Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@20:19:38 GMT

کاش همۀ تلویزیون مثل «افق» بود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۱۸۱۸

کاش همۀ تلویزیون مثل «افق» بود

خرداد؛ شبکۀ افق خط و ربط مشخصی دارد که شاید خیلی ها نپسندند و با ملی بودن رسانه سازگار نباشد اما قول و فعل آن با هم می خواند.

تلویزیون همیشه از سریال‌های ترکی وبرخی سریال‌های نمایش‌های خانگی گله دارد که چرا مثلث عشقی نشان می‌دهید؟ این مثلث‌های عشقی کجای فرهنگ ما هستند؟ اصلا ما را چه به مثلث عشقی!

حالا اما خود تلویزیون در ایام ماه رمضان، در شبکۀ یک در حال پخش سریالی است که در آن مثلث عشقی موج می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سریالی که خیلی‌ها می‌گویند، از روی «شهرزاد» حسن فتحی برداشته شده است.

نمی‌دانیم شاید مثلث‌های عشقی تلویزیون با بقیه مثلث عشقی‌ها فرق می‌کند. شاید رضا یزدانی با شهاب حسینی فرق می‌کند، شاید حسین یاری با مصطفی زمانی فرق می‌کند.

کلا تلویزیون فرق می‌کند. خواندن چند آهنگ در مدارس انگار بلایی آسمانی بر سر مردم نازل شده است از آن سو از سر نشان دادن فیلم صحنه دار در شبکه کیش به راحتی می‌گذرد که گویی نه خانی آمده نه خانی رفته والبته اشتباه در رسانه - هر رسانه ای- اجتناب ناپذیر است و نمی خواهیم مته به خشخاش بگذاریم اما چه کنیم که تلویزیون می گذارد! 

کلا انگار تلویزیون فرق می‌کند. گاه چنان از ادبیات سخیف برخی فیلم‌های سینمایی شکایت می‌کند که انگار تمام بداخلاقی‌های جامعه زیر سر این فیلم‌هاست بعد خودش در «پایتخت‌»ش حداقل در دو صحنه با کش موتور شوخی‌هایی می‌کند که خانواده‌ها توان توضیح دادن آن را به فرزندان خود ندارند! تازه در سینما می توان توجیه کرد که ممکن است حداقل سن مدنظر باشد و تلویزیون ما موضوع سن بیننده ندارد.

کلا تلویزیون فرق می‌کند. از تجمل گرایی شاکی است و یک جریان سیاسی خاص را متهم به رونق ثروت اندوزی در کشور می‌کند و بعد خود در آستانه افطار برنامه‌ای پخش می‌کند که در آن جوانکی پولدار شغل خود را را تفریح کردن می‌داند.

کلا تلویزیون فرق دارد. مدام به دولت و به مجلس توصیه می کند هوای مردم را داشته باشید. مشکلات آنها را حل کنید و بعد خود در ماه رمضان سه سریال غم‌زده پخش می‌کند، بی‌خندوانه، بی دورهمی. سریالی‌هایی که خواسته و ناخواسته برخی خانواده‌ها به جز غم خود، غم «کریم بوستان» را هم بخورند.

 داستان شبکه افق در همین تلویزیون البته جداست. افقی که گفته می شود به لحاظ سیاسی به جریان پایداری نزدیک است و این را از مستندهایش، گفت‌وگوهایش و فیلم‌هایش می توان دریافت.

شاید برخی از سیاست‌های شبکه افق را نپسندیم اما همین که فیلم بازی نمی‌کنند خوب است. تکلیف آدم با آن روشن است و نمی گویند چیزی را که به آن عمل نمی کنندو

تکلیف اما با بخش های دیگر روشن نیست. 20:30 را باور کنیم و نماد سیاست های فرهنگی بدانیم یا سریال ها را؟

کاش مدیران رسانه ملی که دربارۀ اطراف و اکناف عالم توضیح می دهند و موضع می گیرند در این فقره ما را هم از بلاتکیفی و سوء تفاهم خارج سازند.

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۱۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال جدید تلویزیون به دو شبکه می‌رسد

سریال «هیس، هیچی نیس!» در حالی به آنتن شبکه دو رسیده که قرار است سه روز آخر هفته از شبکه امید هم پخش شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چند روز گذشته اعلام شد که سریالِ فانتزی جدید تلویزیون قرار است از شبکه دو پخش شود. حالا در خبر دیگری عوامل سریال اعلام کرده‌اند سه روز آخر هفته این سریال به آنتن شبکه امید هم خواهد رسید.

ترانه تیتراژ «هیس، هیچی نیس!» اولین مجموعه تاریخی طنز نوجوان، همزمان با پخش این مجموعه در ساعت 21 از شبکه امید، رونمایی و منتشر شد.

ترانه این اثر را مهناز رودساز سروده و مجید امیری بازیگر این مجموعه که صداپیشگی شخصیت روباه را هم بر عهده دارد خواننده آن است. معین ادیم نیز آهنگسازی آن را بر عهده دارد. 

تیزر جدید این سریال با معرفی موسیقی تیتراژ توسط علی نوروزیان ساخته شده است.

.

این مجموعه چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه حوالی ساعت 21 از شبکه امید پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد ساعت 9 صبح و 14:30 بعد از ظهر روی آنتن می‌رود. همچنین این سریال شنبه، یکشنبه و دوشنبه ساعت 18 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

سریال‌های جدید تلویزیون/ از بدل و آقای قاضی تا هشت‌پا و رویان

در این مجموعه حمیدرضا عطارد تهیه کننده، زینب یزدانی سرپرست پژوهشگران، مجید بخششیان سرپرست نویسندگان و مهناز رودساز نویسنده فیلمنامه است.

این مجموعه نخستین محصول مرکز تولیدات نوجوان سوره است که توسط سازمان سینمایی سوره برای مخاطب نوجوان تولید شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون
  • (ویدئو) گزارش تلویزیون اسرائیل از سوخو ۳۵‌های در راه ایران
  • گزارش تلویزیون اسرائیل از سوخو 35‌ های در راه ایران
  • بازگشت برنامه «هفت» به آنتن تلویزیون
  • محمد صادقی بازیگر جنجالی تلویزیون از ایران رفت
  • بهروز افخمی با «هفت» دوباره به آنتن تلویزیون می‌آید
  • «مسافر ری» با چند فیلم جدید در آخر هفته تلویزیون
  • شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
  • واکنش مسعود ده‌نمکی به پیشنهاد وزیر شدن! |‌ ویدئو
  • سریال جدید تلویزیون به دو شبکه می‌رسد