Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - شبکه خبری الجزیره قطر تصاویر ماهواره ای تاسیسات نفتی «آرامکو» عربستان را در دو تاریخ پیش از حمله پهپادی یمنی ها و پس از آن منتشر کرد که تصاویر پس از حمله نشان از هدف گیری دقیق وخسارت به لوله های اصلی دارد.

تصاویر ماهواره ای از تاسیسات نفتی آرامکو نشانگر این است که محیطی به طول 4 متر از لوله های اصلی پمپاژ نفت در آرامکو هدف قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقایسه تصاویر پیش وپس از حمله، حجم خسارت و آسیب دیدگی لوله های اصلی را به وضوح نشان می دهد.
بر اساس این تصاویر که شب گذشته (یکشنبه) منتشر شد، این عملیات در ایستگاه پمپاژ نفتی شماره 8 آرامکو انجام شده و تصاویر ماهواره ای پس از حمله پهپادی نیروهای یمنی نشان می دهد که حدود 4 متر شکستگی در لوله های اصلی به وقوع پیوسته و فردای حمله، نشتی نفت بیش از هزار متر مربع از محیط این ایستگاه را درگیر کرده است.
بنابر اعلام الجزیره، آنچه از نظر راهبردی و نظامی اهمیت دارد این است که یمنی ها در محیط 110هزار متری تاسیسات نفتی آرامکو با هدف گیری دقیق به 4 متر از لوله های نفتی اصلی ضربه زده و به اهداف خود از این حمله دست پیدا کرده اند.
روز سه شنبه 24 اردیبهشت سال جاری، منابع یمنی خبر دادند که رزمندگان یمنی با 7 پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو را در خاک عربستان و 800 کیلومتر دور تر از یمن هدف قرار داده اند. خالد الفالح وزیر انرژی عربستان با تایید این خبر از توقف فعالیت دو ایستگاه پمپاژ نفت در این تاسیسات خبر داد.

*** تحکیم سیطره نظامی انصارالله بر استان الضالع در جنوب یمن
شبکه خبری المسیره یمن امروز (دوشنبه) گزارش داد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن موفق شدند در یک عملیات هجومی با همکاری مردم استان 'الضالع' شمار زیادی از مزدوران را از این استان طرد کنند و بسیاری از پایگاه ها و مواضع نظامی را از آنان بازپس بگیرند.
بر پایه این گزارش، بیش از 70 درصد از اراضی شهرستان 'قعطبه' که یکی از راهبردی ترین و مهم ترین شهرستان های شمالی الضالع می باشد هم اکنون در کنترل نیروهای انصارالله می باشد.
به نوشته المسیره، بیش از 150 مزدور در عملیات نیروهای ارتش یمن در قعطبه به هلاکت رسیدند.
المسیره گزارش داد، هم اکنون مهم ترین بخش این شهرستان، یعنی مثلث قعطبه (سه راهی رابط میان چند استان) در تصرف نیروهای یمنی است.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.در اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی از جمله 85 هزار کودک شهید شده اند که بیشتر این کودکان بر اثر گرسنگی و قحطی اعمال شده از سوی این ائتلاف جان خود را از دست داده اند.
جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را «بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی» نامید.
خاورم**9208**1275

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیاسی حمله پهپادی به آرامکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه؛ خسارت سنگین روس‌ها + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در همان صبح حملات اوکراینی‎ها به این پایگاه هوایی، ویدئویی منتشر شد که واضح است طی حملات اوکراینی‎ها، انبار ذخیره کیت‎های هدایت ماهواره‎ای بالدار UMPC مورد حمله قرار گرفته‎اند. با انتشار تصاویر ماهواره‎ای نتایج حملات اوکراینی‎ها توسط اکانت‎های اوسینت غربی، در سمت دیگری از این پایگاه هوایی به‎نظر هدف دیگری مورد اصابت قرار گرفته است که در ماه مارس در کنار آن رمپ، جنگنده سوخو-۳۵ پارک بوده است و در حال حاضر مشخص نیست که این اثر مربوط به چه چیزی است. همچنین این اکانت اوسینت مدعی شده است که به جنگنده سوخو Su-۳۵S که در رمپ نزدیک به محل قرار گرفتن کیت‎های UMPC قرار داشته است، آسیبی وارد شده است که اگر در آخر ویدئو دقت کنید همان جنگنده‎های سوخو-۳۴ و سوخو-۳۵ قابل مشاهده هستند که به‎نظر نمی‎رسد که آسیبی به آن‎ها وارد شده باشد.

منبع: پارتیزان

tags # اوکراین ، روسیه سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ۱۲۴۲ حمله نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینیان در آوریل ۲۰۲۴
  • آرامکو به دنبال استخدام آقای خاص
  • تداوم درگیری میان مبارزان قسام و نیروهای اشغالگر در شمال طولکرم
  • مقام یمنی: حمله ایران به اسرائیل اثرگذار، قدرتمندانه و تاریخی بود
  • حماس از مواضع شجاعانه یمنی‌ها در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه؛ خسارت سنگین روس‌ها + ویدئو
  • ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه
  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد