Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@18:30:53 GMT

دمشق استفاده ارتش از تسلیحات شیمیایی را تکذیب کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۲۹۳۷

یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه ضمن رد اخبار منتشر شده درباره استفاده ارتش این کشور از تسلیحات شیمیایی در حومه لاذقیه گفت که «این خبرها عاری از صحت و بی پایه و اساس است».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه یکشنبه شب گفت که «گروه‌های تروریستی و برخی رسانه‌های وابسته به آنها یک خبر جعلی و دروغین در مورد استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهرک کبانی واقع در حومه لاذقیه، منتشر کرده‌اند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع مذکور افزود: «فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه این خبرها را به طور کامل تکذیب و تاکید می‌کند که این خبرها عاری از صحت و بی‌پایه و اساس است».

منبع مسئول وزارت خارجه سوریه اظهار داشت که «فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح تاکید می‌کند که به مبارزه با تروریسم به منظور ریشه‌کن کردن آن و پاکسازی همه خاک سوریه ادامه می‌دهیم».

یک نماینده پارلمان سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که تروریست‌ها با توسل به سلاح شیمیایی، تلاش می‌کنند تا پرونده جنگ سوریه را به سازمان ملل متحد انتقال دهند.

در همین ارتباط، مرکز روسی نظارت بر آتش‌بس سوریه اعلام کرد که تروریست‌های گروه جبهة النصره دست به اقدامات تحریک‌آمیز در استان ادلب می‌زنند تا نیروهای هوایی روسیه و نیروهای دولتی سوریه را به حملات شیمیایی علیه غیرنظامیان متهم کنند.

«محمد الحج» عضو کمیسیون امنیت ملی پارلمان سوریه نیز در این باره گفت که گروه‌های تروریستی دست به حملات شیمیایی علیه غیرنظامیان می‌زنند و این در حالی است که ارتش سوریه در حال انجام عملیاتی موفقیت‌آمیز علیه مواضع گروه‌های تروریستی است.

سال گذشته «حمله شیمیایی دوما» در شرایطی صورت گرفت که تنها چند روز پیش از این حمله کشورهای غربی اعلام کرده بودند در صورت انجام حمله شیمیایی، سوریه را هدف قرار می‌دهند. همزمان روسیه و دولت سوریه هشدار دادند که گروه‌های تروریستی در تلاش هستند تا با صحنه‌سازی یک حمله تروریستی، دمشق را در مظان اتهام قرار داده و راه را برای درگیری نظامی هموار کنند.

منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۲۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند.

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این بیانیه همچنین آمده است: « یک قطار با سلاح و تجهیزات نظامی غربی در منطقه شهرک اوداچنویه در دونتسک مورد اصابت قرار گرفت.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، پرسنل و تجهیزات تیپ ۶۷ مکانیزه نیروهای اوکراینی نیز در ایستگاه بارگیری راه آهن در منطقه شهرک «بالاکلیا» در منطقه خارکیف اوکراین مورد حمله قرار گرفتند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • رئیسی: خون شهدای حمله تروریستی دمشق موجب ذلت رژیم صهیونیستی شد
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش