Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- فرمانده مرزباني ناجا گفت: مرزنشينان، مرزبانان واقعي کشور هستند و عملکرد مثبت هر دو منجر به امنيت مرزها مي شود.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از پليس، سردار "قاسم رضايي" در مراسم تکريم و معارفه سردار "لطفعلي پاکباز" فرمانده مرزباني استان کرمانشاه گفت: مراسم امروز گرامي داشت يک خدمت است، خدمات شايسته يک مجاهد و همرزم در سنگر مرزباني به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با تقدير و تشکر از خدمات و عملکرد با بصيرت اين فرمانده شجاع که داراي روحيه انقلابي است، عنوان کرد: کارهاي بسيار خوبي در حوزه اخلاق و مديريت در زمان تصدي سردار "لطفعلي پاکباز" در استان صورت گرفته است.
اين مقام ارشد مرزباني ناجا ادامه داد: سرهنگ "الهي" فرمانده جديد مرزباني کرمانشاه نيز فرزند اين استان است که اشرافيت خوبي به منطقه دارد و اميدوارم در ادامه خدمت در مسئوليت جديد موفق باشد.
سردار رضايي با اشاره به جايگاه مرزباني در قانون اساسي، تصريح کرد: اصل 78، اصلي محکم براي مرز است که قانون آن را وضع کرده در اين اصل اشاره شده، هرگونه تغيير در حد مرزي ممنوع است و اگر تغيير در آن به مصلحت نظام باشد بايد به تصويب چهار پنجم نمايندگان مجلس برسد.
وي همچنين به ارزش و جايگاه مرزبانان از ديدگاه اسلام اشاره و بيان کرد: مرزبان را بايد در دين جست و جو کرد، در قرآن کريم نيز بارها به مرزبان اشاره شده، همچنين ارزش و جايگاه مرزبان در احاديث مختلف به ويژه در کلام پيامبر و ائمه اطهار تشريح شده است که دعاي امام سجاد (ع) براي مرزبانان هم مصداق اين موضوع مي باشد.
سردار رضايي با تاکيد بر اينکه مرزنشينان، مرزبانان واقعي کشور هستند، گفت: عملکرد مثبت مرزبانان با مرزنشينان امنيت مرزها را تثبيت مي کند.
فرمانده مرزباني ناجا با اشاره به رشادت هاي مردم کرمانشاه در 8 سال دفاع مقدس،  ادامه داد: مردم اين استان هميشه از مرزهاي جمهوري اسلامي دفاع کرده اند که نمونه هاي آن را در 8 سال دفاع مقدس در قصر شيرين، گيلان غرب و پاوه شاهد بوده ايم.
وي، قدرت انقلاب اسلامي را به دليل رهبري داهيانه حضرت آيت الله خامنه اي (مدظله العالي) دانست و خاطر نشان کرد: انقلاب ما با محوريت ولي فقيه به درخت تنومندي تبديل شده؛ در تابستان گذشته تحريم هاي ظالمانه اي به کشور وارد شد ولي مردم با تمام توان و قوا ايستادگي کردند که نمونه آن حضور تماشايي ملت ايران در 22 بهمن است.
سردار رضايي عنوان کرد: دشمنان به دنبال تضعيف کشور هستند و تلاش مي کنند ارتباط ميان ملت و رهبري را دچار خدشه کنند اما با پشتوانه مقام معظم رهبري تمام تحرکات دشمنان در منطقه خنثي خواهد شد.
وي تصريح کرد: سلاح جمهوري اسلامي ايران برگرفته از اسلام، عاشورا و اعتقاد به ظهور امام زمان (عج) است که جمهوري اسلامي را شکست ناپذير کرده است.
سردار رضايي با بيان وسعت مرز مشترک جمهوري اسلامي ايران با کشورهاي منطقه، اظهار داشت: جمهوري اسلامي 8755 کيلومتر مرز مشترک دارد و با 15 کشور همسايه است؛ سومين کشور از لحاظ وسعت مرزي به جمهوري اسلامي ايران تعلق دارد که با توجه به تهديدات پيرامون مرزي، مرزبانان جمهوري اسلامي ايران با اقتدار از جمهوري اسلامي ايران حراست و پاسداري مي کنند.
گفتني است، در پايان از خدمات سردار "لطفعلي پاکباز" تقدير شد و سرهنگ "يحيي الهي" با حکم فرمانده ناجا به عنوان فرمانده مرزباني استان کرمانشاه منصوب شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: همکاري مرزنشينان امنيت مرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با همتای خود ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی  جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با  اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی  گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقبا پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود. 

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نمایند. 

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به ظرفیت های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری ها تاکید نمود. 

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت نامه های دفاعی و تخصصی تاکید نمودند. 

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد. 

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری های دو جانبه در حوزه های مختلف اعلام می نماید.

دیگر خبرها

  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟