Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا ؛  امشب -رئیس مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان کشور  ؛در نشست صمیمی رئیس جمهور  با نخبگان و جوانان کشور سخنان خود را با این آیه قرآن آغاز کرد : وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِی مِنْ لَدُنْکَ سُلْطَانًا نَصِیرًا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل سخنان صادق خسروی ؛ رئیس مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان کشور به شرح ذیل است :

"جناب آقای دکتر روحانی

من به نمایندگی از 2500 سمن جوانان کل کشور اینجا صحبت می کنم. این نمایندگی روی کاغذ و شعاری نیست. در دوسال گذشته سازمان های مردم نهاد در فرآیندی دموکراتیک، نمایندگان خود را در همه استان ها انتخاب کردند و چهارماه پیش در انتخاباتی شفاف و پرشور، هیات رئیسه مجمع ملی جوانان، با رای منتخبان همه استان ها برگزیده شد و این افتخار نصیب من شد که امروز به عنوان رئیس مجمع ملی سمن های جوانان کشور با شما سخن بگویم.

این اتفاق خجسته، مرهون توجه دولت تدبیر و امید به نهادهای مدنی و ان جی اوها بود و جای قدردانی دارد. شش سال پیش در چنین ایامی کمتر از 200 ان جی اوی جوانان در کل کشور وجود داشت. جامعه مدنی در رخوت و خمودگی به سر می برد و سمن ها نه در جامعه اعتباری نداشتند و نه در عرصه حکومت اقتداری. اکنون من در شرایطی اینجا سخن می گویم که نمایندگان تشکل های جوانان نه تنها در عرصه داخلی شناخته شده هستند بلکه توانسته اند در عرصه بین المللی هم حضور فعالی داشته باشند.

در عین حال سال گذشته، مجمع ملی جوانان در فضایی کاملا دموکراتیک شکل گرفت تا تشکل های جوانان برای نخستین بار صاحب یک سندیکای تخصصی شوند.  اما با وجود رویکرد مثبت مجموعه دولت به سازمان های مردم نهاد، از کنار مشکلات و نواقص نمی توان ساده گذشت. به عنوان نمونه هنوز در برخی دستگاه ها و ارگان ها، سمن ها، احترام درخور و شایسته ای نمی بینند و مسئولان در واگذاری امور خود به ان جی اوها مردد هستند.

همچنین با وجود خواست دولت و رویکرد مثبت وزارت کشور اما برخی استانداری ها در اعطای شناسه ملی به سمن ها همکاری لازم را ندارند و تشکل های جوانان ماه ها است در دالان پر پیچ و خم بوروکراسی اداری استانداری ها سرگردان هستند.

جناب آقای رئیس جمهور

دوسال از رای اعتماد مجدد مردم به شما گذشت و در مجموع شش سال از وزیدن هوایی تازه در بدنه مدیریتی کشور می گذرد. اگر بخواهم حرف دل جوانان را در یک جمله خلاصه کنم می توانم بگویم: ما گلایه مندیم اما همچنان امیدواریم. ما موانع و چالش ها را می بینیم اما در تحقق مطالبات جدی هستیم.

ما از شکل اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان گلایه مندیم اما خوشحال و خرسندیم که در دو سال اخیر فضا و فرصت برای حضور تعدادی از جوانان در مناصب مدیریتی فراهم آمد.

ما گلایه داریم که چرا قانون منع به کارگیری بازنشستگان به شایستگی مورد توجه قرار نگرفت و دستگاه ها و ارگان ها با مجوز های خاص و استثنا تراشی، بازنشستگان را همچنان حفظ کردند اما خوشحالیم که جوان ترین وزیران و مدیران شما خوش درخشیدند و نشان دادند از اعتماد به جوانان پشیمان نمی شوید.

روزی که دستور دادید همه وزیران، یک معاون جوان و یک معاون زن انتخاب کنند همه خوشحال و امیدوار شدیم اما گلایه داریم که چرا این دستور مورد اعتنا قرار نگرفت و چرا وزیران بابت این کم توجهی مواخذه نشدند؟

جناب اقای دکتر روحانی

رانت و فساد بلای جان این کشور شده است. اگر در دوسال آینده بتوانید کشور را از این دو بلیه نجات دهید نامتان در تاریخ خواهد درخشید. خیلی صریح می خواهم بگویم برای مقابله با رانت خواران و مفسدان هیچ چاره ای وجود ندارد مگر اینکه دست ژن های خوب و آقازادگان رانت پرور را از شرکت های دولتی قطع کرده و دست یاری به سوی جوانان شایسته، متخصص و تحصیلکرده دراز کنید.

تردید نکنید نسل جدید مدیران با اتکا به نیروی جوانی، قدرت ریسک پذیری و دانش روز می توانند گامی موثر برای رفع مشکلات اساسی کشور، ایجاد اشتغال و ایجاد آرامش در کشور بردارند.

جناب آقای رئیس جمهور

ما خواهان حقی ویژه یا توجهی غیر معقول نیستیم. ما فقط خواهان این هستیم که به جوانان اعتماد کنید و ساختاری شفاف و مبتنی بر شایسته سالاری برای جذب جوانان متخصص ایجاد کنید.

ایمان داریم راهی که با هم شروع کردیم، با هم ادامه دادیم و موفقیت هایش را با هم جشن گرفتیم در ادامه نیز با همراهی، مسئولیت پذیری و همکاری با هم به سرمنزل مقصود می رسد.

جناب اقای دکتر روحانی

امروز معضل بیکاری، به چالش اصلی کشور تبدیل شده است. دختر و پسر، جوان و میانسال، متخصص و خدماتی، تحصیلکرده و کم سواد همه و همه از کاهش فرصت های شغلی ناراضی هستند."

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس جمهور ژن قرآن نخبگان وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۳۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم

رئیس جمهور سوئیس عصر یکشنبه به وقت تهران گفت که این کشور ارتش اوکراین را به تجهیزات نظامی برای نبرد با روسیه مجهز نمی‌کند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ویولا آمهرد» رئیس جمهور سوئیس اظهار داشت که علیرغم تلاش برای تصویب قانون اضطراری جهت تعویق وضعیت بی‌طرفی این کشور، سوئیس به اوکراین سلاح نمی‌دهد.

رئیس جمهور سوئیس گفت که او از تصویب احتمالی قانون اضطراری که به سوئیس بی طرف اجازه می‌دهد تسلیحات کی‌یف را تامین کند، حمایت نمی‌کند.

او گفت: «قانون اضطراری تنها در موارد ضروری، به عنوان مثال در طول بحران کووید قابل استفاده است.»

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه انیز گفت که «ایالات متحده و متحدانش خواستار آن هستند که اوکراین از فروپاشی سیستم دفاعی خود جلوگیری و به هر قیمتی شده حمله نیرو‌های روسیه را مهار کند؛ در نتیجه، تلفات روزانه دشمن (کشته و زخمی) در آوریل (ماه گذشته) به ۱۰۰۰ سرباز افزایش یافت».

وی افزود «رژیم کی‌یف اوکراینی‌ها را که تمایلی به جنگ ندارند، به قتلگاه میندازد. مقام‌های اوکراینی بسیج نیرو را در تلاش با هدف جلب لطف اربابان غربی خود برای تداوم کمک مالی و نظامی آن‌ها تشدید می‌کنند».
رئیس اطلاعات نظامی اوکراین اخیراً در مصاحبه‌ای گفتکه احتمالاً وضعیت برای نیرو‌های این کشور که در ماه‌های اخیر با کمبود تجهیزات و تسلیحات مواجه بوده‌اند، به طور پیوسته بدتر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پوتین برای پنجمین بار رئیس‌جمهور روسیه شد+ فیلم
  • گزارش وزیر ورزش از اقدامات و افتخارآفرینی ورزش کشور به رئیس جمهور
  • دبیر: درباره یزدانی به وقتش صحبت می‌کنم/مهم این است بدنه دولت ورزش را در حد قرمز و آبی نبینند
  • کشتی همدان سروسامان می‌گیرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • ۵۱ میلیون ایرانی گواهی‌نامه رانندگی دارند
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند