Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین املاکی لاله‌ای است که درنهم فروردین ماه از روز‌های زیبای بهار در دوران جنگ و درگیری ایران با دشمن بعثی در ارتفاعات بانی بنوک در دل این کوه روئید. شکفتنش با شهادت زیبایش در فصل بهار آن‌قدر باشکوه بوده که عطر دل انگیزش با برپایی مجلس یادبود هر ساله فضای استان گیلان را پرمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید املاکی در شهر کومله به دنیا آمد. این شهر در شهرستان لنگرود بسیار زیبا و باصفاست. در بهار شکوفه‌های درختانش فضا را بسیار زیبا جلوه می‌دهد. ریختن شکوفه‌ها زیر پای درختان با نسیم بهاری دیدنی است.

بیشتربخوانید : آخرین جملات یک بسیجی که به شهادت رسید

شهید املاکی سال‌هاست مفقود‌الاثر است. تنها قبری به یادش در شهرش بنا شده تا عاشقان کویش از این طریق بهتر و ملموستر بتوانند با او ارتباط معنوی برقرار کنند. او دلش بهاری بود و بهار را برای پرواز انتخاب کرد. آن‌قدر خاطرات خوب و زیبا از خود در ذهن‌ها به یادگار گذاشت که هر صاحب دلی را به وجد می‌آورد. آشنا شدن با او دل آدم را زنده‌تر و شاداب‌تر می‌کند. چون وجودش پر از ایمان به پروردگارش بود.

شهید حسین املاکی و همسرش

عضو سپاه پاسداران انقلاب بود؛ هیبت خاصی داشت و شجاعتش بی‌نظیر بود. طوری که به گفته اطرافیانش اشرار از شنیدن نامش می‌ترسیدند. این ابهت و هیبت علوی تا آنجا بزرگش کرد که در جبهه‌های حق علیه باطل نیز حتی بعثی‌ها از او می‌ترسیدند؛ از اسرایی که دستگیر می‌کردند سراغش را می‌گرفتند که آیا خبری از او دارند؟

دلش به مانند لباسش خاکی بود. زمانی که به او پست فرماندهی دادند در جمع اعلام کرد مرا به عنوان فرمانده صدا نزنید! از کمک به دیگران دریغ نمی‌کرد. بدون اینکه خودش را معرفی کند به افرادی که نیاز به کمک داشتند کمک می‌کرد. بعدا می‌فهمیدند فردی که به آن‌ها کمک کرده خود شهید املاکی بوده! این حس نوعدوستی و صمیمیت تا آنجا او را کشاند که حاضر شد از جانش بگذرد. ایثاری از این بالاتر؟! طوری که ماسک صورتش را داد به بسیجی همراهش! این ایثار مطمئنا از ایمان قلبی‌اش سرچشمه گرفت. آدم تا وقتی خالصانه برای خدا گام بردارد خداهم بزرگش می‌کند. از خاک به افلاک می‌رسد.

به قول فرمایش مقام معظم رهبری «قهرمان» می‌شود. واقعا قهرمان شدن به راحتی به دست نمی‌آید. ولی اگر دلت پاک بود و فکرت خدایی، راحت می‌توانی قهرمان شوی.

اصلا خدا زمینه‌های بزرگ شدنت را فراهم می‌کند. چون خودت استعدادش را داری و برایش گام برمی‌داری. یکی از رزمندگان می‌گوید پس از مفقود شدن شهید، مادرش بی‌تاب برگشتنش می‌شود. شبی در عالم خواب می‌بیند شهید آمده کنارش به مادرش می‌گوید من با امام حسین (ع) بودم ایشان به من فرمودند بیایم! مادر که متوجه این قضیه می‌شود دیگر هیچ‌وقت آرزو نمی‌کند او برگردد. به اصطلاح وقتی فهمید شهید در بهترین جایگاه قرارگرفته دلش آرام می‌گیرد. آری مردان خدا این طور حسینی می‌شوند. حسینی زندگی می‌کنند و حسینی می‌میرند و درنهایت همنشین امام حسین علیه‌السلام می‌شوند.

آمریکا سپاه را تروریست نامیده؛ اگر این پاسداران و سپاهیان که نمونه‌ای از عضوش را توصیف کردیم تروریست هستند پس بعد از مرگشان در کنار امام حسین چه کار می‌کنند؟ هنوز هم پاسدارانی داریم که شیرمردند مثل سردار سلیمانی‌ها و یا گمنامند. دشمن بخوبی فهمیده عناصر خالص در سپاه و بسیج فراوانند. به خاطر همین کل این مجموعه را هدف قرار داده. دشمن بزرگ بداند هرچه قدر ما را درتنگنا قرار دهد ما بیشتر رشد می‌کنیم. چنانکه رزمندگان ما در ۸ سال دفاع مقدس در تنگنا بودند. کشور‌های مختلفی با ایران در جنگ بودند، ولی به یاری خدا و کمک خاندان پیامبر، پیروز و سربلند شدند. خون غیرت، شجاعت و استکبارستیزی همان شیر‌مردان تا ابد در رگ‌های ایرانی باقی خواهد ماند. به امید ظهور بهترین پاسدار دین و درهم کوبنده دشمنان از سراسر گیتی.

منبع: روزنامه کیهان

انتهای پیام/

به یاد سردار شهید حسین املاکی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهدا خواندنی جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۲۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه در هر صحنه‌ای که وارد شد میدان پیروزی بود

نماینده ولی‌ فقیه در سپاه استان کرمان گفت: پیروزی‌های ایران به لطف سپاه پاسداران و پشتیبانی مردم است و سپاه در هر صحنه‌ای که وارد شد میدان پیروزی بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عرب‌پور صبح امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و شهادت استاد مرتضی مطهری، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید علامه مطهری، اظهار داشت: این شهید بزرگوار شهید راه حکمت و تعالی اسلام بود و سالروز شهادت این شهید بزرگوار روز عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج نام گرفته است.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 100 درصد نظامی، عقیدتی و سیاسی است، ادامه داد: امامین انقلاب در باب معنویت‌افزایی و مکتب‌سازی سپاه پاسداران منویات زیادی دارند؛ اگر امروز هم سپاه پاسداران بالندگی، پیشرفت، پیش‌برندگی و محبوبیتی دارد، به دلیل معنویت و توجه این نهاد به مسائل اعتقادی و مکتبی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه سپاه با همه نهادهای همسو با خود در این مسیر تفاوت‌های زیادی دارد، گفت: سپاه پاسداران متکی و متصل به ولی‌فقیه زمان است و منشأ آن از ولایت است؛ ولایت‌محوری و ولایت‌مداری سپاه محسوس است.

وی با بیان اینکه پیروزی‌های ملت ایران همه به لطف سپاه پاسداران و پشتیبانی مردم بوده است، افزود: در واقع هر صحنه‌ای که سپاه با پشتیبانی مردم به آن وارد شد آن میدان، میدان پیروزی بود.

عرب‌پور با اشاره به شکست حمله نظامی آمریکا در طبس، بیان کرد: در این اتفاق شن‌ها مامور خدا بودند و این اتفاق نشان داد که خداوند از این انقلاب پشتیبانی می‌کند و حامی انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه سپاه و بسیج حافظ انقلاب و دستاوردهای آن هستند، گفت: همان طور که طوفان شن یکی از مواهب الهی بود، طوفان الاقصی و وعده صادق هم مواهب الهی هستند که خداوند به واسطه نیروهای مجاهد و خالص سپاه پاسداران و به امر ولی‌فقیه بروز و ظهور کرده و رقم خورده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه سالانه ده‌ها نفر از پاسداران، بسیجیان و خانواده‌های آنها در آموزش‌های عقیدتی سپاه پاسداران شرکت می‌کنند، گفت: سپاه سرمایه‌گذاری ویژه‌ای را روی خانواده دارد و سازمان فرهنگی خانواده سپاه تمام توان خود را در جهت توانمندسازی مکتبی و معنوی سپاه گذاشته است.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق در چارچوب معنوی و مکتبی رقم خورده است، گفت: حمله‌ای با این حجم با دشمنی که اتمی است واقعاً جرات می‌خواهد و عنایت ویژه خدا است و پاسداران ما با اعتقاد کامل پای انقلاب و ارزش‌های آن ایستاده‌اند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • سرلشکر سلامی با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد +عکس
  • سرلشکر سلامی با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد
  • سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد
  • سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است
  • سپاه در هر صحنه‌ای که وارد شد میدان پیروزی بود
  • جانشین فرمانده سپاه: دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • ۴۰۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی تدارک دیده شده َشَد
  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • دشمن با اقتدار تنبیه شد