلمان، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به‌صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در شش‌ماهه نخست سال جاری در طول ایام هفته از ۹ تا ۱۸ است و در روزهای پنجشنبه و جمعه، تا ساعت ۲۰ افزایش می‌یابد.

علاقه‌مندان به بازدید از هر موزه، پایگاه میراثی یا محوطه تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن در فضای مجازی، از ساعات دقیق فعالیت آن اطلاع حاصل کنند.

کد خبر 748660

دیگر خبرها

  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز
  • نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز