Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:01:52 GMT

سارقان 10 میلیاردی در پایتخت دست شان رو شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۹۷۷۰

سارقان 10 میلیاردی در پایتخت دست شان رو شد

تهران- ایرنا- رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به دستگیری چهار عضو یک باند سرقت در محدوده غرب تهران، گفت: متهمان به 20 فقره سرقت به ارزش 10 میلیارد ریال اعتراف کرده اند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ کارآگاه، محسن معظمی گودرزی در این باره گفت: در آخرین روزهای فروردین ماه امسال، با شکایت تعدادی از شهروندان ساکن محدوده های غرب تهران در خصوص سرقت از منازل شان به کلانتری 133 شهرزیبا و 138 جنت آباد، تیمی از ماموران تجسس به بررسی های میدانی در این خصوص پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان داشت: در همین راستا پرونده ای تشکیل و با دعوت از مال باختگان به کلانتری تحقیقات آغاز شد که تعدادی از آنها اظهار داشتند هنگامی که در خانه نبودند، متوجه شده اند 4 سارق پس از ورود غیرقانونی به منازل شان اقدام به سرقت گاوصندوق و اموال با ارزش شان کرده اند.
وی افزود: با بررسی دوربین های مداربسته از محل های سرقت مشخص شد سارقان که کلاه گیس و نقاب به چهره داشتند با یک خودرو سواری به محل های سرقت رفته و پس از تخریب توپی درهای ورودی، کارت زنی و یا استفاده از شاه کلید، وارد منازل شده و پس از سرقت گاوصندوق و تعدادی اموال ارزشمند از محل گریخته اند.
رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت، بیان داشت: در تحقیقات بعدی شماره پلاک خودرو متهمان به دست آمد و در بررسی های انجام شده مشخص شد که این پلاک مسروقه است و آنها نیز در هر سرقت از یک پلاک مسروقه استفاده می کنند.
گودرزی، تصریح کرد: کارآگاهان با بررسی محل های سرقت و انگشت نگاری از محل و همچنین مراجعه به بانک اطلاعاتی پلیس پایتخت موفق شدند یکی از این سارقان سابقه دار را که در محدوده اسلامشهر مخفی شده بود، شناسایی کنند.
وی اظهار داشت: با به دست آمدن این سرنخ، بلافاصله تیمی از کارآگاهان با هماهنگی مرجع قضائی به محل اختفا متهم اعزام و موفق شدند طی یک عملیات ضربتی وی را که (میلاد) نام داشت در تاریخ 24 اردیبهشت ماه ، دستگیر و برای تحقیقات به پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت منتقل کنند.
رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت بیان داشت: میلاد در اظهارات خود به ماموران گفت که از شهرستان های غربی کشور به تهران آمده و با اجاره کردن یک خانه مجردی در اسلامشهر، موفق شده خودرویی را با پلاک تهران خریداری کند و در ادامه با همدستی سه تن از دوستانش پلاک خودروهای دیگر را ربوده و پس از نصب به خودرو خود اقدام به سرقت از منازل شهروندان در غرب تهران می کرده است.
گودرزی، افزود: با اعترافات این متهم، فردای همان روز یکی از همدستانش به نام (محمد) که در حال خرید یک دستگاه آپارتمان در محدوده پرند بود، شناسایی و در بنگاه معاملات ملکی دستگیر و به پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد.
وی تصریح کرد: متهم دوم(محمد) نیز به جرم خود اعتراف و مخفیگاه دو تن از همدستان دیگرشان را به پلیس معرفی کرد و اظهار داشت که در یک خانه مجردی در محدوده پرند، حضور دارند که بلافاصله با هماهنگی های انجام شده این دو نیز دستگیر و برای تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شدند.
رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت، گفت: متهمان در تحقیقات انجام شده اظهار داشتند که همگی با هم همشهری هستند و پس از حضور در تهران به خاطر مشکلات مالی تصمیم گرفته اند که در محدوده های غرب تهران با توجه به این که مالکان منازل در خارج از کشور و یا مسافرت هستند، اقدام به سرقت کنند و به همین منظور با همدستی هم ضمن زاغ زنی و انتخاب منازل برای سرقت، به شیوه های توپی زنی، کارت زنی و استفاده از شاه کلید اقدام به سرقت می کرده اند و برای آنکه در سرقت ها چهره آنها شناسایی نشود، از کلاه گیس و ماسک استفاه می کردند.
وی اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان نیز تعدادی تجهیزات سرقت شامل چند قطعه کارت، کیف مخصوص سرقت، پلاک های مختلف و مسروقه خودرو، ماسک و کلاه گیس و همچنین مقادیر قابل توجهی وجه نقد، طلا، جواهرات و اموال با ارزش منزل به همراه چند عدد گاوصندوق مسروقه، کشف شد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان در اعترافات خود اظهار داشتند که پس از سرقت اموال و گاوصندوق های مسروقه را به محدوده های جنوبی تهران و اسلامشهر برده و به مالخران می فروخته اند.
گودرزی خاطرنشان کرد: با توجه به ارزش اموال مسروقه که بالغ بر 10 میلیارد تومان است و همچنین شناسایی شش تن از شکات پرونده و احتمال وجود سرقت ها و شکات دیگر، بنابر دستور مرجع قضائی در حال حاضر متهمان در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.
تهرام/8138//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سارق غرب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۹۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان و کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد

ایسنا/لرستان فرمانده انتظامی لرستان از انهدام باند سارقان حرفه‌ای منازل و اماکن خصوصی و کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد خبر داد.

سردار یحیی الهی امروز ۶ اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی وقوع سرقت از منازل و اماکن خصوصی در شهرستان خرم‌آباد، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی، اعضای باند را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی و انجام عملیات منسجم و غافلگیرانه ۳ نفر از سارق و یک نفر مالخر را دستگیر و جهت انجام تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل کردند.

فرمانده انتظامی لرستان تصریح کرد: متهمان در تحقیقات به عمل آمده به ۲۶ فقره سرقت منازل و اماکن خصوصی اعتراف که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

الهی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمد مشکوک افراد ناشناس، به ویژه در ساعات پایانی شب، موضوع را سریعا از طریق تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیسی اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان
  • باند پنجه طلا در همدان منهدم شد
  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • انهدام باند سارقان و کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن
  • انهدام باند سارقان در خرم‌آباد
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • ۷۴ تبهکار خطرناک تهران بازداشت شدند | معضل جدی دسترسی مجرمان به سلاح گرم
  • دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر