Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-29@10:17:30 GMT

تخیلی که از عقل بالاتر است!

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۶۶۸۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، مسعود پیرهادی در رسالت نوشت:

 

حجت الاسلام حسن روحانی شامگاه شنبه در دیدار با جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر گفت: «بالاترین امتیاز هنرمندان خلاقیت است و این قدرت تخیل از فکر اندیشه و عقل بالاتر است. هنرمندان با این قدرت عجیب و سرمایه تخیل، آثار هنری خود را به جامعه عرضه می‌کنند.»

 

جناب رئیس‌جمهور، حرف دلشان را زدند و حکم به برتری تخیل بر عقل دادند و انصافاً هم قول و فعل ایشان در این زمینه یکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این را می شود از تصمیم های سرنوشت سازی که برای کشور و مردم گرفتند تشخیص داد.

 

عقل می‌گفت وعده صد روزه دادن اشتباه است، اما تخیلات مؤید دادن این وعده ها بود، اما بعد از آنکه تخیل نتیجه نداد گفتند کسی که وعده ۱۰۰ روزه بدهد عقل ندارد.

 

عقل می‌گفت به مذاکره با دشمن، بدبین باش، اما تخیل گفت به مذاکره خوش‌بین باشید و البته بعد از چند سال انتظار برای چیدن گلابی‌های برجام، شد آنچه شد.

 

عقل گفت دشمن را به دشمنی بگیرید، فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا اما تخیل گفت لبخند بزنید و نتیجه دیپلماسی لبخند را بعد از چند سال فرصت سوزی دیدیم.

 

عقل گفت با خدا ببندید، اوست قادر مطلق؛ اوست که عزیز و شکست ناپذیر است، ولی تخیل گفت با کدخدا می بندیم قدرت دست اوست. به زعم خودشان با کدخدا بستند و رفیق نیمه راهشان بزرگ‌ترین دستاوردشان را پاره کرد.

 

عقل گفت به تدریج و در فاصله‌های طولانی هم دشمن از دشمنی و تحریم دست برنمی‌دارد، اما تخیل گفت بالمره تحریم‌ها برداشته می‌شود. حالا اندرخم یک کوچه‌اند تا نفت‌شان را بشکه بشکه به این و آن بفروشند، چراکه هنوز سپیده صبح بدون تحریم، نزده است.

 

اصلاً عقل چیست؟ بگذارید از لسان صادق آل محمد (ع) بخوانیم. از ایشان سؤال شد: «عقل چیست؟» فرمود: عقل آن است که به وسیله آن خدای رحمان پرستش شود و بهشت به‌دست آید. راوی گوید، عرض کردم: «پس آن‏چه معاویه داشت چه بود؟» حضرت فرمود: آن نیرنگ است، آن شیطنت است! آن نمایش عقل را دارد ولی عقل نیست.»تخیل اما خیال پردازی است؛ از واقع، بویی نبرده و شما و مُلک و ملت را به سرمنزل مقصود نمی رساند. شاید اشکال کار ما همین‌جا بوده که گمان کردیم برای غیرهنرمندان هم این خیال پردازی هانقطه مثبت تلقی می‌شود. حالا هم بهتر است آقایان خیال پرداز به حرف عقلای کشور که دنبال مذاکره نیستند گوش دهند نه اینکه هنوز بگویند ما اهل مذاکره‌ایم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۶۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل دوباره با اوپن‌ای‌آی سر میز مذاکره نشست

به نظر می‌رسد شرکت اپل مذاکرات خود با شرکت اوپن‌ای‌آی(OpenAI) را برای ساخت یک چت‌بات برای آیفون از سر گرفته است. البته این شرکت همچنان با گوگل نیز در حال مذاکره است.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش جدیدی که در بلومبرگ منتشر شده است، شرکت اپل مذاکرات خود را با شرکت اوپن‌ای‌آی که سازنده ربات گفتگوگر مشهور ChatGPT است، برای تقویت برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی که در سیستم عامل iOS ۱۸ می‌آیند، از سر گرفته است.

به گفته مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ، اپل همچنین در حال ساخت مدل‌های زبان بزرگ خود است تا برخی از ویژگی‌های iOS ۱۸ را تقویت کند، اما مذاکراتش با اوپن‌ای‌آی روی توسعه یک ویژگی ترکیبی چت و جستجو متمرکز است.

همچنین گزارش شده است که اپل در حال مذاکره با گوگل برای مجوز گرفتن برای استفاده از مدل هوش مصنوعی جمینای(Gemini)، چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل برای iOS ۱۸ است.

بلومبرگ گزارش می‌دهد که این مذاکرات هنوز ادامه دارد و هیچ چیز هنوز مشخص نیست، چرا که اپل هنوز تصمیم نهایی در مورد اینکه از کدام یک بهره ببرد را نگرفته است.

شرکت اپل تاکنون به شکل قابل توجهی در مورد تلاش‌های خود در حوزه هوش مصنوعی سکوت کرده است، آن هم در حالی که بقیه شرکت‌ها وارد یک مسابقه داغ بر سر توسعه هوش مصنوعی شده‌اند. در هر صورت اپل به اندازه نشانه‌هایی را فاش کرده که نشان می‌دهد به زودی اقدامی در این باره انجام می‌دهد.

زمانی که این شرکت درآمد خود را در ماه فوریه اعلام کرد، تیم کوک مدیر عامل اپل گفت که این شرکت به کار و سرمایه‌گذاری روی هوش مصنوعی ادامه می‌دهد و هیجان زده است که جزئیات کار در حال انجام خود را در این زمینه در اواخر امسال به اشتراک بگذارد.

اپل ادعا کرده است که مک‌بوک ایر M۳ جدید که ماه گذشته آن را عرضه کرد، بهترین لپ‌تاپ مصرف‌کننده جهان برای هوش مصنوعی است و ظاهراً در اواخر سال جاری عرضه لپ‌تاپ‌ها و دسکتاپ‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را آغاز خواهد کرد.

اپل همچنین اوایل هفته گذشته تعداد انگشت شماری از مدل‌های زبان بزرگ منبع‌باز را منتشر کرد که برای اجرا به صورت محلی بر روی دستگاه‌ها و نه در فضای ابری طراحی شده‌اند.

هنوز مشخص نیست که ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل در آیفون‌ها و سایر دستگاه‌های آن چگونه خواهد بود.

هوش مصنوعی مولد هنوز غیر قابل اعتماد و غیر مسئول است و گجت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برخی فاجعه و برخی دیگر ارزشمند نشان داده‌اند.

به هر حال ما در تاریخ ۱۰ ژوئن که رویداد اپل برگزار می‌شود، درباره همه این چیزها بیشتر خواهیم فهمید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • بالاتر از آرسن ونگر؛ دستیابی میکل آرتتا به دو رکورد ویژه در دربی شمال لندن
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت
  • «نیست‌وَش» افتتاح شد/ تخیلی که بر مبنای خیال صورت می‌گیرد
  • اپل دوباره با اوپن‌ای‌آی سر میز مذاکره نشست
  • مذاکره بامزه محیط بان با خرس در جنگل‌ مازندران