Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس اتاق اصناف تبریز گفت: کمبود اقلام اساسی در بازار واقعی نبوده بلکه جنبه روانی دارد.

‌محمدعلی صدیقی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که کمبود آنچنانی در زمینه تأمین ارزاق عمومی و مایحتاج اساسی مردم نداریم، اظهار کرد: مشکل اصلی ما در توزیع کالاها بوده و از سویی نیز شایعات کم بودن کالا و نایاب شدن برخی از اقلام و مایحتاج ضروری خانوار باعث شده تا مردم به صورت خانوادگی به فروشگاه‌ها هجوم کرده و با ایستادن در صف خرید کالاهای اساسی به میزان مصرف چند ماه کالای مورد نظر را ذخیره می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اکنون مردم بیش از حد نیاز خود، به بازار مراجعه کرده و خرید می‌کنند به نحوی که خانه‌ها انبارهای کوچک ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و مواد اولیه مورد نیاز شده است و این امر سیستم توزیع را مختل می‌کند.

وی با بیان این‌که در آذربایجان شرقی طی یک ماه به اندازه یک سال، شکر برای واحدهای دارای پروانه کسب توزیع شده است، گفت: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ حواله شکر ۴۰۰ کیلویی توسط اتحادیه خواربار فروشی تحت نظارت اتاق اصناف تبریز صادر شده است که از این تعداد حدود ۸۰۰ مورد شکر تحویل شده و مابقی ظرف سه روز آتی تحویل می‌شود.

صدیقی با بیان اینکه با ادامه این روند احتمال دارد طی روزهای آتی شاهد رکود در صنعت قند و شکر باشیم، افزود: نباید با جوسازی، مردم را به خرید بیش از نیاز کالاها دعوت کنیم؛ چراکه این اقلام فاسد شدنی هستند.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: شکر سهمیه‌ای باید به قیمت مصوب ۳,۴۰۰ تومان به دست مصرف‌کننده برسد و حتی طی جلسه‌ای با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، حالت دو نرخی را نیز برای شکر حذف کرده‌ایم. هر کسی بالاتر از قیمت ۳,۴۰۰ تومان عرضه کنند تخلف کرده و با این افراد برخورد می‌شود.

وی همچنین در خصوص کمبود ماکارونی در بازار، تصریح کرد: با توزیع آرد مشکل کمبود ماکارونی نیز حل می‌شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۸۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟

روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: طی ۷۵ روز گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده و بیماران قلبی اطمینان داشته باشند که این دارو به مقدار بیش از نیاز وارد کشور شده و هیچ نگرانی برای تأمین داروی خود نداشته باشند.

بنابر این گزارش، در روزهای اخیر نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده و موجودی مناسبی از این دارو وجود دارد و با برنامه ریزی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در داروخانه‌های منتخب، دپوی مناسبی از این دارو موجود است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه وارفارین در داروخانه‌های مشخصی عرضه می‌شود، اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، اپلیکیشن تیتک و یا درگاه mobile.ttac.ir با وارد کردن نام دارو، وارفارین را از نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • بازار انتخابات در تبریز داغ شد/ اوج هیجان در ستادهای تبلیغاتی
  • امدادرسانی به ۱۹ شهرستان درگیر با آبگرفتگی در فارس
  • توزیع اقلام‌ اساسی بین خانوارهای حادثه دیده آتش‌سوزی روستای امام زاده ابراهیم
  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟
  • کمبود وارفارین نداریم/ توزیع در داروخانه‌های منتخب
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند