Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:16:49 GMT

عبور ایمن عشایر از شهر پردیس را تامین می کنیم

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۱۹۲۷

عبور ایمن عشایر از شهر پردیس را تامین می کنیم

تهران-ایرنا- شهردار پردیس گفت: سال گذشته تعدادی از احشام عشایر هنگام عبور از آزاد راه تهران- پردیس از بین رفتند، امسال به عشایر کمک می کنیم تا عبور ایمنی از این منطقه داشته باشند.

کوروش گلریز روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مسیرهای کوچ عشایر از داخل شهر پردیس که با حضور مدیر کل امور روستایی و شوراها در استانداری برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عبور از آزاد راه برای عشایر و احشام ایمن نیست و ساخت پل استاندارد عبور دام از بالای آزادراه زمان بر و هزینه بر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: زیر گذر آب انجیرک مسیر ایمن و مناسبی برای عبور عشایر است ما این مسیر را برای عبور آنها هموار سازی می‌کنیم و تا از مسیر موقت دره رود، واصفجان ، پورزند گذر و به سمت دشت لار مسیر خود را ادامه بدهند.
شهردار پردیس گفت: یکی از مشکلاتی که از سنوات قبل در این شهر دیده نشده عبور عشایر در کوچ بهاره و پاییزه است و باید راهکار مناسبی برای آن پیدا کرد.
گلریز در ادامه با اشاره به سال رونق تولید خاطر نشان کرد: عشایر تولید کنندگان اصلی هستند و در این راستا، ایمن سازی و هموارسازی مسیر عشایر را در راستای حمایت از رونق تولید در دستور کار خود قرار دادیم.
وی گفت: مشکلی با عبور احشام در شهر نداریم در برخی از شهرها در خارج از کشور برای عبور راحت احشام یک روز شهر را تعطیل می کنند.
شهردار پردیس با اشاره به فنس کشی مسیر زیر دکل های برق در ورودی شهر پردیس اظهار داشت: بیشترین تردد عشایر و احشام از محدوده دکل های برق است که با فنس کشی این محدوده، ایمنی عبور احشام را تامین می‌کنیم.
معاون عمرانی فرماندار شهرستان پردیس در حاشیه این بازدید اظهار داشت: در سال های اخیر ساخت سازه ها، مسیرها و اتوبان‌ها ، محل عبور پر خطری را برای احشام عشایر در این منطقه ایجاد کرده است.
نوید عباسی با اشاره به مناسب سازی مسیر تردد عشایر خاطر نشان کرد: لایروبی دهانه پل ها و کالورت‌ها با مشارکت شهرداری پردیس، امور آب ، شرکت آزاد راه و راهداری شهرستان قبل از ورود عشایر انجام می‌شود.
وی گفت: ساخت پل استاندارد برای عبور احشام عشایر در صورت تخصیص اعتبار از سوی استان اجرایی خواهد شد و تا آن‌زمان به عشایر که مهمانان شهر ما هستند برای عبور ایمن از شهر کمک می‌کنیم.
شهرستان پردیس با 250 هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.
تهرام/9441//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كوچ عشاير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۱۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان احشام در دلیجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سرهنگ ملک حسین چگنی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در شهرستان دلیجان، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
او افزود: مأموران موفق شدند چهار نفر از سارقان احشام که در حال تردد با یک دستگاه خودرو بودند را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آنها را دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان دلیجان خاطرنشان کرد: در تحقیقات صورت گرفته، متهمان به ۹ فقره سرقت احشام در شهرستان‌های دلیجان، ساوه، خمین، شازند، تفرش و استان قم اعتراف کردند و بعد از سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
سرهنگ چگنی در انتها با تأکید بر رعایت توصیه‌های پیشگیرانه پلیس در استفاده از لوازم ایمنی از سوی دامداران، از آنان خواست تا در صورت مشاهده افراد مشکوک در حوالی دامداری خود یا فروش احشام به صورت مقطعی و شیوه‌های نامتعارف از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • تجهیز نگهبانان دامداری‌ها به وسایل ارتباطی
  • زنده گیری ۲ قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • انهدام باند سارقان احشام در دلیجان
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • بی توجهی دامداران و افزایش سرقت احشام در قم
  • دستگیری متهمان به سرقت احشام در بردسکن
  • شناسایی ۱۳۰ نقطه پرخطر در مسیر گذرگاه‌های اربعین
  • اطلاعیه راه‌ آهن درباره عدم مجوز قطار افغانستان ترکیه خلاف واقع است