Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدار فینال هندبال چلنج کاپ اروپا بین تیم‌های چسمه بخارست رومانی و مادیرا پرتغال برگزار شد که تیم چسمه بخارست با حضور الله‌کرم و سجاد استکی توانست با نتیجه ۲۶ - ۲۰ پیروز شود و عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را کسب کند. برادران استکی در این بازی عملکرد بسیار خوب و تأثیرگذاری برای تیم‌شان داشتند و سجاد 8 و الله‌کرم 5 گل برای تیم خود به ثمر رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حامد جیرودی خبرنگار

این رقابت‌ها یکی از سه کاپ معتبر اروپا است که برادران استکی به عنوان نخستین بازیکنان آسیایی موفق به کسب آن شدند. الله‌کرم استکی، یکی از دو بازیکن ایرانی قهرمان چلنج کاپ اروپا درخصوص این قهرمانی به خبرنگار «ایران» گفت: «این مسابقات یکی از 3 کاپ معتبر در اروپا محسوب می‌شود و 32 کشور اروپایی با کسب سهمیه در مسابقات چلنج کاپ اروپا حضور می‌یابند. ما برای حضور در فینال 8 بازی انجام دادیم و در فینال مقابل نایب قهرمان دوره گذشته لیگ پرتغال حاضر شدیم و در نهایت توانستیم به قهرمانی در این رقابت‌ها دست یابیم.» این لژیونر هندبال کشورمان ادامه داد: «خدا را شکر نتیجه خیلی خوبی کسب کردیم و این نتیجه هم برای باشگاه و هم برای هندبال رومانی بسیار باارزش بود. 5 سال است که لژیونر هستم و حضور من و سایر لژیونرهای هندبال کشورمان تأثیر زیادی در کیفیت بچه‌ها داشته. من در طی این 5 سال در لیگ کشورهای قطر، فرانسه و رومانی حضور داشتم و به اطلاعات ارزشمندی درخصوص این رشته دست یافتم.» او درخصوص این موضوع که به عنوان نخستین بازیکنان آسیایی به عنوان قهرمانی در چلنج کاپ اروپا دست یافته‌اند، بیان داشت: «این موضوع برای من و سجاد اهمیت زیادی ندارد چرا که ما دوست داریم به هر تیمی که می‌رویم برای آن تیم مثمرثمر باشیم و برای آن تیم خاطره خوبی به جا بگذاریم. من چند دوره در لیگ قطر قهرمان شدم و در لیگ فرانسه قهرمان جام حذفی شدم، در دینامو رومانی 2 کاپ به دست آوردم و برای تیم چسمه بخارست هم جام کسب کردیم. جامی که برای نخستین بار در این تیم به دست آمد و برای تیم چسمه بسیار باارزش بود.» استکی تصریح کرد: «استعدادهای بسیار خوبی در کشورمان حضور دارند؛ چه نسل کنونی و چه نسل آینده. بازیکنان ایرانی از نظر بدنی و استعدادی شرایط بسیار خوبی دارند. ما به عنوان لژیونر هندبال تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا بچه‌های دیگر هم به اروپا بیایند و برای کشورمان افتخارآفرین باشند.» لژیونر هندبال ایران بیان داشت: «هندبال در اروپا یکی از رشته‌های پرطرفدار است. بازی کردن در اروپا آسان نیست و سختی‌های زیادی دارد چرا که خود اروپایی‌ها تبحر زیادی در این رشته دارند. زمانی که بازیکنان ایرانی به اینجا می‌آیند و کیفیت خودشان را نشان می‌دهند باعث می‌شود تا اروپایی‌ها حساب ویژه‌ای روی هندبال ایران باز کنند. بچه‌ها با زحمات زیادی که کشیدند هندبال ایران را به اروپا معرفی کردند. همه لژیونر‌ها تلاش می‌کنند و همه ستاره هستند.» هندبال ایران در سال‌های اخیر لژیونرهای زیادی به باشگاه‌های اروپایی معرفی کرد اما با این وجود تیم ملی کشورمان شرایط خوبی در مسابقات مختلف ندارد. این لژیونر هندبال این گونه پاسخ این موضوع را داد:«متأسفانه تیم ملی از دوره‌های گذشته با یکسری از مشکلات دست به گریبان بود که بهتر است وارد این مسائل نشویم.» او ادامه داد: «علاوه بر این یکی دیگر از مباحث در پیشرفت تیم ملی برگزاری لیگ منظم است و اگر لیگ به این صورت برگزار شود و رقابت‌ها فشرده و نزدیک به هم برگزار شود، می‌توان امیدوار بود که تیم ملی در مسابقات به نتیجه مطلوب برسد. لیگ هندبال کشورمان به صورت منظم برگزار نمی‌شود و علاوه بر این اسپانسرها تمایلی برای حضور و فعالیت در لیگ هندبال را ندارند. امیدوارم که این اتفاق بیفتد و ما هم شاهد برگزاری لیگ منظم باشیم.» اردوهای تیم ملی در حال برگزاری است و استکی درخصوص عدم حضور لژیونرها در تمرینات تیم ملی هندبال گفت: «مصدوم هستم و در صورت رفع مصدومیتم در دوره‌های بعدی تلاش می‌کنم که خودم را به اردوی تیم ملی برسانم.»

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۳۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب الهلال به امید کسب پنجمین ستاره آسیایی

به گزارش "ورزش سه"، پس از شکست دور از انتظار چهار بر دو در مسابقه رفت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، حالا الهلال در استادیوم خانگی خود پذیرای العین است و این تیم امید دارد تا بتواند با جبران این شکست عجیب، راهی فینال مسابقات شود.

ترکیب یازده نفره آبی های ریاض برای این مسابقه اعلام شد و همانطور که پیش بینی می شد، ژرژ ژسوس تیمش را با حضور بونو در دروازه، بدون کولیبالی در خط دفاع و با حضور چهار مهره تهاجمی روانه میدان کرده است.

یاسین بونو سنگربان مراکشی که فصل بسیار خوبی را سپری کرده، به دلیل محدودیت الهلال در استفاده از پنج بازیکن خارجی، نامش در فهرست تیم قرار نگرفت ولی او امروز از ابتدا برای آبی های ریاض به میدان می رود و وظیفه حراست از دروازه تیمش را برعهده گرفته است.

دو مدافع ملی پوش عربستانی، زوج خط دفاعی الهلال را تشکیل می دهند. پس از خروج نام کالیدو کولیبالی از لیست بازیکنان خارجی تیم، حسان تمبکتی جوان در کنار علی البلیهی در قلب خط دفاعی بازی می کنند. سعود عبدالحمید در سمت چپ و یاسر الشهرانی به عنوان مدافع راست بازی می کنند.

در مرکز زمین نیز شاهد حضور دو بازیکن خارجی الهلال هستیم. روبن نوس و سرگئی میلینکوویچ ساویچ که به آمادگی و هماهنگی بالایی رسیده اند، بازیکنان مرکزی تیم هستند. جلوتر از آنها نیز مالکوم برزیلی حضور دارد که باید به عنوان بازیکن پشت مهاجم به بازی بپردازد.

عناصر تهاجمی الهلال برای فتح دروازه العین را نیز مایکل دلگادو در پست وینگر راست و سالم الدوسری در پست وینگر چپ تشکیل می دهند ضمن اینکه در غیاب الکساندر میتروویچ مصدوم، صالح الشهری از ابتدا به میدان می رود.

دیگر خبرها

  • ستاره میلان: از شدت سختی بازی‌های سری A شگفت‌زده شدم
  • جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)
  • بازگشت ستاره جوان سپاهان در جام‌حذفی
  • بازگشت ستاره جوان سپاهان در جام‌حذفی (عکس)
  • سپاهان به ستاره‌هایش استراحت می‌دهد!
  • ستاره رئال در انتظار بایرن مونیخ پرستاره!
  • لحظه‌شماری بایرن: شاید این ستاره به رئال برسد
  • آلگری: رسیدن به فینال هیچ‌گاه آسان نیست
  • تاکید ستاره بایرن مونیخ: جایی نمی‌روم
  • ترکیب الهلال به امید کسب پنجمین ستاره آسیایی