Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@10:50:17 GMT

۶۳۱ زندانی جرایم غیرعمد چشم انتظار کمک خیرین هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۹۲۴۷

۶۳۱ زندانی جرایم غیرعمد چشم انتظار کمک خیرین هستند

مدیر کل امور زندان‌های آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته، ۳۷۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در سطح استان آزاد شدند.

به گزارش ایسنا، حمزه بروجنی در نشست خبری با اشاره به آزادی، ۳۷۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در سطح استان طی سال گذشته افزود: این تعداد بالاترین آمار آزادی زندانیان در ۵ سال اخیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۶۳۱ نفر زندانی جرایم غیر عمد در استان وجود دارد که میزان منابع مورد نیاز برای آزادی این تعداد زندانی حدود ۹۲۲ میلیارد ۲۸۵ میلیون ۸۷۴ هزار ریال است.

بروجنی در خصوص آمار زندانیان جرایم غیر عمد در استان تصریح کرد: بیشترین آمار زندانیان جرایم غیر عمد مربوط به محکومین مالی چک و سفته با ۲۹۱ نفر بوده و سپس به ترتیب مربوط به محکومین مهریه با ۸۷ نفر و سپس تصادفات غیر عمد با ۱۸ نفر است.

بروجنی افزود: از سال ۷۸ تاکنون ۵۱۹۴ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در آذربایجان غربی آزاد شده‌اند.

وی در خصوص شرایط برخورداری از کمک‌های ستاد دیه با بیان اینکه ستاد دیه فقط به زندانیان جرایم غیر عمدی که فاقد سو سابقه کیفری و اخلاقی، فسق و فجور، اعتیاد به مواد مخدر و همچنین داشتن حسن رفتار در زندان کمک به آزادی می‌کند خاطر نشان کرد: زندانیان جرایم غیر عمد شامل تصادفات و صدمات بدنی، نفقه و مهریه و محکومیت‌های مالی هستند.

وی در خصوص عفو رهبری برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بزرگترین عفو رهبری اجرا شد که به این واسطه ۵۳۰۹ نفر از زندانیان استان آزاد شدند.

مدیرکل امور زندان‌های آذربایجان غربی در خصوص جشن‌های گلریزان بیان کرد کرد: ۲۴ جشن گلریزان در سطح استان برگزار می‌شود که تاکنون ۷ مورد از این جشن‌ها در شهرستان‌های قره‌ضیاءالدین، چالدران، اشنویه، نقده، پلدشت و میاندوآب برگزار شده است.

وی ادامه داد: تا بدین جای سال ۸ میلیارد ریال منابع جذب شده که این عدد در قیاس جذب منابع سال قبل ۱/۵ برابر افزایش داشته است.

بروجنی در خصوص کمک شایان شاکیان در آزاد کردن زندانیان جرایم غیر عمد اظهار کرد: شاکیان بزرگترین خیرین آزاد کردن زندانیان هستند و ۴۴/۸ درصد منابع که نیازمند آزاد کردن زندانیان است از طریق رضایت شاکیان تأمین شده است‌.

وی در خصوص دستاوردهای ستاد دیه خاطر نشان کرد: از دستاوردهای ستاد دیه می‌توان به حفظ بیان خانواده زندانیان، احترام به حقوق شاکیان، کاهش جمعیت کیفری درون زندان‌ها، جلوگیری حبس‌های طولانی مدت و کاهش هزینه جاری زندان‌ها اشاره کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ستاد ديه منطقه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۹۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر کل زندان‌های فارس گفت: در ماه مبارک رمضان امسال، ۱۶ جشن گلریزان در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه برگزار شد که در این جشنها، خیران ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک کردند
اسحاق ابراهیمی افزود: در حال حاضر بیش از ۹۵۰ زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استاندر حال گذراندن دوره محکومیت خود هستند.
وی افزود: شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ بنام ستاد دیه استان فارس برای دریافت کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان فارس آماده  است.

 

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه
  • ‌کمک ۴۴ میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد