Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@21:58:08 GMT

منطقه گلستان‌کوه ۵ سال شکار ممنوعه اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۱۸۳۵

منطقه گلستان‌کوه ۵ سال شکار ممنوعه اعلام شد

خوانسار- مدیر کل محیط زیست استان اصفهان گفت: محیط زیست به منظور ارتقای منطقه گلستانکوه خوانسار از سال ۹۶ به مدت پنج سال این منطقه را شکار ممنوعه اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، ایرج حشمتی امروز (یکشنبه) در جلسه بررسی مشکلات و معضلات منطقه گلستانکوه با بیان اینکه در توسعه پایدار باید سه محور توجیه پذیر بودن منطقه اقتصادی، برقراری نظم اجتماعی و حفظ محیط زیست مدنظر قرار گیرد، اظهار کرد: با اجرای طرح گردشگری پایدار قطعأ افرادی که در این منطقه حضور داشته باشند از هر گونه بهره‌برداری غیر مجاز جلوگیری خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از لحاظ طبیعی فعالیت معدن، سرب و روی در شهرستان به دلیل شرایط زیست محیطی کار غلطی است، گفت: محیط زیست به منظور ارتقاء منطقه گلستانکوه خوانسار از سال ۹۶ به مدت پنج سال این منطقه را شکار ممنوعه اعلام کرد.

مدیر کل محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه جایگاه حفظ محیط زیست شهرستان خوانسار ویژه است، خاطرنشان کرد: خوانسار شهرستانی بی‌دغدغه در جهت حفظ محیط زیست در سطح استان است.

وی گفت: در بخش گردشگری یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مناطق تحت حفاظت محیط زیست و همچنین یک میلیون هکتار مناطق شکار ممنوعه با ۱۶۰ محیط بان مدیریت می‌شود که با بودجه انقباضی دولت امکان استخدام محیط بان نیست بنابراین حفاظت دولتی برای منابع طبیعی جوابگو نیست و باید از ظرفیت دوستداران محیط زیست در حفظ مراتع و محیط زیست استفاده شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آسيب اجتماعي خوانسار محیط بان محيط زيست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۱۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد

به گزارش قدس خراسان، مهدی یزدان اظهار کرد: پاکسازی منطقه چهلمیر همراه با پیاده روی با حضور دوستداران محیط زیست در راستای افزایش مشارکت مردم در امر حفاظت از محیط زیست و فرهنگ سازی برای حفاظت از انفال به مناسبت هفته زمین پاک و در راستای اجرای پویش «مسیر سبز _ ایران پاک» برگزار شد.

وی با اشاره به مشارکت دستگاه‌هایی از جمله آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، منابع طبیعی و آبخیزداری در پاکسازی تندوره بیان کرد: علاوه بر این افزون بر ۲۰۰ نفر از گروه‌های خود جوش مردمی در این زمینه همکاری کردند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: این اقدام ارزشمند در هفته زمین پاک با شعار «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین»، به منظور حفظ طبیعت و پاکسازی محیط زیست به عنوان یک فرهنگ عمومی صورت گرفت.

یزدان جو گفت: در این ویژه برنامه محیط زیستی بخش قابل توجهی از مسیر دره چهلمیر که زیستگاه گونه‌های ارزشمندی همچون پلنگ، قوچ و میش، کل، بز و گربه سانان و پرندگان ارزشمند است، پیمایش و پس از پیاده روی سبک، پاکسازی و حجم زیادی از پلاستیک‌ها و زباله‌های رها شده در طبیعت و رودخانه چهلمیر جمع آوری و پاکسازی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست