Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@21:51:18 GMT

در جلسه دولت و مجلس درباره حقوق کارمندان چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۱۱۳۱

در جلسه دولت و مجلس درباره حقوق کارمندان چه گذشت؟

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در تشریح نشست این کمیسیون با موضوع افزایش حقوق‌ها در سال ۹۸، گفت: برخی از نمایندگان اعتقاد دارند دولت ضریب افزایش حقوق را رعایت نکرده است، در جلسه امروز از مسئولان سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور استخدامی و دیوان محاسبات برای بررسی این موضوع دعوت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در قانون بودجه سال ۹۸ آمده است که به حقوقِ تمام حقوق‌بگیران ۴۰۰ هزار تومان افزوده شود، همچنین تا ۱۰ درصد نیز افزایش حقوق صورت گیرد، حکمی هم داده‌ایم که ۴۰۰ هزار تومان تبدیل به ضریب شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس که با خبرگزاری خانه ملت گفتگو کرده است، افزود: از حکم قانون چند برداشت وجود دارد، اول اینکه ۴۰۰ هزار تومان تبدیل به ضریب باشد یا نباشد که ما به دلیل اینکه به نفع حقوقبگیران پایین بود، تأکید داشتیم که این مبلغ ضریب باشد، زیرا اگر ضریب نمی‌شد، تأثیری در سایر دریافتی‌ها برای حقوق‌بگیران پایین نداشت.

تاجگردون گفت: کسی که یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان دریافت می‌کند، با این روش افزایش ۳۰ درصدی پیدا می‌کند و اگر ۴۰۰ هزار تومان ضریب نمی‌شد، از سایر مزایا بهره‌مند نمی‌شد.

وی با بیان اینکه در بخش افزایش مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حقوق‌ها، تخلفی از سوی دولت صورت نگرفته است، اظهار داشت: برخی از نمایندگان بیان داشتند که در بخش افزایش ۱۰ درصدی به حقوق‌ها در برخی از رده‌ها بیش از ۱۰ درصد رشد حقوق اعمال شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: در این مورد سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی تأکید داشتند که چنین تخلفی در حوزه افزایش ۱۰ درصدی حقوق رخ نداده، از این رو به دیوان محاسبات مأموریت داده شد که بخش دوم قانون افزایش حقوق‌ها را مورد بررسی قرار دهد و گزارش نظارتی ارائه کند.

تاجگردون گفت: افزایش ۱۰ درصد از صفر تا ۱۰ درصد چگونه باشد در اختیار دولت است و دولت با ترتیباتی عمل کرده است، در زمان بررسی قانون بودجه در کمیسیون نمایندگان در این بخش نظری نداشتند، همچنین این سؤال مطرح بود که آیا دستگاه‌های اجرایی احکام را براساس مصوبه هیئت وزیران صادر کرده‌اند، از این رو مقرر شد که دیوان محاسبات نیز به این موضوع ورود کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خاطرنشان کرد: همسان‌سازی هنوز کامل اِعمال نشده، درباره ضریب آن هنوز بحث است، با توجه به تغییر جدوال منابع بودجه، دولت متناسب پیش‌بینی منابع، همسان‌سازی را انجام می‌دهد، بنابراین اگر پیش‌بینی دولت تحقق منابع باشد، همسان‌سازی به‌طور کامل اعمال می‌شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دولت مجلس افزایش حقوق حقوق کارمندان کمیسیون برنامه و بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۱۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درامد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این تغییرات بر اساس حکم مندرج در بند ر تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ اعمال شده است.

تسنیم در گزارشی نوشت: این درآمد طبق حکم قانون بودجه صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد. این برای نخستین بار است که از سازوکار مالیات ارزش افزوده برای پوشش افزایش هزینه های مرتبط با حقوق بازشستگان استفاده شده است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902822

دیگر خبرها

  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد