Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@05:16:01 GMT

58 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در کرمان سنجش می شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۵۸۷۱

58 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در کرمان سنجش می شوند

کرمان - ایرنا - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: پیش بینی می شود امسال 58 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در کرمان مورد سنجش قرار گیرند.

مهران باهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته 29 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و 26 هزار کودک در مقطع پیش دبستان در استان کرمان مورد ارزیابی قرار گرفتند و 365 نفر به مدارس استثنایی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی هدف از اجرای طرح سنجش را شناسایی و پیشگیری از تشدید اختلالات
جسمانی و روانی، پیشگیری از بروز بیماری ها، شناسایی بهنگام بیماری نوآموزان و مداخله بموقع، تهیه شناسنامه سلامت الکترونیک برای هر دانش آموز و آماده سازی خانواده ها در زمینه مسائل بهداشتی و آموزشی عنوان کرد.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان تصریح کرد: طرح سنجش از 10 خرداد در استان آغاز می شود و 41 پایگاه سنجش در مناطق و شهرستان های مختلف برپا می شود که 14 مورد از این پایگاه های ثابت به صورت سیار نیز عمل می کنند.
وی گفت: سال گذشته 28 هزار و 254 هزار دانش آموز بدو ورود به دبستان در استان کرمان سنجش شدند و از این تعداد چهار هزار و 863 نفر ارجاع تخصصی هوش داشتند و هزار و 21 نفر مشکوک به مشکل بینایی، 634 نفر مشکل شنوایی، 76 نفر جسمی و حرکتی و هفت نفر مشکوک به اتیسم بودند.
باهری ادامه داد: همچنین 322 دانش آموز بدو ورود به دبستان سال گذشته به عنوان نیازهای ویژه ذهنی، 9 نفر آسیب دیده شنوایی، هفت نفر آسیب دیده بینایی و 18 نفر جسمی و حرکتی بودند و 48 نفر نیز به بهزیستی معرفی شدند.
وی افزود: 29 هزار و 852 دانش آموز پیش دبستان سنجش شدند و از این تعداد سه هزار و 498 نفر ارجاع تخصصی هوش، هزار و 194 نفر مشکل بینایی، 604 نفر شنوایی، 41 نفر حرکتی و 131 نفر با نیازهای ویژه ذهنی، شنوایی پنج نفر، بینایی هفت نفر، جسمی و 9 نفر مشکل حرکتی داشتند.
باهری تاکید کرد: طرح سنجش امسال در استان کرمان از نیمه اول تیرماه تا 20 شهریور به مرحله اجرا در می آید.
وی توصیه کرد: والدین به محض ثبت نام فرزند خود در مدارس از طریق مدرسه نسبت به نوبت گیری در طرح سنجش اقدام و به پایگاه های سنجش مراجعه کنند.
3029

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي طرح سنجش آموزش و پرورش كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان

به گزارش همشهری آنلاین پس از بارش های اخیر در کرمان سیلاب به گلزار شهدای این استان وارد شده است.

کد خبر 847179 برچسب‌ها سيل خبر مهم استان‌ کرمان

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب
  • تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
  • رقابت ۲ هزار و ۲٠٠ دانش آموز زرندی در کنکور
  • رقابت ۱۲ هزار و ۷۷۸ دانش‌آموز کرمانی در ماراتُن کنکور
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز قمی برای ورود به دانشگاه
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد/ جزئیات ثبت سفارش
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی