Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@10:25:51 GMT

الهام گرفتن نمایشگاه قرآن افغانستان از ایران

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۸۷۳۵

الهام گرفتن نمایشگاه قرآن افغانستان از ایران

تمنا فکری، دانشجوی حقوق جزا و جرم شناسی جامعه المصطفی العالمیه از افغانسان در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی بیان کرد: از عُمر برگزاری نمایشگاه قرآن در افغانسان سه چهار سال بیشتر نمی‌گذرد. این نمایشگاه تنها در کابل و هرات و در طول ماه مبارک رمضان برپا می‌شود و از آنجا که نوپاست رویکرد بین‌المللی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در واقع دانشجویان افغانی در جامعه‌المصطفی العالمیه پس از گذران تحصیل در ایران و تجربه‌ای که از بازدید نمایشگاه قرآن در این کشور داشتند، با الهام گرفتن از این حرکت فرهنگی و قرآنی بانی برپایی نمایشگاه قرآن در افغانستان شدند.
دانشجوی حقوق جزا و جرم شناسی جامعه‌المصطفی العالمیه گفت: نمایشگاه قرآن در افغانستان از لحاظ کیفیت به نمایشگاه‌های قرآن در ایران نمی‌رسد، اما تقریبا مشابه همین نمایشگاه شامل غرفه‌های معرفی کتب قرآنی و دینی، ترتیل خوانی، برپایی محفل انس با قرآن کریم و... است.
وی در خصوص کیفیت نمایشگاه قرآن مشهد اظهار کرد: غرفه‌های بخش بین‌الملل دارای محتوای ارزشمندی است، از سایر بخش‌ها بازدیدی نداشتم اما با توجه به تجربه سال‌های گذشته امسال محتوای غنی‌تری ارائه شده است.

رسومات مشابه افغانستان و ایران در ایام رمضان
فکری افزود: در ماه مبارک رمضان مبلغانی از جامعه‌المصطفی برای تبلیغ در حوزه دین به روستاها و شهرستان‌های افغانستن اعزام می‌شوند که در آنجا به برگزاری مراسمات فرهنگی و قرآنی می‌پردازند.
وی با اشاره به اینکه ماه رمضان در افغانستان با تفاوت جزئی رسوماتشان مانند ایرانیان است، عنوان کرد: برپایی مراسم جزءخوانی، برگزاری مراسم جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع)، عزاداری در سالروز وفات حضرت خدیجه(س) و ایام شهادت امام علی(ع) را در این ایام داریم.
دانشجوی حقوق جزا و جرم شناسی جامعه‌المصطفی العالمیه اضافه کرد: همچنین مراسم احیاء شب‌های قدر علاوه بر سه شبی که در ایران مرسوم است، شب 27 ماه را بنا به روایات رسیده نیز در مساجد و اماکن مذهبی برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: عید فطر در افغانستان سه روز تعطیل است و مردم پس از حضور در صفوف نماز عید با پوشیدن لباس نو به دید بازدید همدیگر می‌روند، به یکدیگر عیدی می‌دهند و این سه روز را جشن می‌گیرند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد افغانستان بین الملل قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۸۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی مد با الهام از یک غذای مکزیکی! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • کفش هایی با الهام از رم باستان (عکس)
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • طراحی مد با الهام از یک غذای مکزیکی! (عکس)
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند