Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بخشنامه اجرای درس کارآموزی_کارورزی سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ را برای اجرا در دوره تابستان به سراسر کشور ابلاغ کرد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در بخشنامه‌ای که علیرضا کمرئی معاون متوسطه آموزش و پرورش ابلاغ کرده آمده است: «توسعه و گسترش فرهنگ کار و کارآفرینی در جریان یاددهی و یادگیری، آماده‌سازی هنرجویان برای ورود به بازار کار و به کار بستن شایستگی‌های فنی و غیرفنی در محیط واقعی کار، ترغیب و تشویق و ایجاد خودباوری و سخت‌کوشی نسبت به وظایف شغلی در بین هنرجویان هنرستان‌ها، کسب تجربه در محیط واقعی کار و ایجاد زمینه مناسب برای شناساندن مشاغل مولد و مشروع جامعه به هنرجویان و آشنا کردن مراکز تولیدی، خدماتی به آموخته‌ها و توانمندی هنرجویان هنرستان‌ها از جمله اهداف درس کارآموزی کارورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

طبق این بخشنامه حق‌التدریس هنرآموزان این درس در قالب اعتبارات حق‌التدریس و حق‌الزحمه عوامل اجرایی از محل اعتبارات جاری وزارت آموزش و پرورش پرداخت خواهد شد.

بر اساس بخشنامه ابلاغی معاون متوسطه آموزش و پرورش، این درس صرفاً در تابستان (تیر تا شهریور) در پایه‌های یازدهم و دوازدهم به صورت تجمیعی اجرا می‌شود و هیچ دوره و گواهینامه‌ای جایگزین آن نمی‌شود. همچنین کارآموزی- کارورزی در مدت ۳ تا ۶ هفته به صورت پیوسته اجرا می‌شود و تعطیلات رسمی جز روز‌های کارآموزی- کارورزی هنرجو محسوب نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کارآموزی حق التدریس حق الزحمه کارآفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۹۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است

به گزارش قدس خراسان،انسیه خزعلی روز جمعه در دوره آموزشی ارتقای مهارت‌های یادگیری و یاددهی زندگی و بالندگی والدین فرزندان دانش‌آموز در مشهد افزود: دشمن درحال ترویج معضل بی‌هویتی در بین جامعه است و برای مقابله با آن، رئیس جمهور کشورمان، جنبش تعهد به خانواده را در سازمان ملل مطرح کرد که هدف آن این است که با تمام وجود از خانواده دفاع کنیم.
وی ادامه داد: طی دوره‌ای در مدارس فقط به آموزش پرداخته شد اما باید بدانیم پرورش و تزکیه بر آموزش مقدم است و برگزاری دوره ارتقای مهارت‌های والدین برای بیدارسازی آن‌ها در قبال خطراتی است که فرزندانشان را تهدید می‌کند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر این که باید به پرورش توجه شود و تلاش می‌کنیم که این پرورش را در ارتباط با والدین، پررنگ کنیم از شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی خواست در استان‌های خود، قرارگاه‌هایی ایجاد کنند که در آن مدارس تحت آسیب، شناسایی و مدیران همراه شوند.
خزعلی افزود: در این قرارگاه‌ها باید راهکارهای تشویق و تنبیه برای ایجاد انگیزه ارائه شود تا والدین به مشارکت، راغب شوند و در نهایت گزارش کار ارائه شود و ما هم از این روش پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.
وی اضافه کرد: پس از ۶ ماه به بهترین افرادی که در استان و شهر خود فعالیت مؤثری در این زمینه داشته باشند، مجوز داده می‌شود که کار را به صورت مستمر ادامه دهند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • سند تحول آموزش و پرورش به طور کامل اجرا شود
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • برگزاری نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنردرآذربایجان غربی