Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@08:39:49 GMT

جدیدترین روش در تشخیص سرطان «پروستات»

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۴۴۷۶

جدیدترین روش در تشخیص سرطان «پروستات»

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ محمد نظری فلوشیپ فوق تخصصی رادیولوژی مداخله‌ای و عروقی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: سرطان پروستات به عنوان شایع‌ترین سرطان در مردان و دومین علت مرگ و میر مردان بعلت سرطان محسوب می‌شود. همچنین بروز این سرطان در سال های اخیر رو به افزایش بوده است. پزشک براساس معاینه مقعدی غیرطبیعی یا بالا بودن سطح ماده ای به نام به وجود این سرطان شک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‎نظری، عضو هیئت مدیره جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در مورد روش تشخیص سرطان پروستات خاطرنشان کرد: روش تشخیص قطعی این سرطان نمونه برداری یا اصطلاحا «بیوپسی پروستات» است. تاکنون نمونه برداری سیستماتیک پروستات روش مرسوم بیوپسی بوده است اما اشکال این روش این است که در اغلب موارد تومور در سونوگرافی قابل مشاهده نیست و نمونه برداری کور بوده و احتمال عدم تشخیص سرطان وجود دارد.

‎وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر ابداع روش فیوژن موجب انقلابی در تشخیص این بیماری شده است بطوری‌ که در این روش ابتدا از پروستات با استفاده از MRI تصویربرداری و سپس تصاویر آن با تصاویر سونوگرافی جهت نمونه برداری ترکیب می‌شود، به همین دلیل تومور بطور مستقیم قابل مشاهده است و از آن نمونه برداری می‌شود.

‎این عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران مزایای دیگر این روش را دقت بالاتر در تعیین درجه تومور دانست و یادآور شد این روش در تعیین نوع درمان اهمیت بسزایی دارد و می توان با قاطعیت ادعا کرد که استفاده از فیوژن در تشخیص سرطان پروستات، انقلاب عرصه پزشکی است.

‎وی در پایان تاکید کرد: ما نیز در راستای بکارگیری پیشرفته ترین روش های تشخیصی و درمانی همگام با کشورهای پیشرفته، در سال های اخیر این روش را جایگزین روش های قدیمی نمونه برداری پروستات کرده ایم که بطور قابل ملاحظه‌ای موجب ارتقاء دقت تشخیصی در بیماران مبتلا به سرطان پروستات شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: درمان سرطان سرطان پروستات عضو هیئت علمی مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۴۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| جدیدترین پست اینستاگرامی بهنوش طباطبایی در حرم امام رضا(ع)

بهنوش طباطبایی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با اشعاری از فردوسی تصویر جالبی در حرم مطهر امام رضا(ع) به اشتراک گذاشت.

دیگر خبرها

  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت
  • عکس| جدیدترین پست اینستاگرامی بهنوش طباطبایی در حرم امام رضا(ع)
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • نمونه برداری از طلافروشی‌های استان تهران برای شناسایی مصنوعات با عیار پایین
  • جدیدترین فیگورهای ورزشی حیوانات (عکس)
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال