Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@16:27:16 GMT

تداوم روند افزايش مصرف برق در کشور

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۶۲۲۲

تداوم روند افزايش مصرف برق در کشور

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- مصرف برق کشور شب گذشته در حالي به 43 هزار و 500 مگاوات رسيد که هنوز طرح افزايش تعرفه براي پر مصرف ها در مجلس شوراي اسلامي نهايي نشده است و تا رسيدن به روزهاي گرم تابستان مدت زماني باقي است.

شرکت مديريت شبکه برق ايران، روز دوشنبه گزارش داد: ميزان مصرف برق در زمان اوج مصرف شب گذشته به 43 هزار و 500 مگاوات رسيد و البته اين ميزان در مدت مشابه پارسال 38 هزار و 243 مگاوات بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هيات وزيران 27 اسفند پارسال به پيشنهاد وزارت نيرو و سازمان برنامه و بودجه کشور، تعرفه‌هاي آب و برق مشترکان پرمصرف را اصلاح کرد.
هيات وزيران در جلسه 19 اسفند 1397 مقرر کرد تا بهاي آب شرب و برق از ابتداي ارديبهشت سال 98 ساليانه به ميزان هفت درصد افزايش يابد.
سازمان برنامه و بودجه کشور دهم ارديبهشت اعلام کرد: پس از بازنگري در استاندارد برچسب انرژي ساختمان‌ها، تعرفه مشترکاني که مصرف برق و گاز طبيعي آنها بيش از الگوهاي مصرف تعيين شده باشد، افزايش خواهد يافت.
اما «سلام اميني»، عضو کميسيون انرژي مجلس در اين باره به ايرنا گفت که تلاش براي افزايش قيمت برق و آب متوقف شده است.
شرکت توانير 25 ارديبهشت از اصلاح تصويب نامه افزايش تعرفه پرمصرف ها خبر داد که هنوز کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي در باره آن نظري نداده است.
توقف طرح افزايش تعرفه پرمصرف ها در حالي صورت گرفته است که «پيام باقري»، نايب رئيس سنديکاي صنعت برق ايران معتقد است: افزايش تعرفه آب و برق اثر چنداني بر اقتصاد خانوارهاي رعايت کننده الگوي مصرف ندارد، هدف اصلي اين افزايش اصلاح روش پرمصرف ها با پرداخت هزينه است.
وي در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود: افزايش تعرفه آب و برق براي بخش پرمصرف جامعه حداقل انتظاري است که جامعه هم با آن موافق است، کساني که بيشتر از الگوهاي تعيين شده مصرف مي کنند، بايد هزينه اين نوع رفتارهاي خود را بپردازند.
به گفته وي، ضمن آنکه متعادل شدن قيمت انرژي نيازي است که مي تواند به بهبود روش هاي مصرف بيانجامد.
چندي پيش «رضا اردکانيان»، وزير نيرو هم در اين باره گفته بود: هدف وزارت نيرو از افزايش قيمت برق مشترکان پرمصرف، اعمال مديريت مصرف است.
وي در يک گفت و گوي خبري، با اشاره به اهميت مديريت مصرف برق در کشور اظهار داشت: در بخش مديريت مصرف، بخش عمده اجراي برنامه ها بر عهده مشترکان است و در صورتي که عادت‌هاي مصرف درست نباشد، امکان تامين برق پايدار در شبکه ميسر نخواهد شد.
اردکانيان ادامه داد: اقداماتي از سوي وزارت نيرو براي تامين برق در سال 98 انجام شده است و مردم نيز بايد با مديريت مصرف در اين برنامه ها مشارکت داشته باشند.
وزير نيرو بيان کرد: مديريت مصرف اقدامي جمعي است که نيازمند مشارکت آحاد مردم است و در اين ميان نقش رسانه‌هاي جمعي در الگوسازي اهميت ويژه دارد.
اکنون سرنوشت طرح افزايش تعرفه پرمصرف ها در هاله اي از ابهام قرار گرفته است و از طرف ديگر روند افزايش مصرف برق از هم اکنون گريبان صنعت برق ايران را گرفته است.
گرچه برخي اعتقاد دارند اين ميزان افزايش تعرفه هم اثر چنداني بر روي اصلاح روش مصرف پرمصرف ها ندارد اما انتظار مي رود همين مقدار کم هم هرچه زودتر اجرايي شود تا شايد بتواند کمي و فقط کمي به بهبود مديريت مصرف کمک کند.
اقتصام *2078* 3063
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۶۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳

در حالی شورای شهر تهران در راستای استفاده حداکثری شهروندان از اماکن ورزشی شهرداری ، نرخ بلیط این مراکز برای سال ۱۴۰۳ مطابق تعرفه وزارت ورزش برای سال جاری در نظر گرفته است که تعرفه برخی از امکان بیش از ۱۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اعضای شورای شهر تهران در تاریخ هشتم اسفندماه سال 1402 ، بهای خدمات استفاده از مراکز ورزشی شهرداری تهران را به تصویب رساندند که در راستای حمایت از استفاده حداکثری شهروندان از این اماکن، نرخ بلیط این مراکز برای سال 1403 مطابق تعرفه وزارت ورزش برای سال جاری (1402) در نظر گرفته شد.

اما حالا با گذشت بیش از یک‌ماه از سال 1403 ، بررسی‌های میدانی خبرنگار تسنیم حکایت از آن دارد که تعرفه امکان ورزشی شهرداری تهران در برخی از مناطق تهران بیش از 100 درصد افزایش پیدا کرده است و در این بخش مسئولان شهرداری تهران در بخش ورزش پاسخگویی مناسبی را نسبت به این ارقام ندارند.

شهرداری تهران بهره‌برداری از اماکن ورزشی را به بخش‌های دیگر واگذار کند

نصب تعرفه در مجموعه‌های ورزشی شهرداری

زهرا شمس احسان؛ رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران، خواستار نصب تعرفه‌های ورزشی در تمامی مجموعه‌های ورزشی شهرداری شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی با ورزشکاران در مناطق مختلف شهر تهران، گفت: در این جلسات مشکلات و مسائل ورزشکاران بررسی و در قالب مصوبات پیگیری می‌شود.

رئیس کمیته ورزش شورا از اجرای برنامه حمایت از ورزش‌های قهرمانی و باستانی در برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش تسنیم، در حالی شورای شهر تهران تاکید بر نصب تعرفه در مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران تاکید کرده است که در برخی از امکان این تعرفه‌ها نصب نشده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف
  • افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات
  • ۶ چالش مامایی در قانون جوانی جمعیت/ اصلاح پرداخت تعرفه زایمان
  • تداوم امدادرسانی به افراد متاثر از بارندگی و آبگرفتگی‌ها در خوزستان
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است