Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خرم آباد - ايرنا - مدير جهادکشاورزي پلدختر گفت: بر اساس برآورد اوليه سيل فروردين ماه امسال 10 ميليارد و31 ميليون ريال به زير بخش‌هاي مختلف کشاورزي در اين شهرستان خسارت وارد کرد.

ميرزا محمد مرادي روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در جريان وقوع سيل فروردين 98 ورود سيلاب به مزارع به 12هزارو 500هکتار مزرعه شامل زراعت هاي گندم ، جو، کلزا، سبزي و صيفي واقع در حاشيه رودخانه کشکان خسارت وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: چهار هزارو 200 هکتار از اراضي کشاورزي پلدختر با وقوع سيل باشسته شدن خاک زراعي و ورود سنگلاخ و گل ولاي به داخل مزارع دچار خسارت جدي شدند.
مدير جهاد کشاورزي پلدختر گفت: ورود سيلاب بر اثر طغيان رودخانه فصلي وليعصر (عج) به داخل تاسيسات گلخانه در جريان وقوع سيل موجب خسارت به هفت هزار و 600 متر مربع گلخانه شد.
مرادي خاطرنشان کرد: جاده هاي بين مزارع و ابنيه شهرستان پلدختر در جريان وقوع سيل با شسته شدن و تخريب کامل راه دسترسي و آبگرفتگي و تخريب کامل ابنيه دچار خسارت زيادي شد.
مدير جهاد کشاورزي پلدختر خاطرنشان کرد: سيل به يک هزارو450 ايستگاه پمپاژ کوچک شخصي و خطوط انتقال برق نيز خسارت وارد کرد.
مرادي خاطرنشان کرد: 95هزار و 400متر لوله هاي آبرساني در حوزه کشاورزي در پلدختر بر اثر سيلاب به طور کامل از بين رفت.
وي افزود: سيل با تخريب 85 کيلومتر کانال آبرساني، بندهاي انحرافي و ديوارهاي آبگير کشاورزي به 2 هزار 650 متر استخرهاي پرورش ماهي و 2 هزار و 500 کندوي عسل اين شهرستان نيز خسارت زد.
وي افزود: يک هزار و 500 تن علوفه ذخيره شده دامداران پلدختر در جريان وقوع سيل از بين رفت و 88 کيلومتر کانال روباز زهکش منطقه جايدر نيز دچار آسيب شد.
مرادي خاطرنشان کرد: 6 ايستگاه پمپاژ بزرگ شهرستان پلدختر و 112 حلقه چاه آب کشاورزي درجريان سيل دچارخسارت شد.
وي افزود: يک واحد توليدي صنعتي در جريان وقوع سيل باتجهيزات کارگاه زير آب رفت و 750 دام در روستاهاي شهرستان تلف شد.
مدير جهاد کشاورزي پلدختر گفت: 210 دام سنگين شهرستان و سه هزار قطعه طيور در جريان وقوع سيل درشهرستان از بين رفت.
مرادي افزود:43 استخر ذخيره آب کشاورزي در جريان سيل اخير نيزدرشهرستان پلدختر تخريب شد..
/6060/7272
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۲۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب وارد بخش سنگان شهرستان خواف شد

به گزارش قدس خراسان، احمدرضا پور عباس اظهار کرد: سیلاب امروز خسارتی به مناطق شهری و روستایی بخش سنگان وارد نکرده و روان آب در مسیر کانال‌ها و مسیل‌ها در حال عبور است.

وی تصریح کرد: با توجه به آمادگی ستاد هماهنگی مدیریت بحران بخش سنگان با بهره گیری از چند دستگاه لودر و تراکتور و ایجاد سیل بند از ورود روان آب به روستاهای «مژن آباد و حسین آباد» جلوگیری شد.

بخشدار سنگان خواف ادامه داد: این سیلاب در مسیل‌ها و کانال‌ها در حال عبور است و وارد مناطق مسکونی شهری و روستایی بخش سنگان نشده است.

خالد فقیری مدیر جهاد کشاورزی خواف نیز اظهار کرد: تاکنون خسارتی از بابت سیلاب امروز به بخش کشاورزی این شهرستان گزارش نشده و مراتب در دست بررسی است.

رییس اداره هواشناسی خواف گفت: با توجه به تقویت سامانه بارشی، بارش‌های رگباری گاهی همراه با رعد وبرق و در نقاط مستعد بارش تگرگ از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری در برخی نقاط این شهرستان پیش بینی شده است.

اسماعیل میرزاده افزود: این بارش‌ها خطر آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها را به همراه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • سیلاب وارد بخش سنگان شهرستان خواف شد
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت