Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، رودی جولیانی، وکیل رئیس جمهور آمریکا گفت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور کار درستی می‌کند که احضاریه‌های کنگره را نادیده می‌گیرد.

او درباره دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا که درباره دولت واشنگتن تحقیق می‌کنند گفت: شش تحقیق مختلف وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزاران درخواست مدرک مطرح شده، همانند اینکه آن‌ها انرژی و توجه غیر معمولی را در این راه صرف می‌کنند.

وکیل رئیس جمهور آمریکا همچنین افزود: بنابراین رئیس جمهور کار درستی می‌کند که در مقابل احضاریه‌های آن‌ها مقاومت می‌کند نه به این علت که نمی‌خواهد همکاری کند. او با بازرس ویژه همکاری کرد. ما فقط نمی‌خواهیم باز هم اینکار را انجام دهیم.

کاخ سفید این هفته احضاریه کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص مدارک مربوط به ارتباطات میان رئیس جمهور و دن مک گان، مشاور سابق کاخ سفید، استعفای مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی، اخراج جیمز کومی، رئیس پیشین اف بی آی، نشست ژوئن ۲۰۱۶ در برج ترامپ و هر گونه ارتباطات درباره اخراج احتمالی رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری را رد کرد.

پت سیپولون، مشاور کاخ سفید با ارسال نامه‌ای به کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا از آن‌ها خواست تا دامنه تحقیقات خود را محدود کنند. در هفته‌های اخیر دیگر افراد در دولت ترامپ نیز با احضاریه‌های مطرح شده از سوی مجلس نمایندگان همکاری نکردند. روز جمعه وزارت خزانه داری آمریکا از ارائه اظهارنامه مالیاتی رئیس جمهور خودداری کرد. استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در نامه‌ای اعلام کرد احضاریه‌های کمیته مجلس نمایندگان از روش‌ها و ابزار‌های که فاقد یک هدف قانونی هستند، استفاده می‌کنند.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا ابتدای این ماه از ویلیام بار، دادستان کل این کشور برای امتناع از ارائه نسخه ویرایش نشده از گزارش نهایی رابرت مولر و مدارک مربوط به آن انتقاد کرد. پیش از این رئیس جمهور آمریکا از اختیارات اجرایی خود استفاده کرد و اجازه انتشار گزارش کامل بازرس ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، را نداد. به این ترتیب، ترامپ با استفاده از این فرمان اجرایی از انتشار بخش‌های محرمانه گزارش مولر و شواهدی که از کنگره گردآوری کرده بود، جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان

 به گزارش  تابناک به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش تعداد نمایندگان مجلس به ۳۳۰ نفر مخالفت کردند.
 

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش­ کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها­ درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها، با ۱۲۰ رای مخالف، ۹۴ رای موافق و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ رای مأخوذه با این طرح مخالفت کردند.

این طرح خواستار افزایش نمایندگان مجلس از ۲۹۰ نفر به ۳۳۰ نفر بود.

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان