Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@21:30:37 GMT

نحوه کنترل بازار خودرو در جلسه کمیسیون صنایع بررسی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۰۷۵۱

نحوه کنترل بازار خودرو در جلسه کمیسیون صنایع بررسی شد

ولی ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان در جلسه امروز این کمیسیون حضور یافت و گزارشی را درباره نحوه کنترل بازار ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه درباره نحوه اختصاص ارز و توزیع کالاهای اساسی مباحثی مطرح شد، ادامه داد: طبق گفته رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان، تعداد بازرسان در سراسر کشور برای کنترل بازار بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ نفر هستند که اقداماتی را در این راستا تاکنون انجام داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین در این جلسه مباحثی پیرامون شیوه کنترل قیمت بازار خودرو مطرح شد، تصریح کرد: طبق گفته رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان در وهله اول نوسانات قیمت ارز در افزایش قیمت خودرو تأثیر گذاشته است.

وی افزود: همچنین رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان یکی دیگر از مشکلات اساسی بازار خودرو را نقدینگی پایین در واحدهای قطعه سازی و خودروسازی دانست و تاکید کرد که این مسئله باعث شده است که آنها نتوانند به موقع تعهداتشان را عملیاتی کنند.

ملکی ادامه داد: طبق گزارش‌های ارائه شده در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن، حداقل نقدینگی مورد نیاز برای گردش امور جاری خودروسازان ۳ برابر شده است و نه تنها به همان میزان درآمد ندارند بلکه از جاه‌های دیگر هم به آنان کمک نشده است و مشکلاتی دارند و نمی‌توانند نسبت به تأمین مواد مورد نیازشان برای تولید اقدام کنند.

کد خبر 4621000 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: ولی ملکی کمیسیون صنایع و معادن مجلس بازار خودرو نقدینگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۰۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   جلسه‌ای با هدف  بررسی راهکارهای عملیاتی شدن طرح جامع جهاد علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد.

 در این جلسه راهکارهای اجرایی سازی  طرح جامع جهاد علمی بر مبنای تفاهم نامه همکاری پژوهشی وتحقیقاتی فیمابین دانشگاه آزاد اسلامی وموسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در این جلسه گفت: تعامل سازنده با نهادهای موثر در حوزه فناوری و نوآوری برای سرعت بخشیدن به جریان تحقیقات واز بین بردن انحصارطلبی در تحقیقات و نوآوری، جذب ذهن‌های برتر و استفاده از ظرفیت استادان، دانشجویان، نخبگان و نوآوران به منظور حل مساله صنعت و جامعه از اهداف و اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی استان   بر مبنای رسالت و اسناد بالادستی دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری است.

یاشار زهفروش  افزود:امیدوارم با حمایت مرکز نوآوران شهید فهمیده پروژه‌های تحقیقاتی و کاربردی مورد نیازصنایع دفاعی تا مرحله تبیین دانش فنی پیش رود تا با جهت دهی فعالیت‌های علمی نخبگان در راستای نیازهای طرفین و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مراکز رشد بتوانیم نقش دانشگاه را در راستای حل مساله علمی کشور به منصه ظهور برسانیم.

 

در ادامه جلسه رئیس دفتر شهید فهمیده با معرفی پتانسیل‌های همکاری مشترک با مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی های مسلح، به تشریح طرح جهاد علمی نیروهای مسلح که بخشی از آن نیز در وزارت دفاع در حال انجام است پرداخت و

آیدین صنم نژاد افزود:زمینه‌ها و حمایت‌هایی که در قالب این طرح از دانشگاه‌ها و موسسه‌های پژوهشی صورت می‌گیرد شامل حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی با موضوعات مرتبط با نیازهای صنایع دفاعی کشور، حمایت از پروژه های نوظهور و بدیع، حمایت از طرح‌های پژوهش و فناوری مورد نیاز صنایع دفاعی، حمایت از فرصت‌های مطالعاتی داخل و خارج از کشور مرتبط با نیازهای صنایع دفاعی است.

وی افزود:  حمایت از برگزاری رویدادهای علمی و فناوری، حمایت از ایجاد مراکز فناوری مشترک، حمایت از انجمن‌های علمی و هسته‌های پژوهشی از دیگر محورهای همکاری مشترک است که  دانشجویان، نخبگان و مخترعان می‌توانند با مراجعه به دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه از حمایت‌های مادی و معنوی دفتر شهید فهمیده استان بهره‌مند شوند.

در پایان جلسه نیز از برخی امکانات آموزشی و آزمایشگاهی دانشگاه بازدید شد.

 

 

دیگر خبرها

  • تخریب کنندگان خودرو شهروند ، در دام پلیس
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری