Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@19:55:45 GMT

کاخ سفید بخشی از معامله قرن را اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۴۳۷۲

کاخ سفید بخش اول «معامله قرن» که متمرکز بر سرمایه‌گذاری مالی در کرانه باختری و نوار غزه است را اعلام کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا اعلام کرد که کاخ سفید بعداز ظهر یکشنبه بخش نخست طرح صلح خاورمیانه را که طی آن مقامات در نشستی خواستار تشویق به سرمایه گذاری در کرانه‌باختری، غزه و این منطقه خواهند شد را اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست قرار است در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه بحرین برگزار شود.

در این نشست وزرای اقتصاد به همراه سران شرکت‌های تجاری منطقه‌ای و بین‌المللی حضور خواهند داشت.

 

این اقدامات توسط «جرد کوشنر» مشاور کاخ سفید و داماد رئیس جمهور آمریکا به همراه «جیسون گرینبلات» نماینده آمریکا در امور خاورمیانه رهبری خواهد شد.

مقامات دولت آمریکا گفته‌اند که محور این نشست در ۴ موضوع اصلی، زیرساخت‌ها، صنعت، توانمند سازی مردم و اصلاحات حکومتی خواهد بود تا از این طریق این منطقه قابلیت سرمایه‌گذاری پیدا کند.

قرار است که در این نشست از هرگونه بحث درباره موضوعات سیاسی خودداری شود و فقط وزرای اقتصاد به همراه هیئت‌هایی از شرکت‌های تجاری حضور داشته باشند.

همچنین وزیر اقتصاد بحرین نیز برگزاری این نشست در این کشور را تأیید کرده و مدعی شده است که این نشست بر اهمیت ایجاد فرصت‌های اقتصادی که به نفع تمام منطقه باشد تاکید خواهد داشت.

طرح صلح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا با شعار پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌هایشان و اسکان آن‌ها در منطقه جایگزین، یعنی کشورهای دیگر است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کاخ سفید معامله قرن کرانه باختری نوار غزه سرمایه گذاری صلح خاورمیانه جان بولتون هوشنگ امیراحمدی حسین طائب پرونده یاسین رامین مهلا مومن زاده جواد نکونام نشست فوق العاده اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۴۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته در پی برخورد خودرویی با حصار کاخ سفید

سخنگوی سرویس مخفی آمریکا اعلام کرد یک خودرو به حصار کاخ سفید در آمریکا برخورد کرد و راننده آن کشته شد.

وی گفت: اندکی قبل از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت محلی یک خودرو با سرعت زیاد به دروازه بیرونی مجموعه کاخ سفید برخورد کرد. ماموران سعی کردند به راننده کمک کنند، اما وی در دم جان باخت. تحقیقات در حال انجام است.

سال گذشته نیز در ایالت دلاور آمریکا یک راننده خودرو با خودرویی که در کنار کاروان جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قرار داشت تصادف کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • یک کشته در پی برخورد خودرویی با حصار کاخ سفید
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان
  • برگزاری نمایشگاه‌ها عامل مهم رونق اقتصاد است