Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@13:42:53 GMT

نرخ خريد تضميني گندم اعلام شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۵۵۳۰

نرخ خريد تضميني گندم اعلام شد

خبرگزاري آريا - خرم آباد - ايرنا - سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه 12 لرستان گفت: نرخ خريد تضميني گندم معمولي به ازاي هرکيلوگرم 17 هزار ريال و گندم دوروم نيز 17 هزار و 700 ريال اعلام شد.

حجت الله بيرانوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: پيش بيني مي شود با توجه به وضعيت مناسب بارش ها امسال خريد تضميني گندم به 450 هزار تن برسد در صورتي که سال گذشته 360 هزار تن خريداري شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: نرخ خريد تضميني گندم معمولي و دوروم در سال گذشته به ترتيب 13 هزار و و 13 هزار و 700 ريال بود.
وي همچنين قيمت خريد تضميني کلزا در سال گذشته را 28 هزار و 665 ريال عنوان کرد و ادامه داد: امسال براي خريد هر کيلوگرم از اين دانه روغني 34 هزار و 398 ريال به کشاورزان پرداخت خواهد شد.
بيرانوند اضافه کرد: پارسال سه هزار و 307 تن کلزا از کشاورزان خريداري شده که پيش بيني شده اين ميزان امسال به چهار هزار تن افزايش يابد.
سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه 12 لرستان بيان کرد: خريد تضميني گندم استان اول خرداد آغاز مي شود و 55 مرکز براي دريافت محصول کشاورزان آماده شده است.
وي افزود: اين شرکت با بسيج تمامي امکانات و نيروي انساني خود و همچنين مباشرين و تاسيسات ذخيره سازي مقدمات لازم براي جلب رضايت کشاورزان را فراهم کرده است.
وي تصريح کرد: خريد گندم مازاد بر نياز کشاورزان تا پايان مهرماه ادامه دارد و کشاورزان مي توانند با مراجعه به نزديکترين مراکز پيش بيني شده محصول خود را تحويل دهند.
بيرانوند با بيان اينکه گندم و دانه هاي روغني محصولات استراتژيک هستند ادامه داد: سال گذشته 50 درصد مطالبه کشاورزان در 10 روز نخست خريد و مابقي نيز تا 2 ماه بعد واريز شد که تلاش مي شود اين زمان امسال کوتاهتر شود.
وي بر ضرورت رعايت کامل دستورالعمل‌هاي ابلاغي خريد گندم توسط مراکز خريد دولتي و بخش خصوصي تاکيد کرد و افزود: مديران کارخانجات و سيلوهاي بخش خصوصي ضمن رعايت دقيق مفاد کمي و کيفي قراردادهاي ذخيره‌سازي از بروز مشکلات در اين زمينه جلوگيري نمايند.
وي اظهار داشت: به منظور خريد با کيفيت، بهينه‌سازي ذخيره‌سازي گندم و تسهيل انبارگرداني، کميته‌هاي تخصصي خريد و ذخيره‌سازي براي تصميم‌سازي در اين بخش تشکيل شده است.
7269/7273
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان

آفتاب‌‌نیوز :

حمید امانی همدانی در مورد یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۳ یک رقم ۱۴۳ هزار میلیارد تومان برای یارانه نان قرار داده‌اند و همچنین ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده فرآورده‌های نفتی در جدول تبصره ۸ در نظر گرفته شده که مجموع این دو رقم ۱۶۱ هزار میلیارد تومان خواهد شد که برای یارانه نان در سال جاری اختصاص می‌یابد.

در قانون بودجه ۱۴۰۲ برای یارانه نان در تبصره ۱۴ در بخش هدفمندی یارانه‌ها، در بند ۱ـ۴ـ مبلغ پانصد و شصت هزار میلیارد (۵۶۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال بابت یارانه نان در نظر گرفته شد.

نیز در بند ۶ تبصره ۱۴ آمده است، ۶ ـ سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است منابع حاصل از حذف یارانه خانواده‌های غیرمشمول حمایت دولت و عوارض و مالیات بر ارزش افزوده موضوع جزء (۱ـ ۶) این بند را با تخصیص سازمان صرفاً برای تأمین یارانه نان و بابت مستمری خانوار‌های پشت نوبتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور (مبلغ هشت هزار میلیارد (۸.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال) هزینه نماید.

 قیمت خرید تضمینی گندم از کیلویی ۱۵ هزار تومان پارسال به رقم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان در سال جاری افزایش یافته است. 

پیش‌بینی شده امسال بیش از ۱۰ میلیون تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان به نرخ تضمینی خریداری شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی