Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@09:39:27 GMT

راهنماي انتخاب و خريد صندل

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۵۵۲۸

راهنماي انتخاب و خريد صندل

خبرگزاري آريا -
براي داشتن پاهايي سالم کافي است نکات زير را در خريدن صندل و کفش هاي تابستاني دقت کنيد.

يک صندل مناسب بايد از کف پا، انگشتان، پاشنه و رويه پاي شما محافظت کند
با فرا رسيدن گرماي تابستان باز هم علاقه براي خريد کفش هاي خنک و سبک تابستاني افزايش پيدا مي کند اما بهتر است بدانيد تابستان فصلي است که پاهاي شما بيش از اوقات ديگر سال دچار آسيب و بيماري مي شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با پوشيدن صندل ها، پاها در معرض محيط آزاد و خشن بيرون قرار مي گيرند و نور شديد آفتاب، ضربه ها و زخم ها بريدگي و بسياري موارد ديگر به طور مداوم آن ها را تهديد مي کنند.
يک صندل مناسب بايد از کف پا، انگشتان، پاشنه و رويه پاي شما محافظت کند. بهتر است جلوي صندل نيز پوششي وجود داشته باشد تا از وارد شدن هر نوع ضربه به انگشتان جلوگيري شود.
صندل بايد به ميزان کافي بندهاي محافظ داشته باشد تا بتواند تعادل پا را حفظ کرده و از جلو و عقب رفتن زياد پا در آن جلوگيري کند. جنس بندهاي به کار رفته در صندل بايد طوري باشد که سبب فشار آمدن به پا و ايجاد تاول در پشت پا يا انگشتان نشود. گاهي اوقات فشار زياد بندهاي به کار رفته در صندل مي ‌تواند به سياه شدن ناخن و حتي افتادن آن منجر شود.
مناسب بودن سايز صندل
معمولا بسياري از صندل ها و کفش هاي تابستاني محافظت کمي از انگشتان مي کنند و بخش کوچکي از پا را مي پوشانند بعضي از آن ها آنقدر بد ساخته شده اند که حين راه رفتن کفش به راحتي از پا خارج مي شوند و شما مجبور مي شويد با جمع کردن انگشتان پاي خود را درون کفش نگه داريد اين کار در طولاني مدت باعث کشيده شدن بيش از اندازه عضلات پا و انگشتان مي شود. تاندون هايي که عضلات را به يکديگر متصل مي کنند در اين حالت دردناک مي شوند و تورم در بافت هاي حساس پا به وجود مي آيد.
انگشتان پا در بعضي کفش هاي تابستاني به شکل غيرمعمولي به يک سمت خم مي شوند که بعد از يک يا دو ماه عوارض آن به شکل پينه هايي کوچک و بزرگ مشاهده مي شود.
سعي کنيد از اندازه بودن سايز صندل هاي خود اطمينان حاصل کنيد. بزرگ تر بودن سايز صندل، موجب لغزش پا درون صندل و پيچ خوردگي پا مي شود.

بزرگ تر بودن سايز صندل، موجب لغزش پا درون صندل و پيچ خوردگي پا مي شود
چه پاشنه اي را انتخاب کنيم
به هيچ عنوان نبايد ارتفاع پاشنه صندل شما از 4 سانتي متر بيشتر شود. اين عدد که با انجام تحقيقات دقيق به دست آمده باعث مي شود کمترين فشار به پاها، ران ها و کمر وارد شود کفش هاي پاشنه بلند به ميزان بسيار زيادي فشار بر پاشنه پا را افزايش مي دهد که ميزان آن تا هفت برابر حد معمول اندازه گيري شده است.
همچنين محققان دانشگاه آکسفورد متوجه شدند پوشيدن اين کفش ها نيروي زيادي به قسمت هاي داخلي مفاصل زانو وارد مي کند و باعث آسيب رسيدن به آن ها مي شود. پوشيدن کفش هاي پاشنه بلند باعث مي شود وزن بدن به طورمساوي روي پاها تقسيم نشود که اين موضوع باعث کوتاه تر شدن عضلات ساق پا و ضخيم تر شدن تاندون هاي آشيل مي شود.
به خانم ‌ها توصيه مي ‌شود صندل ‎هايي را نخرند که پاشنه‌ اش بلندتر از 3 سانتي ‌متر باشد؛ چون هر چه پاشنه صندل بلندتر باشد، فشار به کف پا بيشتر شده و اين فشار به پنجه و انگشتان پا منتقل مي‌ شود و سبب بيرون زدن انگشتان از ناحيه مشخص صندل شده و موجب آسيب و زخم در انگشتان پا مي ‌شود. عوارضي مانند انحراف انگشتان پا، ميخچه، تاول و خميدگي انگشتان و دردهاي کمر، زانو و پاشنه پا به دليل خريد کفش و صندل‌ هايي با پاشنه بلند است.

صندل ‎هايي را نخرند که پاشنه‌ اش بلندتر از 3 سانتي ‌متر باشد
صندل هاي تخت و بدون پاشنه
خانم هايي كه دوست دارند كفش هاي بسيار راحت به پا كنند، معمولا تابستان ها به سراغ صندل هاي تخت و بدون پاشنه مي روند. اين صندل ها نيز در كنار شلوارهاي جين و دامن هاي اسپرت كوتاه بسيار شيک به نظر مي رسند. هر ساله انواع مختلفي از اين صندل ها توليد مي شوند و طرفداران بسياري دارند.
صندل هاي گلادياتوري
اين صندل ها هم به صورت بدون پاشنه و تخت و هم به صورت پاشنه بلند توليد مي شوند. طرح و مدل آنها از سبک هاي رومي باستان گرفته شده است و به همين علت به آنها صندل هاي گلادياتوري مي گويند. اين صندل ها شامل بندهايي هستند كه به صورت افقي در كنار هم قرار مي گيرند و چون بسيار منحصر به فرد هستند و البته توجه زيادي را جلب مي‌كنند، همواره اين شكل از صندل ها طرفداران بيشتري دارند.
اين شكل از صندل ها بسيار فانتزي هستند در كنار شلوار جين نيز زيباتر مي شوند. برخي از خانم ها از اين صندل ها به همراه دامن ها و شلوارک هاي كوتاه استفاده مي كنند.
صندل هاي پاشنه دار
اين شكل از صندل ها بي شک باعث زيباتر به نظر رسيدن پاها مي شوند در واقع اگر قصد داريد پاهايتان كشيده و زيبا به نظر برسند، بايد از صندل ها و كفش هاي پاشنه بلند استفاده كنيد. اين سبک از صندل ها براي لباس هاي كوتاه مناسب ترند.

پا هنگام حرکت بايد در يک حالت ثابت بماند و به اطراف حرکت نکند
به فرم پا در کفش توجه کنيد
نکته مهم اين است که پا هنگام حرکت بايد در يک حالت ثابت بماند و به اطراف حرکت نکند. بسياري از کفش هاي پاشنه بلند خصوصا مدل هايي که اتفاقا قيمت بالا و ظاهر عجيب دارند به هيچ عنوان مناسب راه رفتن راحت طراحي نشده اند . طراحان اين کفش ها معمولا تمام توجه خود را صرف زيبايي مي کنند و سلامت پاها آخرين نکته اي است که به ذهن آن ها مي رسد.
جنس مناسب صندل
صندل هاي چرمي جنس مناسب تري مي باشند، زيرا علاوه بر اين که زيبا و با دوام هستند، مانع از تعريق پا نيز مي شوند.
مناسب بودن کف صندل
کف صندل مي بايست خيلي سفت نبوده و به اندازه کافي نرم و انعطاف پذير باشد. جنس کف مي بايست به صورتي باشد که مانع از انتقال حرارت زمين به کف پا و سوزاندن آن در روزهاي گرم تابستان گردد. کف هايي از جنس چرم انتخاب مناسبي براي اين منظور مي باشند.
نکاتي براي خريد صندل براي کودکان
سعي کنيد هميشه براي کودکان صندل‌ هاي سبک و مقاوم خريداري کنيد. هنگام خريد حتما آن ها را به فروشگاه‌ برده و از اندازه مناسب صندل اطمينان حاصل کنيد. بيشتر پدر و مادرها براي فرزندان شان يکي دو سايز بزرگ ‌تر خريد مي ‌کنند.
اين کار سبب مي ‌شود پاي کودک در صندل لغزيده و نتواند به خوبي بدود يا بازي کند، در اين صورت احتمال پيچ‌ خوردگي و آسيب‌ به پا وجود دارد. پوشاندن کفش ‌ها و صندل ‌هاي بزرگ به کودکان باعث بد فرم شدن پاها و اختلالات حرکتي در آن ها مي ‌شود. بررسي‎ ها نشان داده است کودکاني که با کفش‌ هاي بزرگ ‌تر از اندازه پاي شان راه مي ‌روند بيش از ديگران به عارضه صافي کف پا مبتلا مي ‌شوند.
بايد و نبايد‌هايي در مورد خريد صندل
هيچگاه به هنگام خريد صندل زيبايي را به راحتي ترجيح ندهيد. يک صندل فوق العاده بايد هر دو ويژگي را داشته باشد.
براي خريد يک صندل، سعي كنيد مبلغ زيادي را هزينه نكنيد.
براي خانم هاي كوتاه قد، صندل هاي پاشنه دار مناسب است تا كمي بلندتر به نظر برسند.
به هنگام استفاده از صندل‌ سعي كنيد به زيبايي و آراستگي پاها و ناخن‌ها‌يتان و رعايت نكات بهداشتي اهميت بيشتري بدهيد تا صندل هايتان جلوه زيباتري پيدا كنند.
گردآوري : بخش مد بيتوته

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمش خم کن چیست؟

از شمش خم کن برای خم کردن شمش استفاده میشود. این وسیله با توانایی تنظیم زاویه خمکاری در محدوده 1 تا 90 درجه، امکان ایجاد زوایای مختلف خم را فراهم می‌کند.

شمش خم کن

شمش خم کن انواع مختلفی دارد که در ادامه به بررسی آن ها میپردازیم:

1. دستگاه خم کن هیدرولیکی

- این دستگاه‌ها از فشار هیدرولیکی برای خم کردن شمش‌های فلزی استفاده می‌کنند.
- قادر به خم کردن شمش‌هایی با قطرهای مختلف هستند، به ویژه برای شمش‌های با قطر بزرگ مناسب هستند.
- دارای دو یا چند غلطک هیدرولیکی هستند که شمش را خم می‌کنند.
- کنترل دقیق زاویه و شکل خم را امکان‌پذیر می‌سازند.

2. دستگاه خم کن رولی

- در این دستگاه‌ها، شمش‌ها بین چند غلطک فلزی عبور داده می‌شوند.
- با چرخش غلطک‌ها، شمش به تدریج خم می‌شود.
- برای خم کردن شمش‌های نازک و باریک مناسب هستند.
- امکان ایجاد خم‌های پیچیده‌تر را دارند.

3. دستگاه خم کن مکانیکی

- این دستگاه‌ها از اهرم‌ها و بازوهای مکانیکی برای خم کردن شمش استفاده می‌کنند.
- ساختار ساده‌تری نسبت به دستگاه‌های هیدرولیکی دارند.
- برای خم کردن شمش‌هایی با قطرهای کوچک تا متوسط مناسب هستند.
- امکان ایجاد خم‌های ساده‌تر را دارند.

خرید شمش خم کن

برای خرید شمش خم کن، موارد زیر را باید در نظر گرفت:

1. نوع دستگاه خم کن
- بررسی نیازهای خود و انتخاب نوع دستگاه مناسب (هیدرولیکی، رولی یا مکانیکی)
- توجه به قطر و ابعاد شمش‌های مورد نیاز و انتخاب دستگاه متناسب با آن

2. مشخصات فنی دستگاه
- قدرت و ظرفیت خم کردن
- زاویه و شکل خم قابل ایجاد
- دقت و کنترل خم
- سرعت و بازده کاری

3. برند و کیفیت دستگاه
- بررسی برندهای معتبر و با کیفیت در بازار
- مطالعه نظرات و بررسی‌های کاربران قبلی

4. خدمات پس از فروش
- بررسی ضمانت و خدمات پس از فروش ارائه شده
- امکان تعمیر و نگهداری دستگاه

5. قیمت و شرایط پرداخت
- مقایسه قیمت‌ها در بازار
- بررسی شرایط پرداخت و تسهیلات موجود

با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید بهترین گزینه را برای خرید شمش خم کن متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید.

کاربرد شمش خم کن

شمش خم کن به‌عنوان ابزاری که نقش بسیار مهمی در انعطاف‌پذیری بیشتر در فرآیند خم کردن شینه و شمش‌ها در صنایع مختلف ایفا می‌کند، قابلیت تنظیم زاویه‌های مختلف از 1 تا 90 درجه را داراست. این ویژگی در کاربرد شمش خم کن به کاربران این ابزار امکان ایجاد انحناها و زوایا به‌طور دلخواه در فرآیند خم کردن را می‌دهد.

برای خرید شمش خم کن پیشنهاد میشود از سایت مارپیچ صنعت نوین پویا که تولید کننده اصلی شمش خم کن در ایران است، دیدن کنید.

کد خبر 847157

دیگر خبرها

  • شمش خم کن چیست؟
  • بهترین قطار برای سفر شما کدام است؟ راهنمای انتخاب قطار مناسب
  • بهترین بروکرهای فارکس: راهنمای انتخاب برترین‌ بروکر فارکس
  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • راهنمای کاربردی خرید و استفاده از گیفت کارت اپل
  • راهنمای خرید چرخ خیاطی (8 نکته‌ای که باید بدانید)
  • تفاوت کیبورد مکانیکال و کیبورد گیمینگ: راهنمای جامع برای انتخاب بهترین کیبورد
  • راهنمای خرید پارتیشن اداری و کاربرد های آن
  • راهنمای خرید تشک طبی یک نفره و دونفره
  • راهنمای انتخاب مانتو شلوار اداری در زمان بارداری