Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر لبنان با اشاره به اینکه بیروت از موضعگیری‌های خود در حمایت از کشورهای دوست دست نخواهد کشید، تاکید کرد، نقض سیاست عدم مداخله در درگیری‌های منطقه‌ای به منافع لبنان آسیب می‌زند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه الیوم السابع چاپ مصر، سعد حریری، نخست وزیر لبنان در مراسم افطاری جریان المستقبل این کشور در بیروت تاکید کرد که نقض سیاست دوری از درگیری‌ها به منزله دعوت مستقیم برای هدف قرار دادن منافع لبنان و مردم آن در کشورهای عربی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: اهانت به هر کشور عربی الزاما به معنای اهانت به لبنان است، این مساله یکی از انگیزه‌ها برای حصول توافق دولتی درباره سیاست دوری از درگیری‌ها و دخالت نکردن در امور داخلی کشورهای عربی برای حفظ لبنان در مقابل درگیری‌ها در منطقه بوده است.

حریری گفت: همه ما شاهد تنش‌ها در منطقه و حملات علیه امارات و عربستان هستیم، لبنان نیازی به موضعگیری‌هایی ندارد که منافع اقتصادی‌اش را به خطر انداخته و روابطش با کشورهای دوست را تهدید کند، چراکه تاریخ مشترک آنها با ما سرشار از حمایت از همه گروه‌های لبنانی‌ بوده است.

نخست وزیر لبنان تاکید کرد: تلاش‌هایی که برای تصویب بودجه سال ۲۰۱۹ انجام می‌شود، تلاش‌هایی معمول نیستند، ما در راستای تعیین اصول کاملی به منظور اصلاح مالی جدی برای پنج سال آینده و استناد به آنها در بودجه‌های سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ تلاش می‌کنیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه طی هفته آینده لایحه بودجه برای تصویب به پارلمان تحویل داده شود، گفت: اکنون باید تصمیم‌گیری شود و کابینه باید به مردم لبنان اعلام کند، فرصتی که وجود دارد هرگز از دست نخواهد رفت و نقشه راهی برای توقف هدررفت پول، نظارت بر بودجه کل و اجرای اصلاحات داریم.

این مسئول لبنانی افزود: اقتصاد لبنان در طول‌ سال‌های بسیاری هزینه تاخیر در اجرای اصلاحات و فرار از آنها را پرداخت کرده و اکنون به دیواری رسیده که باید آن را ویران کند، ما باید اصلاحات جدی و سیاست‌های مالی و اقتصادی برای کاهش کسری بودجه، پرداخت وام‌ها و توقف هزینه‌ها را در پیش بگیریم و به این شکل از اقتصاد کشور و خانواده‌های کم‌درآمد و طبقه متوسط جامعه حمایت کنیم.

وی ادامه داد: مشکلی در بخش دولتی وجود دارد که هزینه آن را سایر مردم لبنان می‌پردازند، رفیق حریری، نخست وزیر فقید لبنان در سال ۱۹۹۹ به صورت کامل درباره این مشکل صحبت کرده بود و امروز که از مشکلات اقتصادی و مالی و لزوم اجرای اصلاحات اداری صحبت می‌کنیم باید به آمارها و اطلاعاتی که او در کتاب خود "دولت و مسئولیت" ارائه کرده، مراجعه کنیم، زیرا چیزی که ما امروز در کابینه و پارلمان مطرح می‌کنیم همانی است که رفیق حریری ۲۰ سال قبل گفته بود و آن زمان کسی به سخنان او گوش نکرده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سعد حریری لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۶۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه را تغییر نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی پس از اعتراضات گسترده دانشجویی در این کشور در حمایت از غزه که به خشونت و بازداشت شمار زیادی از دانشجویان منجر شده است، گفت که این اعتراضات او را وادار به تغییر سیاست آمریکا در منطقه نکرده است!

اعتراضات در دانشگاه‌های سراسر آمریکا روزهاست که پرتنش دنبال می‌شود و معترضان از برچیدن چادرهایی که در محوطه دانشگاه در حمایت از غزه برپا کرده‌اند، خودداری کرده و در نتیجه مدیریت دانشگاه‌ها خواستار ورود نیروهای امنیتی به داخل محیط‌های آموزشی شدند.

بایدن در نخستین سخنرانی پس از التهابات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا، در کاخ سفید گفت: اعتراضات در دانشگاه‌ها دو اصل بنیادی آمریکا را به بوته آزمایش گذاشت؛ نخستین اصل حق آزادی بیان و تجمع صلح‌آمیز و دومین اصل حاکمیت قانون است.

وی مدعی شد: هر دو باید حفظ و رعایت شوند. ما کشوری استبدادی نیستیم که مردم را ساکت و مخالفان را سرکوب کنیم. در عین حال، کشوری بی‌قانون هم نیستیم. جامعه‌ای مدنی هستیم و نظم باید حرف اول را بزند!

بایدن بدون اشاره به اعتراضات صلح آمیز دانشجویان که با برپایی چادر و شعارهای حمایتی از غزه، دست به تجمع و تحصن زده‌اند، مدعی شد: مخالفت ضرورت دموکراسی است اما مخالفت نباید به هرج‌ومرج و محروم کردن دیگران از حقوقشان منجر شود تا حدی که دانشجویان قادر به پایان ترم و تحصیلات دانشگاهی نشوند!

ادعاها و اظهارات بایدن درباره اعتراضات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا در حالی است که نیروهای امنیتی و پلیس این کشور با ورود خشونت‌آمیز به داخل دانشگاه‌ها، از گاز اشک‌آور و باتوم برای متفرق کردن معترضان استفاده و شمار زیادی را بازداشت کرده‌اند.

بایدن در ظاهر چند باری از اقدامات تل‌آویو انتقاد کرده اما واشنگتن هرگز تامین تسلیحاتی رژیم صهیونیستی را متوقف نکرده است. جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه در حالی وارد هفتمین ماه می‌شود که اشغالگران تاکنون بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را که عمدتاً زنان و کودکان هستند، به شهادت رسانده است.

کد خبر 6095318

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار گیلان از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه را تغییر نمی‌دهد
  • جلوه های تعارض منافع در قوه قضائیه / ارجاع گزینشی، آسیب جدی در رسیدگی به پرونده های ملی
  • جذب به‌موقع و صحیح اعتبارات و تسهیلات تکلیفی لرستان
  • شبح جنگ چگونه از ایران دور شد؟
  • اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
  • حزب‌الله از انهدام یک تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی خبر داد
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی