Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@19:07:43 GMT

جنگ تحميلي تجاري آمريکا، آماده باش کامل چين

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۸۸۲۷

جنگ تحميلي تجاري آمريکا، آماده باش کامل چين

خبرگزاري آريا - پکن- ايرنا- راديو بين المللي چين در گزارشي با اشاره به ادامه جنگ تحميلي تجاري آمريکا عليه اين کشور در نوشت پکن در آمادگي کامل بسر مي برد و ترسي از اين جنگ ندارد.

بر اساس اين گزارش، همزمان با يازدهمين دور مذاکرات تجاري چين و آمريکا، واشنگتن دوباره به بازي «اعمال فشار در حين مذاکره» پرداخته است آن کشور ابتدا نرخ عوارض گمرکي 200 ميليارد دلار کالاي چين را از 10 درصد به 25 درصد ارتقاء داده و در ادامه نسبت به اعمال همين رويه براي 325 ميليارد دلار کالاي چيني ديگر هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آمريکا از يک سو چماق «عوارض گمرکي» را بالا برده و از سوي ديگر مي گويد مايل به مذاکره است روشن است که آمريکا قصد دارد با اعمال فشار حداکثري بر چين، روي ميز گفت و گو بيشترين سود را به دست بياورد اما واشنگتن اگر به اظهارات اخير چين درباره مهمترين موارد در مذاکره که لغو تصميم افزايش نرخ عوارض گمرکي، تعيين مبلغ منطقي براي کالاهاي آمريکايي وارداتي به چين و تعديل متن توافق دقت مي کرد، متوجه مي شد که چين در اين موارد به هيچ وجه عقب نشيني نمي کند.
چين هميشه با بيشترين صداقت به مشورت تجاري با آمريکا پرداخته است، زيرا مي داند جنگ تجاري برنده اي ندارد و براي دو کشور و جهان نيز مفيد نيست و همکاري تنها گزينه دو کشور خواهد بود با اين حال، همين سه مورد در واقع خط قرمز چين است و پکن از آن عقب نشيني نخواهد کرد.
حتي اگر آمريکا به ارتقاء نرخ عوارض گمرکي کالاهاي وارداتي از چين اصرار کند، چين قطعاً به آن پاسخ مي دهد پس از يک سال اصطکاک تجاري، چين مقاوم تر و در رويارويي با اصطکاک تجاري ماهرتر شده است زيرا اين کشور متوجه است که افزايش نرخ عوارض گمرکي نوعي ماجراجويي توام با «خودزني» و مغاير با ميل مردم آن کشور نيز هست و نتيجه نخواهد داد.
گزارش به استناد آمار شرکت مشاوره اي «شرکاي تجاري جهان» آمريکا مي نويسد اگر بر 200 ميليارد کالاي چيني عوارض 25 درصدي وضع شود، آمريکا ظرف يک سال 934 هزار فرصت شغلي را از دست مي دهد و هزينه سالانه يک خانواده 4 نفره آمريکايي 767 دلار بيشتر خواهد شد اگر چنين تعرفه اي براي 325 ميليارد کالاي وارداتي ديگر از چين نيز اعمال شود، ظرف يک سال 2.1 ميليون فرصت شغلي در آمريکا از دست مي رود و سالانه دو هزار دلار به هزينه هر خانواده چهار نفره آمريکايي افزوده خواهد شد.
البته چين اگر به اين اقدامات پاسخ دهد، در عرصه اقتصاد حتما متحمل فشارهايي مي شود اما اين فشارها قابل کنترل خواهد بود از سوي ديگر، سهم صادرات در رشد ارزش توليد ناخالص چين (جي دي پي) به 17.9 درصد کاهش يافته است محرک اصلي رشد اقتصادي چين حالا مصرف داخلي است طوري که سهم آن در رشد جي دي پي به 76.2 درصد رسيده است.
در عرصه تجارت نيز در 4 ماه اول سال 2019 ميلادي، حجم تجارت چين و آمريکا 11.2 درصد کاهش يافته و سهم تجارت دو کشور در تجارت خارجي چين نيز به 11.5 درصد کاهش يافته است همزمان، تجارت چين با اروپا و `آ.سه.آن` رو به رشد گذاشته است مخصوصا تجارت چين با کشورهاي مسير کمربند و جاده با نرخ 9.1 درصد رو به رشد است اين به معناي آن است که شرکاي تجاري چين متنوعتر شده و اگر آمريکا نرخ عوارض گمرکي از کالاهاي چيني را ارتقا دهد، اين کالاها مي توانند به مقاصد ديگر عرضه شوند.
از اين رو، به اصطلاح فشار حداکثري آمريکا بر چين چيز ترسناکي نيست چين بارها تاکيد کرده است مايل به جنگ نيست اما از آن ترسي هم ندارد و در صورت لزوم وارد اين جنگ هم خواهد شد.
براي چين حسن انجام کار خود مهمتر است چه آمريکا مذاکره کند يا وارد جنگ تجاري شود، چين کاملاً خود را آماده کرده است همان طور که شي جين پينگ رييس جمهوري چين گفته است، اقتصاد چين اقيانوس است نه حوضچه، طوفان مي تواند حوضچه اي را از بين ببرد اما براي دريا، فقط يک طوفان است.
**آساق**1904**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۸۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 

تجارت ایران و پاکستان در سال ۱۴۰۲ رشد ۳۸ درصدی را تجربه کرد و به بیش از ۲ میلیارد دلار رسید، رقمی که طبق توافق در آخرین جلسه کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، قرار است افزایش ۵ برابری را تجربه کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در سفر اخیر خود به اسلام آباد به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان در جلسه‌ای مشترک با مقامات دولت جدید این کشور دیدار کرد تا با امضای اسنادی مشترک، باب توسعه تجارت ایران و پاکستان را باز کند و به افق تجارت ۱۰ میلیارد دلاری برسد.

توافقات انجام شده در نشست‌های کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان طی یک سال گذشته، منجر به افزایش دادوستد دو کشور شده؛ به گونه‌ای که کشور پاکستان با سهم ۴.۲ درصدی از کل صادرات کشور، جایگاه ششم مقاصد صادراتی ایران را به خود اختصاص داده و این در حالی است که در سال ۱۴۰۱، پاکستان رتبه هفتم را به عنوان مقصد صادراتی ایران داشت.

بر اساس آمار‌های موجود، تجارت ایران و پاکستان از یک و نیم میلیارد دلار حجم تجارت در ۱۴۰۱ به بیش از ۲ میلیارد دلار افزایش داشت که نشان از رشد ۳۸ درصدی از نظر ارزش و ۲۳ درصدی از نظر حجم تجارت دو کشور در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ دارد.

در این راستا افزایش حجم تجارت دو کشور به صورت جدی در دستور کار سفر رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی کشورمان به پاکستان قرار گرفت.

در این سفر، ۸ سند همکاری در حوزه‌های مختلف میان مقامات دو کشور امضا شد و افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور برای رسیدن به ۱۰ میلیارد دلار، هدف‌گذاری شده است.

نشست‌های دوجانبه روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در این سفر و توافقات و مسائل مطرح شده، حامی از عزم جدی طرفین برای فراهم کردن زیرساخت‌های دستیابی به این افق ۱۰ میلیارد دلاری است.

علاوه بر این توسعه همکاری‌های امنیتی یکی از محور‌های گفتگو‌ها در این سفر بود که در زمینه تبادلات تجاری و امنیتی بین دو کشور اثرگذار خواهد بود.

این سفر و امضای اسناد همکاری بین دو کشور می‌تواند آغازگر روابطی گرم در زمینه تجارت ایران و پاکستان باشد؛ چرا که پاکستان به عنوان کشوری که بیش از ۲۳۰ میلیون نفر جمعیت دارد و صنایعی رو به رشد را در خود جای داده، می‌تواند میزبان مناسبی برای کالا‌های نهایی و همچنین مواد خام و نیمه خام تولیدی در ایران باشد.

بر این اساس می‌توان پیش بینی کرد که در صورت اجرایی شدن سند همکاری بین دو کشور، تجارت ایران و پاکستان در مسیری رو به رشد قرار گیرد.

به همین منظور ارتقای سطح همکاری‌های دو کشور به ویژه در زمینه حمل‌ونقل و توسعه زیرساخت‌ها به عنوان یکی از اصول اساسی تجارت و فعالیت اقتصادی در جلسه کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان و در دیدار‌های دو جانبه بذرپاش با همتای پاکستانی خود به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت که نوید بخش رشد قابل توجه تجارت دو کشور و توسعه اقتصادی ایران است.

دیگر خبرها

  • آغاز ایران‌اکسپو از فردا/ نمایش توانمندی‌های تولیدی و تجاری کشور
  • حضور ۲۰ کشور آفریقایی در اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان، دو همسایه ای که در تجارت غریبه بودند + جدول
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان؛ دو همسایه ای که در تجارت غریبه هستند
  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری