Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@00:05:46 GMT

شب طلایی کاراته ایران در استانبول/ایران قهرمان شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۲۱۲۱

شب طلایی کاراته ایران در استانبول/ایران قهرمان شد

به گزارش خبرنگار مهر، دومین مرحله از رقابتهای لیگ جهانی کاراته سری A که از روز پنجشنبه ۱۸۱۳ کاراته کا در ۱۲۰ کشور به میزبانی ترکیه در استانبول آغاز شده بود، با قهرمانی تیم کشورمان به پایان رسید. در این مسابقات تیم اعزامی کشورمان موفق به کسب مدال طلا و سه برنز شد تا عنوان قهرمانی را کسب کند.

تیم کاتای بانوان طراوات خاکسار، حمیده عباسعلی، صالح اباذری، بهمن عسگری و مهدی قراری زاده ۶ مدال طلا، مهدی خدابخشی، علی مسیکینی و تیم کاتای مردان ایران با ترکیب ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد فرازمهر هم سه نشان برنز برای کاراته ایران کسب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دیدار نهایی کاتای تیمی بانوان تیم کشورمان با ترکیب پر یسا رحمانی، مائده نصیری پی و مهری یزدانی در برابر استرالیا موفق شد با ثبت امتیاز ۲۴.۴۶ در برابر ۲۴.۰۲ رقیب صاحب پیروزی شده و به نشان طلا دست پیدا کند.

در فینال وزن ۶۸+ کیلوگرم زنان حمیده عباسعلی با برتری مقابل «آیاکا سایتو» ژاپنی مدال طلای این وزن را بر گردن آویخت. وی برای رسیدن به دیدار نهایی «کبری گزوم» از ترکیه، را «رومانا برودرلین» از سوئیس، «نورا هالکوئیست» از سوئد، «هانا زیوکویج» از کرواسی، «حبیبا حلمی» از مصر و «چاهنز جامی» از تونس را شکست داد بود.

در وزن ۵۵- کیلوگرم بانوان طراوت خاکسار ۵ بر ۲ مقابل «یو ون» از چین تایپه دارنده ۲ عنوان سومی جهان و ۳ قهرمانی آسیا به برتری دست یافت و طلا گرفت. خاکسار قبل از دیدار نهایی «سیمونا زابورسکا» از مقدونیه، «گلمیرا اوسانوآ» از قزاقستان، «لائورن فورباتو» از فرانسه، «شیوری ناکامورا» از ژاپن، «سد الساندرا حسنی» از کرواسی و «جانا بیتس» از آلمان را شکست داده بود.

صالح اباذری که با برتری مقابل «آنجلا وسیچ» از کرواسی، «بوگدانتریکوز» از صربستان، «سیمونه مارینو» از ایتالیا، «صادق سنچولی» از کشورمان، «الکساندر کولوکوف» از روسیه و «ایمان سنچولی» از ایرلند شمالی به دیدار فینال راه یافه بود، در مبارزه نهایی برابر «گوگیتا» از گرجستان پس از تساوی ۲ بر ۲ با قانون «سنشو» (امتیاز نخست) به برتری دست یافت و طلا گرفت.

در وزن ۷۵- کیلوگرم بهمن عسگری که امروز با پیروزی مقابل «زبیر محمد انصاری» از هند، «احمد شدید» از اردن، «تیموفی لئونتف» از روسیه‌، «جرمن چارپنتیر» از شیلی، «هنری ویکوآ» از گرجستان و «عبدالعزیز عبدالمحمود» از مصر به دیدار نهایی راه یافته بود، در پیکار نهایی ۶ بر یک «لویجی بوسا» از ایتالیا را شکست داد و به نشان طلا دست پیدا کرد.

فاطمه صادقی، محدثه آقایی، مجید حسن نیا، امیررضا میرزایی، هامون درفشی پور، امیرمهدیزاده، سید علی کریمی، تیم کاتای بانوان (مظفری نژاد، حسینی نصب و صادقی)، علی اصغر آسیابری، فاطمه چالاکی، سارا بهمنیار، رزیتا علیپور، شیما آل سعدی، ابوالفضل شهرجردی، ذبیح الله پورشیب و سجاد گنج زاد نیز با شکست برابر رقبای خود از دور مسابقات حذف شدند.

کد خبر 4621082

منبع: مهر

کلیدواژه: کاراته تیم ملی کاراته کاراته لیگ جهانی کاراته وان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۲۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب مسابقات هفته سی و سوم سوپر لیگ یونان، آ. ا. ک آتن که احسان حاج‌صفی را برای ششمین بازی پیاپی در ترکیب و سمت چپ خط دفاعی داشت، از ساعت 21 چهارشنبه شب در استادیوم اوپاپ آرنا مقابل پاناتینایکوس رده دومی قرار گرفت.

یاران حاج‌صفی که طی سه هفته گذشته روند خوبی طی کرده و با کسب یک مساوی و دو پیروزی متوالی به صدر جدول سوپر لیگ یونان رسیده بودند، سعی داشتند در دیدار خانگی مقابل پاناتینایکوس، اختلاف یک امتیازی با این تیم را بیشتر کنند که موفق به انجام این کار شدند و برد پُر گل به دست آوردند.

تیم فوتبال آ. ا. ک آتن در بازی حساس و سرنوشت‌ساز در راه رسیدن به قهرمانی توانست به پیروزی ارزشمند سه بر صفر مقابل پاناتینایکوس دست پیدا کند تا 75 امتیازی شود و صدرنشین جدول سوپر لیگ یونان بماند.

یاران حاج‌صفی در حالی اختلاف خود با پاناتینایکوس رده دومی را به 4 امتیاز افزایش دادند که سه مسابقه دیگر تا پایان فصل جاری سوپر لیگ یونان دارند و این برد موجب شد شانس بیشتری نسبت به همیشه برای قهرمانی داشته باشند.

احسان حاج‌صفی، مدافع ایرانی آ. ا. ک آتن حضور 90 دقیقه‌ای در دیدار مقابل پاناتینایکوس داشت و جزو بهترین بازیکنان تیمش بود.

دیگر خبرها

  • ووشوکار ایرانی طلایی شد
  • ۴ مدال طلا دستاورد ووشوکاران مرد در چین
  • ۴ مدال طلا دستاورد ووشوکاران مرد کشورمان در چین
  • ووشوکار پرافتخار ایران طلایی شد/موسوی بر سکوی قهرمانی ایستاد
  • ووشو انتخابی جام جهانی؛ نشان طلا بر گردن ریگی و سیفی
  • کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی
  • مهمدی با برتری بر قاتل چنگیز، مدعی قهرمانی المپیک 2024 شد
  • فوتسال تایلند با برتری برابر عراق به نیمه نهایی آسیا صعود کرد
  • برتری قاطع برابر قرقیزستان/ فوتسال ایران مسافر جام جهانی شد
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال