Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا قپانچی پور، رئیس پارک ملی دز با اشاره به سیل فروردین ماه سال جاری در شهرستان دزفول گفت: ساختمان، تاسیسات و سایت گوزن زرد دزفول حدود ۵۰ میلیارد ریال در این سیلاب خسارت دیدند.

وی اظهار داشت: پس از وقوع سیلاب، در ساختمان پارک ملی دز مستقر شدیم، ولی امیدواریم با اعطای اعتبار هرچه سریع‌تر خسارت‌ها جبران شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قپانچی پور با بیان اینکه گوزن‌های زرد این سایت در سلامت کامل هستند، افزود: این گوزن‌ها در چندین نوبت مشاهده شده اند و تاکنون هیچ موردی از تلفات آن‌ها در سایت دزفول گزارش نشده است.

دستگیری عوامل سم ریزی و قطع درختان کنار در رودخانه لوره و پارک ملی دز

رئیس پارک ملی دز همچنین با اشاره به قطع درختان کنار بیان کرد: ۲ نفر از عاملان قطع گسترده درختان کنار و بارگیری آن‌ها با تریلر در جنوب پارک ملی دز نیز شناسایی و دستگیر شدند.

رضا قپانچی پور با اشاره به دستگیری ۲ نفر از صیادان غیرمجاز گفت: این صیادان غیرمجاز با سم ریزی در رودخانه لوره در فصل ممنوعه، قصد صید ماهی داشتند که با تلاش ماموران پارک ملی دز شناسایی و حین ارتکاب جرم دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: این ۲ نفر متخلف اقدام به بریدن ۷ درخت کنار کرده بودند.

پارک ملی دز زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری به ویژه گوزن زرد ایرانی است که در ۱۵۰ کیلومتر از مسیر رودخانه دز امتداد دارد و از آن به عنوان تنها باقی مانده جنگل‌های گرمسیری جهان نام برده می‌شود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۸۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،به گفته اهالی منطقه این تخلف به بهانه های مختلف از جمله توسعه ساخت و ساز توسط افراد سود جو انجام گرفته است.
این در حالی است که قطع هرگونه درخت بدون مجوز شهرداری، ممنوع و جرم محسوب می شود.
طبق ماده ۶ لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز، قانونگذار مجازات و جزای نقدی را بر حسب نوع درخت در نظر گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • با این ویتامین از پوکی استخوان در امان بمانید
  • (ویدئو) راننده خوش‌شانس یک گوزن سفید کمیاب را دید
  • پشت پرده انتخاب رئیس جدید امان رسانه‌ای شد
  • حرکت باورنکردنی یک گوزن به سبک ژاپنی‌ها
  • (ویدئو) تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها
  • چه کار کنیم نعناع روی دوغ نماند؟ | ترفند مخلوط شدن سبزی خشک در دوغ با کمک آب جوش
  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • ببینید | تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله