Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان ها - ایرنا - تخصیص 10 میلیارد تومان به مبارزه با ملخ ها، نقش شرکتهای نفتی در ممانعت آبگیری بخشی از هورالعظیم، به گور بردن آرزوی شکست ایران، اعلام وزیر مبنی نداشتن کمبود معلم، گلایه هاشمی از سه قوه، زنانی با دلهای کبود و ترمیم جراحت تحریم گزیده ای از اخبار 24 ساعت گذشته است که بر روی خروجی استان های ایرنا قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خروجی سراسری استان های ایرنا به عنوان ویترین اخبار مهم و ملی 31 سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی در 24 ساعت گذشته است که بیش از 100 فرآورده خبری شامل خبر، گزارش و میزگرد باز نشر کرده که چکیده مهم ترین آنها هر روز برای آگاهی و بهره برداری مخاطبان ارائه می شود.

نخستین خبر امروز را با مطلبی از میهمانان ناخوانده دشت ها و مراتع کشور آغاز می کنیم.

*ملخ ها 10 میلیارد تومان اعتبار را جویدند

ملخ های صحرایی با خاصیت تهاجمی و خسارت بار بودنشان بعد از سیل گسترده فروردین ماه، این روزها بخش های وسیعی از کشور را درنوردیده اند؛ موضوعی که حساسیت ها را برانگیخته چنانکه در خبری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از تخصیص 10 میلیارد تومان اعتبار برای دیده بانی بهتر و مبارزه با ملخ صحرایی خبر داد و گفت: از امروز (یکشنبه) این مبلغ به حساب وزارت جهاد کشاورزی واریز تا در شهرهای درگیر این آفت خطرناک توزیع شود.
به گفته احمدعلی کیخا، حجم خسارت ملخ به مزارع کشاورزی، مراتع و محیط زیست در 6 استان بویژه سیستان و بلوچستان فراوان است و در صورت غفلت و بی توجهی به صورت تدریجی کل کشور را درگیر می کند.

*مبارزه با ملخ ها نیازمند همکاری دستگاه ها

اما محمدرضا درگاهی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور هم درباره هجوم آفت ملخ های صحرایی معتقد است: مبارزه با این آفت نیازمند همکاری تمامی ادارات کشور است تا بتوان با این آفت مخرب به سرعت مقابله و زمین های کشاورزی را نجات داد آفتی که 25 درصد زمین های کشاورزی را آلوده کرده است.

* انسداد دو مسیر در جنوب سیستان و بلوچستان توسط سیلاب

اما از ملخ که بگذریم، بعد از آن سیل سنگین شمال و غرب کشور ، سیلاب هنوز دست از سر استان های مختلف برنداشته و این روزها در منطقه شمال شرق و شرق کشور جولان می دهد چنانکه چند روز قبل خراسان شمالی و رضوی و اینک سیستان و بلوچستان را درگیر کرده است و به گفته عبدالرحمن شهنوازی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان، بارندگی و طغیان رودخانه های محلی سبب بسته شدن مسیرهای فنوج - رمشک و فنوج - اسپکه در جنوب این استان شد که از بامداد امروز در اثر طغیان رودخانه های محلی بسته شدند که یکی از مسیرها بازگشایی شده است.
رسول راشکی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان هم در این رابطه گفت: 41 سیل زده پنج روستای شهرستان های سراوان و سرباز از روز گذشته تاکنون در چادرهای امدادی جمعیت هلال احمر در مناطق امن اسکان داده شدند.

*بازگشت سیل زدگان دشت آزادگان به خانه هایشان

اما در این میان 'بازگشت سیل زدگان دشت آزادگان خوزستان ' هم تیتر خبری است که زاهد فردوس پناه معاون فرماندار شهرستان دشت آزادگان اعلام و عنوان کرده که تمام اردوگاه های اسکان سیل زدگان در این شهرستان جمع آوری شده و مردم به محل زندگی خود بازگشته اند و آب از 10 روستای این شهرستان که دچار سیلاب شده بودند،تخلیه شده است.

* شرکتهای نفتی خارجی مانع آبگیری بخش عراقی هورالعظیم

در این بارش ها همچنان خوزستان با پدیده ریزگردها مواجه است و استاندار خوزستان هم گفت: کشور عراق به توصیه شرکت های نفتی خارجی مانع ورود آب به بخش عراقی چذابه در هورالعظیم شده است.
غلامرضا شریعتی با تاکید بر اینکه بخش ایرانی تالاب هورالعظیم آبگیری شده و مرطوب است، ادامه داد: در بخش عراقی تالاب، مقامات این کشور از ورود آب ناشی از سیلاب اخیر استان خوزستان جلوگیری کرده که بخش عمده ای از آن عامل ریزگردهای اخیر استان خوزستان بوده است.

*ایران از تهدید هراسی ندارد

امیرسرتیپ 2ستاد علی حاجیلو فرمانده قرارگاه منطقه شمالغرب نیروهای زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در زنجان گفته است: جمهوری اسلامی ایران از جنگ نه اما از خطر استقبال می کند و از تهدیدات دشمنان، هراسی ندارد و در صورت حرکت نابخردانه به حتم دشمن را از کرده خود پشیمان خواهیم کرد.

*مقاومت مدنظر رهبری باید عملیاتی شود

اما در کنار ابعاد سیاسی این اقدامات، زهرا اربابی معاون توسعه منابع انسانی و هماهنگی استان های سازمان برنامه و بودجه در خراسان جنوبی گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی در سال جدید و مضاعف شدن فشارهای بیرونی، همه باید در کنار هم با عزم ملی و قاطعیت؛ مقاومتی را که مقام معظم رهبری از همه انتظار دارند، عملیاتی کنیم.

*آزادی هشت هزار زندانی جرائم غیرعمد

در این مجال مختصر، خبر آزادی هشت هزار زندانی جرایم غیر عمد طی پارسال هم مطلبی است که مجید احسانی معاون اجرایی ستاد دیه کشور در مازندران اعلام کرد و گفت: این زندانیان با جرائم غیرعمد با بدهی یک هزار و 597 میلیارد تومان آزاد شدند و اولیاء دم هم از 754میلیارد تومان از جرائم نقدی این زندانیان گذشت کردند.

* کمبود معلم نداریم

در خبری دیگر از اخبار استان ها، سید محمد بطحایی وزیرآموزش و پرورش در طالقان گفت: در سال تحصیلی آینده کمبود معلم در کلاس های درس نداریم و خانواده ها نگران نباشند؛ ضمن آنکه در سال تحصیلی 98-97 اقدامات مناسب برای مدارس شبانه‌روزی کشور انجام شد.

*گلایه از سه قوه

گلایه محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران از سه قوه در رابطه با حمایت از مسائل شهر تهران هم عنوان مطلبی دیگر از اخبار استان های ایرنا است چنانکه گفته است: هنوز توجهی از سوی سه قوه به حمایت از نمایندگان مردم در شورا نمی بینیم؛ باوجود حمایت بی سابقه مردم از شورای پنجم و رای بی سابقه به اعضای این شورا، نه تنها حمایت ها زیاد نشده بلکه کمتر هم شده است.

*1500 کیلومتر پیاده روی برای تماشای فوتبال

اما در حوزه ورزشی هم خبری از یک هوادار عاشق تیم تراکتورسازی داریم؛ فردی به نام 'شهریار عباس‌زاده' که با 25 روز پیاده روی فاصله 1500 کیلومتری تبریز-اهواز را طی کرد تا آخرین بازی تیم مورد علاقه اش مقابل فولاد خوزستان را تماشا کند.

*هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده پدیده

خبری هم از پدیده بر روی خروجی اخبار استان های ایرنا قرار گرفت با عنوان برگزاری هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده این شرکت که روز یکشنبه در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران نظام اقتصادی در دادسرای مشهد برگزار شد و کیفر خواست متهم ردیف اول پرونده در این جلسه قرائت شد.

*از درمان سخت تا تبعیض بین آتش نشان ها و زنانی با دلهای کبود
گذشته از اخبار و مصاحبه ها، امروز مجموعه ای از گزارش های متعدد با موضوعات مختلف بر روی اخبار استان های ایرنا قرار گرفت که از جمله عناوین آنها 'درمان سخت همراه با بیم و امید' ،'پافشاری بر کنترل فشار خون'، 'تبعیض بین آتش نشانان پایتخت' ، 'زنانی با دل های کبود' و 'ترمیم جراحت تحریم با مرهم رونق تولید' می باشد.

**************************************
این مطالب گزیده ای از اخبار 24 ساعت گذشته ایرنا در حوزه استان هاست که هر روز در قالب بسته خبری منتشر می شود.

1906**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: كليات اخبار استان ها گلايه هاشمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۱۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، کیومرث هاشمی در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران گفت: شروع امروز ما با یک حرکت بزرگ انجام شد و خصوص‌سازی سرخابی‌ها با عنایت و حمایت دولت انجام شد و امیدوارم راه خصوصی‌سازی ورزش با حمایت همگان انجام شود. واگذاری سرخابی‌ها در راستای حکمرانی ورزش است و به دنبال این هستیم تا وزارت ورزش خود را از سطح اجرایی دور کند و به مرحله نظارت برسیم.

او ادامه داد: برگزاری این مراسم حاصل زحمت دست‌اندرکاران و همکارانم در وزارت ورزش و فدراسیون‌های ورزشی بود و امیدوارم با برگزاری این مراسم در معرفی ظرفیت‌های ورزش قهرمانی بهره ببریم. از شبکه ورزش برای برگزاری این مراسم تشکر می‌کنم.

هاشمی افزود: مجموعه ورزش کشور در یک حرکت هماهنگ این افتخارات را کسب کرده‌اند و ضمن حفظ توان رقابتی، اقداماتی را برای تحول مسائل ورزش کشور در نظر گرفتیم و تلاش ما بر این است تا پایان این دولت، برخی از این مشکلات را برطرف کنیم.

او افزود: در بخش تحول زیرساخت‌های ورزشی، موفق شدیم جلسه شورای عالی ورزش را با حضور رئیس جمهور برگزار کنیم و یکی از مشکلات، پروژه‌های نیمه‌تمام بود و با کمک سازمان برنامه و بودجه، ۳۴۲۸ پروژه شناسایی شدند و قرار شد پروژه جدیدی را آغاز نکنیم تا پروژه‌های نیمه تمام به ثمر برسد. ۷ هزار میلیارد برای تکمیل این پروژه‌ها پیش بینی شده است. نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد صورت گرفته است.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص برنامه این وزارت‌خانه برای تجهیز مجموعه ورزشی آزادی گفت: توانستیم برای این مجموعه ۱۲۰۰ میلیارد بودجه در نظر بگیریم و احداث مجموعه بین‌المللی تهران در دستور کار قرار گرفته و اتفاقات خوبی رخ داده است و با استفاده از ظرفیت‌های پیمانکار‌های داخلی و خارجی، امیدوارم مجموعه‌ای را در شان ورزشکاران بسازیم.

هاشمی در خصوص روند طرح آمایش سرزمین گفت: این طرح در جلسه شورای عالی ورزش تصویب شد و قرار است تا ۴ ماه آینده کار‌های مربوطه‌اش انجام شود. یکی دیگر از مسائلی که مد نظر قرار گرفته، رسیدگی به مشکلات قهرمانان است که به عنوان یک محور اصلی در مجموعه ورزش کشور، در دستور کار قرار گرفته است. ما مطالبات دو سال گذشته قهرمانان را توانستیم پرداخت کنیم و برای باقی مانده مطالبات هم در مراسم تجلیل از قهرمانان کار‌های لازم را صورت خواهیم داد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: اصلاح طرح قانون سرباز قهرمان و طرح مشاغل ورزشکاران در دستور کار قرار گرفته است و با تصویب این قانون امیدوارم اتفاقات خوبی رخ دهد. همچنین بحث شهرک مسکونی در کمیسیون‌های مختلف مجلس دارد بررسی می‌شود تا از این ظرفیت هم بهره ببریم.

هاشمی افزود: یکی دیگر از اولویت‌های ما، اصلاح ساختار اساس‌نامه حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان بود که تواستیم مقدار قابل توجهی از مقادیر را افزایش و زنده کنیم.

او خاطرنشان کرد: اصلاح اساس‌نامه فدراسیون ورزشی یکی دیگر از برنامه‌های ما است که هر فدراسیون باید اساس‌نامه تخصصی خود را داشته باشد تا اختیارات بیشتری به مجموعه فدراسیون داده شود.

هاشمی درخصوص حق پخش تلویزیونی گفت: در قانون برنامه هفتم، بحث حق پخش تلویزیونی است و داریم آیین‌نامه‌ای را تدوین می‌کنیم تا به تصویب برسد و بحث فیرپلی مالی را هم داریم پیگیری می‌کنیم و امیدوارم این آیین‌نامه تدوین شود و اتفاقات خوبی رقم بخورد.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص توسعه و کمک به تجهیزات ورزشی فدراسیون‌ها گفت: کمک به تجهیزات ورزشی فدراسیون‌های ورزشی با کمک وزارت نفت دارد صورت می‌گیرد تا نوسازی را در این زمینه صورت دهیم. تقویت زیرساخت‌ها برای میزبانی رویداد‌ها و گسترش میزبانی در شهر‌های دیگر از اولویت‌های ما است.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص توسعه ورزش همگانی گفت: در تقویت و توسعه ورزش همگانی، ۹ دستگاهی که فعالیت ورزشی دارند، در برنامه و امور حضور دارند و در راستای این مساله، برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور به تصویب رسید و امیدوارم تکلیف ورزش کشور را به طور کلی مشخص کنیم تا توسعه ورزش همگانی به عنوان یک اولویت پیش برود.


او درباره برنامه نظام جامع باشگاه‌داری گفت: نظام جامع باشگاه‌داری کارهایش انجام شده است و یکی از اولویت‌های ما بود و در دستور صحن مجلس قرار گرفته است. ما نزدیک به ۳۴ هزار باشگاه ورزشی در سراسر کشور داریم و این در اشتغال‌زایی می‌توانند کمک کنند. امیدوارم نظام تخصصی مشاغل ورزشی را با کمک دولت شکل دهیم و شاهد رشد و گسترش ورزش کشور باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کیومرث هاشمی: نظارت کلان بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهیم داشت/ دخالتی در امور اجرایی سرخابی‌ها نداریم
  • کیومرث هاشمی: نظارت بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهیم داشت
  • هاشمی: دخالتی در امور اجرایی استقلال و پرسپولیس نداریم
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • زنانی که در دام «پیج اینستاگرام مادر» افتادند
  • هاشمی: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • وزیر ورزش: امروز در تاریخ ورزش بهترین است
  • بارش‌های اخیر کبود آب تهران را جبران نکرد