Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدکاظم کاظمی ضمن اشاره به جلسه شعرخوانی سالانه شاعران در محضر رهبر انقلاب گفت:در نگاه بسیاری از مردم جامعه شاعران اغلب مربوط به نسل‌های گذشته هستند همان‌ها که مسن و یا درگذشته‌اند، در حالی که شاعر در جوانی باید دیده شود.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدکاظم کاظمی، ضمن اشاره به سنت سالانه دیدار شاعران با رهبر انقلاب همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: دیدار شاعران با مقام معظم رهبری در در واقع دو ثمر مستقیم در کنار سایر ثمرات دارد؛ اول توجه بالاترین شخص مملکت نسبت به ادبیات به طور خاص شعر را نشان می‌دهد و این مسئله برای رسانه‌ها، مسئولین و متولیان فرهنگی حاوی پیام مهمی است چرا که ایشان هر سال یک شب وقت خود را برای شنیدن شعر شاعران قرار می‌دهند و در صحبت‌های خود بر جایگاه مهم شعر عنوان یک سنت و ثروت ملی تاکید دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: از جهت دیگر نهاد‌های فرهنگی از این تفاق می‌توانند پیام دریافت کنند. از سوی دیگر شاعران جوانی که به جهت علاقه قلبی دارند در جلسه‌ای با حضور عالی‌ترین مقام کشور حضور می‌یابند که این حضور ابتدا انگیزه معنوی به آن‌ها داده و هم از سوی دیگر یک تشویقی می‌شود برای شاعران، چراکه برخی از آن‌ها اولین بار است در این دیدار حضور می‌یابند و پخش و انعکاس این دیدار از سوی رسانه‌ها در مطرح شدن شاعر موثر است، چه بسا قدر و منزلت شاعر در شهر و منطقه خود شناخته نمی‌شود، اما وقتی این جلسه رسانه‌ای شود و افراد معرفی می‌شوند نگاه جامعه به شعر و شاعر تغییر می‌کند.

به گفته این اشعر، در نگاه بسیاری از مردم جامعه شاعران اغلب مربوط به نسل‌های گذشته هستند تصور جامعه از شاعران تنها چهره‌های پیشکسوت هستند که جدی انگاشته می‌شوند همان‌ها که مسن و یا درگذشته هستند، اغلب این افراد جدی گرفته می‌شوند در حالی که شاعر در جوانی باید دیده شود، از این رو همواره به برگزار کنندگان پیشنهاد می‌کردم که از شاعران جوان در این جلسه برای شعر خوانی دعوت شود، چرا که رهبر انقلاب شاعران پیشکسوت را می‌شناسند و اغلب این افراد در تمام جلسات شعر می‌خوانند. حتی خودم در جلساتی که حضور داشتم با توجه به اینکه به درجه پیشکسوتی نرسیده و همچنان شاگرد هستم درخواست می‌کردم فرصت شعرخوانی بنده به شاعران جوان داده شود.

کاظمی در پایان سخنانش بر توجه به شاعران جوان و پویای کشور تاکید کرد و از شعر خوانی چندتن از شاعران افغانستانی در جلسه امشب در محضر رهبر انقلاب خبرداد. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دیدار شاعران با رهبر انقلاب امام خامنه ای ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۶۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن

برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که هرروز از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود در روزهای اخیر مورد عنایت و قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه شماره 441 خط حزب‌الله، برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که با حضور بیش از 200 دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) ضبط شده و هر روز ساعت 13 از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود در روزهای اخیر مورد عنایت و قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفت.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

ایشان ضمن تقدیر از برگزارکننده این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه(س) و شبکه قرآن سیما و با تحسین تلاوت‌های تجویدی و کامل این نوجوانان فرمودند:  «مکررا این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه قرآنی لذت می‌برم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • استقبال شاعر «سلام فرمانده» از غزل رهبر انقلاب
  • شاعر سلام فرمانده به استقبال غزل رهبر انقلاب رفت
  • از هند تا ایران؛ استقبال شاعران از غزل رهبر انقلاب
  • فیلم| شعرخوانی شاعران شیرین‌زبان اصفهان در شب شعر کمال
  • بیانات رهبر انقلاب در دیدار با کارگران
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما