Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@22:32:43 GMT

آب شرب بهداشتي به 2 روستاي نهبندان رسيد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۵۴۹۰

آب شرب بهداشتي به 2 روستاي نهبندان رسيد

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - مدير آب و فاضلاب روستايي نهبندان گفت: طرح آبرساني به روستاي ساکرد و سياه خونيک در دست اجراست که با توجه به اتمام خط انتقال و براي رفع مشکل کمبود آب اين 2 روستا به طور موقت در مدار بهره برداري قرار گرفت.

سيد محمدعلي محمدي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين اقدام با هدف رفع مشکل کمبود آب اين روستاها همزمان با ماه مبارک رمضان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: اين طرح آبرساني با اجراي 6 کيلومتر خط انتقال از مخزن الوند و اعتبار 300 ميليون تومان توسط بنياد برکت در دست اجراست و در مراحل پاياني و ساخت حوضچه ها قرار دارد.
مدير آب و فاضلاب روستايي نهبندان گفت: با توجه به اتمام خط انتقال و امکان انتقال آب به مخزن اين روستاها، آب به صورت موقت وصل شد تا مردم در ماه مبارک رمضان از آب شرب سالم و بهداشتي بهره مند شوند.
وي تصريح کرد: اين طرح زيربنايي پس از تکميل در دهه فجر امسال افتتاح مي شود.
آبرساني پايدار به 13 روستاي نهبندان با انعقاد قرارداد 41 ميليارد و 650 ميليون ريال با پيمانکاران در دست اجرا است که در هفته دولت امسال 10 روستاي شهرستان از نعمت آب آشاميدني بهداشتي بهره مند خواهند شد.
نهبندان مرکز شهرستان اين شهرستان در 200 کيلومتري جنوب بيرجند قرار دارد.
7556*3028
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، عبدالحمید حمزه‌پور افزود: برای آبرسانی به این شهر‌ها و روستا‌ها ۳۰ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته، در هرمزگان ۲۰۱ روستا و ۶ شهر از تنش آبی خارج شد.
حمزه پور افزود: پارسال طرح آبرسانی به شش شهر و ۱۵۶ روستا با اجرای ۶۶ طرح و سرمایه گذاری ۲۹ هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال اجرایی شد که ۲۲۵ هزار و ۹۷۲ تن از جمعیت استان به آب پایدار دست یافتند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: در دولت سیزدهم نیز لوله‌گذاری خط انتقال به طول ۵۸۰ کیلومتر، توسعه شبکه توزیع آب به طول ۵۴۴ کیلومتر و اصلاح شبکه آب به طول ۲۰۶ کیلومتر از محل طرح‌های عمرانی و محرومیت زدایی و جاری در استان اجرا شد.
وی افزود: جهاد آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های به‌ویژه مناطق کم برخوردار و دارای تنش آبی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم و طرح‌های شاخص وزارت نیرو است.

بیشتربخوانید:ساخت مخزن هزار متر مکعبی آب در بشاگرد
حمزه پور گفت: سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب از منابع مختلف برای تامین آب آشامیدنی مردم هرمزگان تولید، انتقال و توزیع می‌شود که از این حجم ۴۰ درصد از چاه‌ها، ۳۵ درصد از آب شیرین‌کن‌ها و ۲۵ درصد نیز از محل منابع سد‌ها و چشمه‌ها تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا
  • اصلاح ۱۳ کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد
  • انتقال آب از سد تالوار به بهار و کبودراهنگ ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان