Web Analytics Made Easy - Statcounter

مذاکره کننده ارشد اروپایی در مذاکرات برگزیت ضمن رد مذاکرات مجدد درباره خروج انگلیس تاکید کرد که این کشور تا زمانی که در این اتحادیه است حقوق خود از جمله حق داشتن کمیسری در کمیسیون اروپایی جدید را دارد. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "میشل بارنیه"، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا ­برای مذاکرات برگزیت با لندن درباره روی کار آمدن یک کمیسر از انگلیس در کمیسیون جدید اروپایی سخن گفته و تاکید کرد که تا وقتی که انگلیس عضو این اتحادیه است تمام حقوق و تعهداتش را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارنیر که در گفتگو با نشریه "بیلد آلمان سخن می گفت تصریح کرد که از جمله حقوق انگلیس داشتن یک کمیسر در کمیسیون جدید اروپایی و فرستادن نمایندگانی در پارلمان اروپایی است.

بارنیر در بخش دیگری از سخنانش مذاکرات مجدد درباره برگزیت را رد کرده و گفت: ما در این توافق با انگلیسی ها مذاکره کرده ایم و به همه خطوط قرمز آن ها احترام گذاشته ایم. اما انگلیسی ها هم باید به اصول ما احترام بگذارند. این آن ها هستند که ما را ترک کرده اند و عکس این اتفاق نیفتاده است.

اخرین تلاش‌های ترزا می برای نجات توافق برگزیتپایان بی‌نتیجه مذاکرات احزاب انگلیس درباره برگزیترهبر حزب کارگر انگلیس: هیچ شانسی برای تصویب قانون برگزیت وجود ندارد

بارنیر همچنین تاکید کرد که توافق خروج مورد مذاکره قرار گرفته، تنها راه برای انگلیس است که به صورت منظم این اتحادیه را ترک کند. پوند انگلیس با توجه به تعلیق طولانی مدت برگزیت چندین روز پیاپی رکورد منفی داشته است. ما حالا منتظریم که انگلیسی ها مسئولیت برای تصمیمات خود را بر عهده گیرند.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس اعلام کرده که می خواهد در اولین هفته ژوئن مجددا درباره توافق برگزیت رای گیری کند. وی اعلام کرده است که می خواهد روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تا قبل از تعطیلات تابستانی پارلمان در اواخر جولای کامل کند.

وی در مقاله ای در "ساندی تایمز" نوشته است که می خواهد یک پیشنهاد برگزیت جسورانه به اتحادیه اروپا ارائه دهد.  وی ابراز اطمینان کرد که در پارلمان یک اکثریت برای این توافق حاصل می شود تا انگلیس به صورت منظم این اتحادیه را ترک کند. البته ترزا می درباره جزئیات این پیشنهاد خود توضیحی نداد.

بارنیه درباره این تلاش های انگلیس گفت: اتحادیه اروپا امیدوار است که برای این توافق اکثریتی در پارلمان به دست آید.

ترزا می اوایل ماه آوریل آمادگی خود را برای مذاکره با حزب کارگر اعلام کرد ولی دو حزب مهم سیاسی انگلیس نتوانسته اند بر سر مسائل مهم از جمله درخواست حزب کارگر برای ایجاد یک اتحادیه گمرکی پس از برگزیت به توافق نهایی دست یابند.

ترزا می روز پنجشنبه موافقت کرده است تا یک جدول زمانی برای کناره گیری از قدرت تا اوایل ماه ژوئن تنظیم کند. این در شرایطی است که سه بار تلاش وی برای جلب حمایت نمایندگان پارلمان انگلیس از توافق برگزیت با اتحادیه اروپا با شکست روبرو شده است.

با گذشت حدود سه سال از برگزاری همه پرسی برگزیت در انگلیس هنوز مشخص نیست چه زمانی بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. برگزیت به مهمترین و جدی ترین چالش سیاسی انگلیس پس از جنگ جهانی دوم تبدیل شده است.

انتهای پیام/

 

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا مذاکرات برگزیت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا مذاکرات برگزیت اتحادیه اروپا مذاکرات برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «شی جین پینگ،» رییس‌جمهور چین امروز یکشنبه در یک سفر دو روزه به پاریس می‌رود و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی‌اش، او را برای کاهش عدم تعادل تجاری تحت فشار قرار می‌دهد و تلاش می‌کند او را متقاعد کند که از نفوذ خود بر روسیه درباره جنگ اوکراین استفاده کند.

سفر رییس‌جمهور پین در در زمان افزایش تنش های تجاری بین اروپا و چین انجام می‌شود و در چین شرایطی احتمالاً این اهداف ماکرون به ارحتی محقق نخواهد شد.

فرانسه از تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد صادرات خودروهای الکتریکی چین حمایت می کند و در ژانویه پکن تحقیقاتی را در مورد واردات براندی - که عمدتاً در فرانسه تولید می شود - آغاز کرد - اقدامی که به طور گسترده به عنوان تلافی جویانه در میان مجموعه رو به رشد تحقیقات اتحادیه اروپا تلقی می شود.

یکی از مشاوران کاخ الیزه پیش از سفر شی جین‌پینگ، سفری که اولین بار پس از ۵ سال به اروپا انجام می‌شود گفت: «ما باید به فشار بر مقامات چینی ادامه دهیم تا تضمین‌های بیشتری در مورد مسائل تجاری به ما بدهند».

رییس‌جمهور در این سفر با امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه و اورسولا فون‌درلاین، رییس کمیسیون اروپا دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

اختلافات بین ۲۷ عضو اتحادیه اروپا - و به ویژه بین فرانسه و آلمان - توانایی آنها برای نفوذ بر چین را تضعیف می کند. منابع آگاه اعلام کردند که اولاف شولز، صدراعظم آلمان به مکرون و شی در پاریس نخواهد پیوست.

کد خبر 6096914

دیگر خبرها

  • جزئیات طرح آتش‌بس از زبان عضو ارشد حماس
  • گزینه ایده‌آل بایرن مونیخ زیر آفتاب میامی!
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا