Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-08@01:16:46 GMT

انفجار در حوالی سفارت آمریکا در بغداد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۳۸۰۳

انفجار در حوالی سفارت آمریکا در بغداد و در مرکز پایتخت عراق خسارت و یا تلفاتی نداشته است.   به گزارش صدای ایران، منابع امنیتی در عراق تاکید کردند که انفجار یک گلوله کاتیوشا دقایقی پیش در منطقه امنیتی سبز در قلب بغداد، خسارتی در بر نداشته است.

برخی منابع نیز ادعا کرده اند که این گلوله در نزدیک محوطه سفارت آمریکا به زمین خورده و منفجر شده است اما منابع مستقل هنوز ادعا را تایید نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مرکز رسانه ای ستاد مشترک عراق در اطلاعیه ای وقوع انفجار کاتیوشا در منطقه سبز را تایید اما خاطرنشان کرد که این حادثه خسارتی در بر نداشته است. 
همزمان با این انفجار، صدای آژیر خطر در برخی نقاط منطقه سبز به صدا درآمد. 
یک منبع امنیتی نیز از آغاز عملیات گشت و جست و جو در داخل منطقه سبز و مناطق اطراف آن برای یافتن سرنخی از ماهیت واقعی این حادثه هستند.
گزارش خبرنگار ایرنا از اطراف منطقه سبز حاکی است وضعیت عادی بر شهر حاکم است و رفت و آمدها به شکل معمول ادامه دارد، همزمان صدای پرواز بالگرد بر فراز منطقه شنیده می شود.
هر چند ماهیت حادثه و ابعاد آن هنوز مشخص نشده است اما ناظران مسائل عراق با توجه به اوضاع منطقه و اوج گیری جنگ روانی آمریکا، وقوع چنین انفجاری در منطقه سبز را هر چند خساراتی در بر نداشت، رویدادی بسیار مهم و دارای تبعات مهمتر ارزیابی می کنند. 
مقامات رسمی دولت عراق هنوز در خصوص این حادثه اظهار نظر نکرده اند اما مرکز رسانه ای ستاد مشترک اعلام کرد که بزودی اطلاعیه ای حاوی اطلاعات بیشتر در این خصوص صادر خواهد کرد. 
درهمین حال دفتر هیات یاری رسانی سازمان ملل به عراق (یونامی) نیز ساعاتی پیشتر از برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد اوضاع عراق در روز سه شنبه 31 اردیبهشت جاری خبر داده بود.
انفجار یکشنبه شب در منطقه سبز عراق و ادعای قصد حمله به سفارت آمریکا، همزمان با افزایش اقدامات تحریک آمیز و تهدیدات آمریکا علیه کشورهای منطقه از جمله ایران و عراق و همچنین جوسازی واشنگتن و برخی کشورهای عربی منطقه در خصوص افزایش تهدیدات و ناامنی در عراق صورت می گیرد که برای ناظران معنادار و در عین حال نگران کننده است.
در پی افزایش تهدیدات و اقدامات تحریک آمیز مقامات آمریکایی در هفته های اخیر در سطح منطقه و از جمله در عراق، بسیاری از رهبران سیاسی این کشور با صدور بیانیه و سخنرانی یا گفت و گو با رسانه ها نسبت به تبعات آن هشدار داده اند. 

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سفارت آمریکا در بغداد انفجار در سفارت آمریکا سفارت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۳۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان از برخورد دستگاه قضایی با مقصرین حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطی در این منطقه خبر داد.

به گزارش صدای ایران،تسنیم در خبری نوشت:وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، افزود: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

رئیس شورای قضایی گیلان با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده، گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

حجت اسلام صادقی با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد، گفت: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم شفت، از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد.


دیگر خبرها

  • انفجار و تخریب دو منزل مسکونی در ملایر بر اثر نشت گاز
  • بمباران شدید و آخرالزمانی رفح؛ آتش و دود و انفجار+فیلم
  • انفجار در خودرو کاروان گارد پادشاهی عربستان
  • تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • انفجار بنزین در حمام صاحب خانه را راهی بیمارستان کرد
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • جنایت زندان دوله‌تو + تصاویر | خود مشاهده کردم که آنان را جلوی کاروان‌های عروسی سر می‌بریدند...
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • امدادرسانی به دو حادثه دیده در منطقه میانکوه