Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: انجیرستان منطقه زیودار معمولان ظرف ۲۰ روز آینده پاک‌سازی می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک، عبدالرضا بازدار ظهر امروز در جمع خبرنگاران بابیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۰ هزار هکتار انواع باغات از گونه‌های مختلف در سطح استان داریم اظهار داشت: پتانسیل خوبی در سطح استان جهت توسعه باغات وجود دارد و سازمان جهاد کشاورزی نیز در جهت رشد و توسعه این زیر بخش برنامه‌های ویژه‌ای در دست اجرا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در سیل اخیر پنج هکتار از باغات استان و حدود هزار و 800 هکتار انجیر سیاه و منحصربه‌فرد استان در منطقه زیودار معمولان خسارت دید؛ خیلی از باغات را رسوب احاطه کرده است و آن‌هایی را هم که خیلی آسیب‌ندیده منبع تأمین آب، آبیاری و آب‌رسانی آن مشکل دارد و اگر آب موردنیاز آن تأمین نشود از بین خواهند رفت.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان بیان کرد: اولین اولویت ما آب‌رسانی به باغاتی است که منبع تأمین آب و خطوط انتقال آب آن از بین رفته و یا برق آن قطع‌شده است؛ خوشبختانه به توفیقات خوبی دست پیدا کردیم و بیش از ۷۰ درصد منابع آب موردنیاز باغات شامل ایستگاه‌های پمپاژ و کانال‌های آبیاری بازسازی و راه‌اندازی شده و ظرف کمتر از ۲۰ روز آینده همه به شرایط مطلوب و پایدار می‌رسند.

 

وی بابیان اینکه چندین هکتار از انجیرستان زیودار معمولان و انارستان تنگ سیاب کوهدشت زیر گل‌ولای رفته است تصریح کرد: ماشین‌های مخصوص اجاره کرده‌ایم و با استفاده از بیل مکانیکی،  لودر و کمپرسی در حال تخلیه رسوب موجود هستیم.

 

بازدار گفت: با کمک‌های نیروهای جهادی، نیروهای ارتش و سپاه و نیروهای جهادگر مشغول پاک‌سازی باغات هستیم و هزینه‌های خوبی برای این منظور اختصاص‌یافته است.

 

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۹۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سرپرست فرمانداری مهریز گفت:بر اثر بارش‌های اخیر و جاری شدن سیلاب نه منزل سطح شهر و مناطق روستایی دچار خسارت شدند.


احمد آخوندی افزود: خسارت وارده به منازل بالای پنجاه درصد بوده که بررسی و اقدام لازم صورت گرفته است.


فرمانده حوزه علی بن ابطالب (ع) مهریز گفت: گروه‌هایی که به صورت خودجوش برای کمک به شهروندان مهریزی آماده به خدمت بودند، گروه‌های جهادی بودند که با هماهنگی‌های صورت گرفته در راستای تخلیه سیلاب، رفع گل و لای خانه‌های درگیر سیل اقدامات موثری را انجام دادند.


دهقانیزاده افزود: در قالب سه گروه جهادی حدود سی نفر از بسیجیان و جهادگران چای کار بودند و کمک کردند.

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • آوای ۵۰۰۰ ساله در لرستان به روایت تسنیم از خنیاگران سرنا
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟