Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@09:12:34 GMT

چرا بچه ها هنگام خوابیدن مقاومت می کنند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۴۰۷۶

 کودک یکساله ای دارم که خیلی سخت به خواب می رود و برای خوابیدن بسیار مقاومت می کند. لطفاً بفرمایید چگونه خواب او را تنظیم کنم؟خوابیدن کودکان در شب آن‌هم سریع و بی‌دردسر، بیشتر شبیه افسانه‌هاست و به‌ندرت اتفاق می‌افتد. من در مورد خواباندن کودکتان یک سری توصیه ارائه می‌دهم.

این توصیه‌ها را حتماً به کار ببرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زود خسته نشوید. ایجاد هر عادت مثبتی در کودکان زمان‌بر و گاه بسیار خسته‌کننده است پس صبورتر باشید:

- اگر والدین هر شب، خودشان کودکان را بخوابانند، او یاد نمی‌گیرد که خودش به‌تنهایی بخوابد و ممکن است برای به تخت خواب رفتن و جلب‌توجه والدین، گریه کند. او را هنگامی‌که هنوز نیمه‌خواب است و کامل نخوابیده در تخت خواب بگذارید. با این روش می‌آموزد که برای خوابیدن به خود متکی باشد، حتی اگر نیمه‌های شب از خواب بیدار شود.

- کودکان نوپا و پیش‌دبستانی، اگر به میزان کافی نخوابند، می‌توانند تحریک‌پذیر باشند و این باعث می‌شود برخی از کودکان حتی، بیشتر از قبل در برابر خوابیدن، مقاومت کنند. کودکان نوپا و پیش‌دبستانی، نیاز به 11 تا 14 ساعت خواب در هر 24 ساعت دارند. مقداری از این زمان نیز صرف چرت زدن می‌شود. در این سنین داشتن یک برنامه منظم و دقیق برای خوابیدن، بیدار شدن، چرت زدن و همچنین وعده‌های غذایی و زمان بازی مناسب برای کودکان، امری بسیار مهم و اساسی است.

- اضطراب جدایی نیز می‌تواند مشکلات خواب را افزایش دهد. صحبت کردن، آواز خواندن، تکان‌های گهواره و یا پرخوری، به‌نوبه خود ممکن است این مرحله را به عادت بد شب‌بیدار شدن، تبدیل نماید. در حدود 6 ماهگی می‌توانید او را برای تنها خوابیدن آماده کنید. در صورت بیدار شدن، اگر کودک،

علائم بیماری ندارد، برایش به‌آرامی لالایی گفته و پشتش را بمالید؛ اما بلندش نکنید یا به او غذا ندهید. برای کودکان نوپایی که از تاریکی شب می‌ترسند، یک چراغ‌خواب کوچک می‌تواند باعث آرامش شود.

- هر شب انجام کارهای یکسان قبل از خواب، به کودک کمک می‌کند که فرق بین زمان بیداری و خواب را بفهمد. یک برنامه‌ی خواب منظم که شامل کارهایی مانند حمام کردن، داستان گفتن، غذای سبک و پس‌ازآن چراغ‌های خاموش باشد، به او در درک زمان خواب کمک می‌کند. این برنامه باید هر شب به‌طور یکسان اجرا شود و همیشه به اتاق‌خواب کودک منتهی شود. متخصصین پیشنهاد می‌دهند که این برنامه را از 4 ماهگی برای کودک اجرا کنید.

- خواه به دلیل اضطراب جدایی باشد یا نبود یک برنامه‌ی دقیق خواب، یا به هر بهانه دیگر، بعضی از کودکان برای بیدار ماندن پافشاری و بهانه‌تراشی می‌کنند. ممکن است بخواهند داستان دیگری برایشان بخوانید یا نوشیدنی دیگری بنوشند و یا دوباره به حمام بروند؛ اما شما کوتاه نیایید، هر چند دقیقه یک‌بار به اتاق کودک بروید و او را با مهربانی به خوابیدن تشویق کنید؛ مدت‌زمان این سر زدن‌ها، هر بار باید کوتاه‌تر شود.

- اگر فرزندتان در طول روز از خواب کافی برخوردار نباشد، خواه‌ناخواه هنگام شب، در خوابیدن، دچار مشکل می‌شود. بیشتر نوزادان به دو یا سه وعده خواب کوتاه در روز نیاز دارند. کودکان نوپا نیاز به حداقل یک‌بار چرت زدن در روز و کودکان کوچک‌تر اغلب به دو بار چرت زدن نیاز دارند. بیشتر کودکان تا سن 5 سالگی عصرها می‌خوابند. به خلق‌وخوی فرزندتان توجه کنید، اگر بداخلاق و خواب‌آلود است، اجازه دهید چرت بزند؛ اما مانع خوابیدن او تا وقت خواب شبانه و یا خواب‌های مقطع بشوید.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: خواب خوابیدن مشکلات خواب بازی کودکان گریه والدین خواب کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۴۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند

مدیرعامل موسسه محک با بیان اینکه از سال ۷۰ که این موسسه ایجاد شد تاکنون ۴۲هزار بیمار کودک سرطانی تشکیل پرونده داده اند، گفت:تا امروز ۱۶ هزار کودک سرطانی بهبودی پیدا کرده و به زندگی بازگشته اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نشست خبری کنگره دوسالانه بین المللی آنکولوژی کودکان یادبود «پروانه وثوق» در بیمارستان فوق تخصصی درمان سرطان «محک» برگزار شد.

هادی موسی خانی، فوق تخصص آنکلوژی در این نشست بیان داشت:۲۰درصد کودکان سرطانی کشور در بیمارستان محک تحت درمان قرار می‌گیرد و شایع‌ترین سرطان در کودکان سرطان خون و پس از آن تومور مغزی است.

وی ادامه داد:درمان آنکولوژی به یک کار تیمی نیاز دارد. در محک به این موضوع توجه خاصی دارد. استید این بیمارستان سابقه هیات علمی دانشگاه دارند و همه آنکولوژیست‌ها آرزوی کار کردن در محک را دارند.

آراسب احمدیان، مدیر عامل موسسه خیریه درمان کودکان سرطانی محک با بیان اینکه درمان کودکان سرطانی در محک رایگان است؛ ضمن اینکه حمایت‌های لازم در طول بیماری کودک نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در محک یک پلن درمانی یکپارچه در درمان بیماران سرطانی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ هزار کودکان سرطانی به زندگی طبیعی خود بازگشتند، خاطرنشان کرد:از ابتدای تأسیس محک از سال ۷۰ بالغ بر ۴۲ هزار بیمار کودک سرطانی تشکیل پرونده داده اند.

وی با بیان اینکه محک ۳۰سال پیش با هدف درمان کودکان سرطانی ایجاد شده، افزود: مجوز مرکز تحقیقات سرطان در محک گرفته شده تا پروتکل‌های درمانی کامل شود.

احمدیان تاکید کرد:خیرین هزینه‌های درمانی در محک را تامین می‌کنند؛ ضمن اینکه محک از نظر علمی و تخصصی با بیمارستان‌های خارج کشور ارتباط دارد؛ از جمله پزشکان ایرانی خارج از کشور.

دانشگری، معاون درمان بیمارستان محک تصریح کرد:این کنگره ۲۶لغایت ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود و اساتید خارجی و داخلی در این کنگره شرکت می‌کنند و امتیاز باز آموزی دارد.

وی ادامه داد:یکی از نیاز‌های همیشگی رسیدن به درمان‌های روز دنیا در درمان سرطان است؛ باتوجه به اینکه محک بیشترین بیماران کودک سرطانی را در تومور‌های مغزی دارد.

وی متذکر شد:محیط، ژنتیک و وراثت از جمله علل بروز سرطان در کودکان است؛ در نتیجه اینکه بیماری صعب العلاج گفته می‌شود به دلیل نامشخص بودن علت بیماری است.

دانشگری خاطرنشان کرد:در بیمارستان محک کودکان تا ۱۸سال مبتلا را درمان می‌کنیم و سرطان خون و لنفوم شایع‌ترین سرطان در بین کودکان است.

وی گفت:در ایران و محک ۶۵تا ۷۰ درصد کودکان سرطانی درمان می‌شوند

میترا قالیبافان آنکولوژیست ابراز کرد:تومور‌های مغزی اولین علت مرگ در سرطان‌های کودکان است.

وی ادامه داد:تومور‌های کودکان با تومور‌های بزرگسالان متفاوت است؛ در نتیجه برخورد تیم درمان با کودک سرطانی باید متفاوت باشد.

قالیبافیان خاطرنشان کرد:هدف اول این کنگره این است که تومور‌های مغزی در کودکان و بزرگسالان متفاوت است؛ نحو برخورد با این کودکان نیز متفاوت است و سوم اینکه این کودکان نیازمند بازتوانی دارند و باید برای این بیماران فکری شود.

وی تصریح کرد:زمان بقای کودکان مبتلا به تومور سرطانی به زمان مراجعه به پزشک بستگی دارد. کودکان به عوارض درمان بیماری سرطان نسبت به بزرگتر‌ها حساس‌تر هستند. جراحی، شیمی درمانی و رادیو تراپی سه روش درمانی در کودکان سرطانی است.

این آنکولوژیست زمان بقای یک کودک سرطانی را به میزان توانایی بدن کودک در مقابله با روش‌های درمانی برشمرد و گفت:در برخی کودکان پس از ۵سال درمان کاملا بهبودی حاصل می‌شود.

وثوق جراح اطفال بیان داشت:پیگیری درمان کودکان در محک تا ۱۸ سالگی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در دنیا یک درصد سرطان‌ها کودکان را شامل می‌شود، گفت:سالانه هزار تا ۱۵۰۰ مورد جدید از کودک سرطانی در ایران شناسایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • تفال به حافظ یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ به جان او که گرم دسترس به جان بودی...
  • فیلم/ خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار
  • با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ | چه کسانی نباید با جوراب بخوابند؟
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • حقایقی درباره خوابیدن که شاید نمی‌دانید (فیلم)
  • جنبش دانشگاهی آمریکا خواب را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • عادت عجیب زرافه‌ها در خوابیدن؛ زرافه چطور می‌خوابد؟
  • جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن