Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:41:49 GMT

رونمایی از 10 دانشنامه فرهنگ در کردستان برنامه ریزی شده است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۲۳۸۸

رونمایی از 10 دانشنامه فرهنگ در کردستان برنامه ریزی شده است

سنندج - ایرنا - رئیس حوزه هنری کردستان گفت: سال گذشته چهار دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان رونمایی شد و تا پایان امسال رونمایی از 10 عنوان دیگر برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امین مرادی شامگاه یکشنبه در نشست اصحاب فرنگ و هنر استان با نماینده ولی فقیه در کردستان، اظهار داشت: سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان، نقطه عطفی در تاریخ استان بود که آثار و برکات آن بعد از 10 سال همچنان جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اعطای نشان فرهنگی بودن کردستان از سوی رهبر انقلاب را نقشه راه و کلید واژه‌ای برای مردم و مسوولین برشمرد و افزود: هنوز برخی از مسوولین به عمق این واژه پی نبرده‌اند.
مرادی به برخی اقدامات حوزه هنری کردستان برای ارتقاء زیرساخت های فرهنگی و شناسایی و رشد و اعتلای استعدادهای هنری اشاره کرد و گفت: مهمترین اقدام در این زمینه راه اندازی پردیس سینمایی بهمن سنندج بود که به عنوان مجهزترین و پیشرفته ترین پردیس غرب کشور درسال 91 بهره برداری شد و پاتوق تمامی رویدادهای فرهنگی فاخر و شاخص استان است.
رئیس حوزه هنری کردستان، با اشاره به تاکید رهبر انقلاب در سفر به بیجار مبنی بر ماندگاری مردم این شهرستان، گفت: در همین زمینه تنها دفتر شهرستانی حوزه هنری دربیجار راه اندازی و سینما آزادی این شهرستان با 285 صندلی فعالیت خود را آغاز کرد.
مرادی افزود: مجموعه سینمایی سقز هم در آینده نزدیک راه‌اندازی می شود.
وی راهبرد اصلی حوزه هنری را ارتباط با جامعه هدف و تولید محتوای متناسب با نیاز مخاطب اعلام کرد و گفت: در بخش ادبیات پایداری قدم های بسیاری برداشته شده که برگزاری ده ها عنوان شب شعر و خاطره برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله آنهاست و 10 طرح با محوریت تدوین خاطرات رزمندگان در دست اجرا است.
مرادی به تولید و پخش چند 10 فیلم کوتاه و بلند در حوزه هنری کردستان هم اشاره و اظهار داشت: تولیدات فاخر این بخش در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی موفقیت های چشمگیری داشته است.
رئیس حوزه هنری کردستان، دیگر اقدام حوزه هنری در زمینه ارتقا فرهنگ و هنر استان را تجلیل از چهره های شاخص استان اعلام کرد و افزود: معرفی 2 چهره شاخص استان در سال جاری و رونمایی از آثار آنان انجام و از استاد علی اشرف زانیار و محمد صابر تجلیل شد.
9937 / 3034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي دانشنامه فرهنگي زيرساخت هاي فرهنگي كردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۲۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حمیدرضا فلاح در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی بیان کرد: خوزستان برخلاف دیگر نقاط کشور سه اتاق بازرگانی مستقل دارد و ظرفیت بسیار خوبی در حوزه صادراتی ایجاد کرده است که امیدواریم این هم‌افزایی موجب تحقق شعار و اهداف برنامه‌ریزی دولت شود.

وی به ارتباطات خوب در حوزه اصناف خوزستان اشاره و اظهارکرد: استان خوزستان با حدود ۶ میلیارد دلار، رتبه دوم کشور در حوزه صادرات را کسب کرد.

فلاح بیان کرد: برنامه‌ریزی وزارت صمت برای خوزستان رسیدن به هفت میلیارد دلار صادرات است ولی هدف صنعت، معدن و تجارت خوزستان رسیدن به ۷.۵ میلیارد دلار صادرات است که امیدواریم تحقق یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بر ضرورت تمرکز مبتنی بر صادرات تاکید کرد و گفت: میزان صادرات خوزستان از محل تولیدات صمت ۲.۵ میلیارد دلار بوده که یکی از اقدامات خوب بود؛ مابقی آن نیز تولیدات صادراتی است که توسط بازرگانان انجام شده است.

وی تصریح کرد: میزان صادرات تولیدات محصولات درون استان بیش از پنج میلیارد دلار بوده که صادرات به کشور‌های همسایه هدفگذاری شده است.

فلاح بیان کرد: صادرات محصولات خوزستان به اوراسیا و روسیه یکی دیگر از اهداف است که تلاش می‌شود در چارچوب سیاست‌های دولت سیزدهم اجرا شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهارکرد: خوزستان ۵۰ رایزن اقتصادی را برای اولین بار در سراسر کشور توزیع و ماموریت جدید محول می‌کند؛ سه نفر از همکاران در صمت خوزستان به عنوان رایزنان اقتصادی انتخاب شدند که می‌توانند ظرفیت خوبی برای توسعه مبادلات تجاری استان ایجاد کنند.

خوزستان با حدود ۱۷۰ هزار واحد صنفی رتبه سوم کشور را در این حوزه دارد که موجب اشتغالزایی برای حدود ۵۰۰ هزار نفر شده است.

دیگر خبرها

  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • ویکی فقه؛ دانشنامه‌ای در حوزه علوم اسلامی
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر