Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قم - ايرنا - رئيس دانشگاه صنعتي قم گفت: طرح سپري کردن فرصت مطالعاتي اساتيد دانشگاه در بخش هاي صنعتي همزمان با سراسر کشور در اين استان نيز اجرا مي شود.

جلال رضايي نور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: بر اساس دستورالعمل وزارت علوم، اساتيد براي ارتقا و تبديل وضعيت بايد 6ماه به صورت مستمر در يک بخش صنعتي حضور يابند و در آن با ايجاد ارزش افزوده، منشا اثر باشند که براي اجراي هر چه سريعتر اين دستورالعمل درقم، مشغول مذاکره با استانداري براي تسهيل آيين نامه هاي اجرايي آن هستيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: با اجراي اين دستورالعمل، اساتيد دانشگاه براي حضور موثر در بخش هاي صنعتي و عملياتي کردن آموخته هاي خود تشويق مي شوند که اين مساله نقش موثري در بومي سازي صنايع و تحقق رونق توليد خواهد داشت.
وي با اشاره به تقويت ارتباط صنعت و دانشگاه در اثر اجراي اين طرح، ادامه داد: اساتيد دانشگاه همچنين مي توانند با ارائه راهکارهاي جديد براي حفظ و تقويت روند توليد صنايع، فشار تحريم هاي ظالمانه دشمنان را کاهش دهند.
رضايي نور در ادامه با اشاره به اقدامات دانشگاه صنعتي قم براي تعامل گسترده با صنايع، گفت: تمامي استادان و دانشجويان اين دانشگاه تلاش مي کنند با مسائل و مشکلات حوزه صنعت استان و کشور آشنا باشند و بتوانند براي رفع آن در قالب طرح هاي علمي و کار گروهي، راهکار قابل اجرا ارائه دهند.
وي بيان کرد: درهمين رابطه طرح هميار صنعت، نخستين بار در کشور توسط استادان و دانشجويان دانشگاه صنعتي قم درقالب کار تيمي پژوهش محور اجرا شد که در آن طرح گروه هاي دانشجويي به واحدهاي صنعتي استان مراجعه کرده و با آسيب شناسي مشکلات موجود، راهکارهاي مناسبي را براي برطرف شدن موانع توليد در قم ارائه مي دهند.
وي با اشاره به ساير فعاليتهاي دانشگاه صنعتي قم در مسير کاربردي کردن هرچه بيشتر تحقيقات دانشگاهي، افزود: همچنين مرکز نوآوري اين دانشگاه به عنوان يک حامي قابل اعتماد از طرح هاي علمي و اختراعات دانشجويي حمايت مادي و معنوي مي کند تا اين ايده ها بتوانند به محصولات صنعتي تبديل و در بازار عرضه شوند.
دانشگاه صنعتي قم ازجمله 23 دانشگاه صنعتي در سراسر کشور مي باشد که داراي 57 عضو هيأت علمي و 2 هزار دانشجو مشغول به تحصيل در 23 رشته کارشناسي و کارشناسي ارشد در رشته هاي فني، مهندسي، برق، کامپيوتر و علوم پايه است.
2 هزار و 300 واحد صنعتي کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از اين تعداد حدود 90 درصد مربوط به صنايع کوچک و متوسط است؛ همچنين بيش از 53 هزار تن در واحدهاي صنعتي استان فعاليت مي کنند.
قم داراي هفت شهرک صنعتي شکوهيه، الغدير، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوري اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحيه صنعتي خورآباد، دستجرد، سيرو و طغرود است.
7405/ 6133/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۴۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع

ایسنا/لرستان نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی بروجرد از واگذاری کارخانه سامان کاشی شهرستان به هیات حمایت از صنایع، توسط اداره تصفیه امور ورشکستگی خبر داد.

عباس گودرزی امروز سیزدهم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پیرو تصمیم اداره تصفیه امور ورشکستگی قوه قضائیه جهت ارجاع پرونده سامان کاشی به هیات حمایت از صنایع، این واحد صنعتی با حضور نمایندگان و رئیس هیات و معاون اقتصادی استاندار و نماینده دادستان و جمعی از مسئولان ذیربط در محل فرمانداری بروجرد به هیات، تحویل داده شد.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام که قرار بود بعد از جلسات متعدد با مالک کارخانه و پس از اتمام حجت‌های گوناگون و پیگیری‌های مستمر، در سال ۱۴۰۰ انجام شود و در محل کمیسیون اجتماعی هم با حضور مدیرکل تصفیه امور ورشکستگی صورتجلسه کردیم که چنانچه تا ۳۰ تیر ۱۴۰۰ کارخانه روشن نشود آن واحد صنعتی جهت احیاء واگذار خواهد شد.

گودرزی ادامه داد: اما اکنون بعد از چند سال، کارشناسان خبره هیات حمایت از صنایع، رسما پیشرفت پروژه را ۶۰ درصد اعلام کرده‌اند و این یعنی اینکه، ایهاالناس؛ کارگران مظلوم و بیچاره و کارکشته سامان کاشی، در آن روزها که بر سر می‌زدند و کسی صدایشان را نمی‌شنید درست می‌گفتند.

وی تصریح کرد: اما امروز با عبور از همه موانع، اداره تصفیه، تصمیم خود را اجرایی کرد و این واحد صنعتی را به هیات مذکور برای حفظ اشتغال و تداوم تولید واگذار کرد.

این نماینده ادامه داد: امیدوارم با حمایت مسئولان اجرایی و استاندار و فرماندار و همچنین حمایت‌های حکیمانه امام جمعه بروجرد که مسائل اشتغال و صنعت را مورد مداقه قرار می‌دهد شاهد تسریع در پرداخت بدهی، رفع موانع، به روزرسانی کارخانه و رونق تولید و اشتغال در آن کارخانه باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • معرفی فرصت‌های صادراتی استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • فرصت‌های صادراتی محصولات صنایع غذایی
  • واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع
  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • انعقاد 2 موافقت‌نامه تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو