Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@13:06:32 GMT

خودروهای برقی چرخه طبیعت را مختل نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۸۹۴۰

خودروهای برقی چرخه طبیعت را مختل نمی‌کند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ صنعت خودرو یکی از صنایع پرکاربردی است که هر سال دستخوش تغییرات و دگرگونی های اساسی می شود. امروز انتهای این مسیر به تولید خودروهای خودران رسیده است؛ اما این پایان راه نیست و اخباری مبنی بر تولید خودروهای پرنده نیز به گوش می رسد. تغییراتی که روزی فقط در انیمیشن های مختلف دیده می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما رشد و توسعه صنایع مختلف در کنار تمام محاسن و راحتی که برای زندگی انسان دارد با معایبی نیز همراه است. از جمله این معایب می توان به ایجاد آلودگی های محیطی اشاره کرد که خسارات جبران ناپذیری برای سلامتی و جان انسان دارد. مضراتی که نفس انسان ها و محیط زیست را به شماره می اندازد. استفاده بیش از حد از خودروهایی با سوخت فسیلی یکی از مهم ترین عوامل افزایش این آلاینده های مضر است که کام زندگی را برای شهرنشینان تلخ کرده است.

این روزهای شلوغی که در شهرهای بزرگ، شتابی دو چندان گرفته است، مردم را به استفاده بی امان از خودروها ترغیب می کند و در واقع زندگی بدون خودرو را برای آنها غیر قابل تصور و ناگوار کرده است. به همین دلیل روزانه شاهد تردد تعداد زیادی از خودروهای تک سرنشین و رنگارنگی هستیم که دستان خود را روی گلوی محیط زیست و سلامتی موجودات زنده گذاشته اند و هر روز حلقه دستان خود را تنگ تر می کنند.

حال با توجه به اینکه دیگر راه گریزی برای عدم استفاده از خودرو در دنیا وجود ندارد و استفاده از آنها به زندگی روزانه همه گره خورده است؛ تنها راه چاره کشف روش های نوین برای تولید خودروهایی بدون دود است، خودروهایی که چرخشان می چرخد؛ اما چرخه طبیعت را مختل نمی کنند.

 

خودروهای برقی؛ خودروهایی سبز و پاک

یکی از روش هایی که این روزها طراحان خودرو به سراغش رفته اند، تولید خودروهایی با کیفیت بالا و میزان آلودگی کمتر است. تولید خودروهای الکتریکی یا هیبریدی که با نیروی برق حرکت می کنند و هیچ گونه آلودگی محیطی ندارند. خودروهایی سبز و پاک.

با نگاهی به تاریخ تولید خودروهای الکتریکی، می توانیم قرن نوزدهم را تاریخ تولد خودروهای الکتریکی در نظر بگیریم. البته از همان ابتدا، بازار تولید اینگونه خودروها داغ نشد و رونق نگرفت، تا اینکه از سال 2008 میلادی با توجه به پیشرفت فناوری باتری‌ها، مدیریت شبکه برق، نگرانی‌ها در خصوص قیمت نفت و نیاز به کاهش گازهای گلخانه‌ای تحول اساسی در تولید خودروهای برقی، ایجاد شد.

خودروهای برقی آلودگی هوای کمتری نسبت به خودروهای معمولی دارند و همین موضوع باعث می شود میزان انتشار گازهای گلخانه ای که بلای جان محیط زیست شده است نیز کاهش یابد. همین یک مورد می تواند تمام دنیا را برای تولید و استفاده گسترده از این نوع خودروها ترغیب، تشویق و پرانگیزه کند.

در کشورهای پیشرفته، تولید و استفاده از خودروهای برقی به صورت فزاینده ای توسعه یافته است و این نوع خودروها جای خود را در صنعت خودروی این کشورها باز کرده اند؛ اما در ایران این نوع ماشین ها به دلیل قیمت بالا و تنوع کم هنوز نتوانسته اند در جایگاه درستی قرار گیرند و جای خود را در میان مردم باز کنند.

 

برگزاری نشست تخصصی پیشران‎های توسعه خودروی الکتریکی

در سال جاری با هدف توسعه طراحی، تولید و استفاده از خودروهای برقی، ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری دبیرخانه برنامه آینده نگاری صنعت حمل و نقل جاده‎ای، نشست تخصصی پیشران‎های توسعه خودروی الکتریکی را با حضور تمام بازیگران این عرصه برگزار کرد. 

این نشست می تواند سرآغازی باشد برای تجمیع توانمندی همه بازیگران این عرصه برای ایجاد تحولی مفید در صنعت خودروهای کلاسیک و توسعه خودروهای الکتریکی و برقی در کشور. حرکتی که می تواند شروع یک اتفاق بزرگ در صنعت خودروی کشور باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خودروهای برقی چرخه طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۸۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روزترین محصولات خودرویی جان در چین (+گزارش تصویری)

عصر ایران؛ مسعود طاهری - هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن با شعار "عصر جدید، خودروهای جدید" از 6 تا 15 اردیبهشت در محل جدید نمایشگاه بین‌المللی چین (تیانژو) افتتاح شد و این رویداد عظیم با دستاوردهای چشمگیر و نویدبخش کار خود را آغاز کرد.   این نمایشگاه که به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت خودرو در آسیا شناخته می‌شود، شاهد حضور پررنگ خودروسازان داخلی و خارجی و رونمایی از جدیدترین دستاوردهای آنها در زمینه طراحی و تولید خودرو بود.   در نمایشگاه امسال، شاهد درخشش خودروهای نوآورانه و پاک بودیم. 278 خودروی برقی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت که این امر نشان‌دهنده گام‌های بلند صنعت خودرو به سمت جایگزینی خودروهای بنزینی و دیزلی با خودروهای برقی و احترام به محیط زیست است.   غرفه‌های نمایشگاه پکن 2024، میزبان  خودروسازی جهان و برندهای چینی مطرحی همچون Chery و... است. این شرکت‌ها جدیدترین دستاوردهای خود در زمینه خودروهای برقی، هیبریدی و خودران را به نمایش گذاشتند و تبادل نظر و بحث و گفتگوهای مفیدی میان متخصصان و فعالان این حوزه صورت گرفت.   بازدیدکنندگان نمایشگاه شاهد رونمایی از 117 مدل خودروی جدید توسط 30 شرکت خودروساز بودند.   این نمایشگاه فرصتی ارزشمند برای تبادل نظر و همکاری میان خودروسازان داخلی و خارجی فراهم کرده و زمینه را برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر این صنعت در سطح جهانی مهیا نموده است.    نمایشگاه پکن 2024 بار دیگر نشان داد که چرا به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت خودرو در آسیا شناخته می‌شود و می‌توان به آینده‌ای روشن و پررونق در این حوزه امیدوار بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز ترین محصولات خودرویی جهان در چین (+گزارش تصویری)
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روزترین محصولات خودرویی جان در چین (+گزارش تصویری)
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی
  • اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی/ اولین عرضه خودروهای برقی در روزهای آینده
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند