Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@05:18:33 GMT

ورود عشایر به اصفهان با رعایت تقویم کوچ

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۶۷۹۳

ورود عشایر به اصفهان با رعایت تقویم کوچ

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: عشایر تقویم کوچ را رعایت کنند و زمانی که مشخص شده است وارد استان شوند، علاوه بر این به مناطقی وارد شوند که سیل‌خیز نباشد و در دره‌ها و شیب کوه‌ها مستقر نشوند.

وی با اشاره به شرایط خاصی که به خاطر ورود عشایر به استان در این شرایط آب و هوایی وجود دارد، توضیح داد: عشایر ایل قشقایی چند روز قبل به طرف استان آمدند و عشایر ایل بختیاری هم روز ۳۰ اردیبهشت قرار است که وارد استان شوند، به این ترتیب تقریباً حدود ۵۱ هزار نفر از عشایر وارد استان می‌شوند تا ییلاق خود را در مناطق فریدن، فریدون‌شهر، دامنه، چادگان، شهرضا، دهاقان و سمیرم بگذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شیشه‌فروش ادامه داد: این عشایر حدود یک میلیون رأس دام دارند و تولیدکننده گوشت قرمز هستند، همچنین لبنیات، عسل و صنایع دستی دارند و در بخشی از باغات سمیرم هم درخت سیب دارند که از این جهت تولیدکننده سیب هستند، بنابراین مخاطرات جوی از جمله وزش باد و سیلاب‌های ناگهانی که در این مناطق کوهستانی وجود دارد، می‌تواند برای عشایر خطرساز شود که در این رابطه توصیه‌هایی ارائه کردیم.

عشایر علاوه بر رعایت تقویم کوچ، نکات ایمنی سفر را رعایت کنند   مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در رابطه با کوچ عشایر اذعان داشت: پس از تشکیل ستاد مدیریت بحران از عشایر خواستیم که تقویم کوچ را رعایت کنند و زمانی که مشخص شده است وارد استان شوند، علاوه بر این به مناطقی وارد شوند که سیل‌خیز نباشد و در دره‌ها و شیب کوه‌ها مستقر نشوند، در مسیر کوچ شرایط ایمنی را رعایت کنند و با استفاده از وسایل گرمایشی در چادر‌ها باعث حریق نشوند، زیرا قبلاً این حوادث رخ داده است، همچنین مراقب باشند که در مسیر کوچ، سیلاب‌های فصلی دام‌ها را با خود نبرد و برایشان گرفتاری ایجاد نکند.

وی در ادامه تذکر داد: عوامل امدادی هم در مسیر کوچ از جمله شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، چادگان، سمیرم، شهرضا و دهاقان مستقر می‌شوند که در این مسیر‌ها نیرو‌های امدادی هلال احمر، فوریت‌های پزشکی، مرکز بهداشت، نیروی انتظامی و اداره راهداری مستقر هستند و خدمت می‌کنند تا مشکلی پیش نیاید.

شیشه‌فروش بیان کرد: به نهاد‌های مرتبط توصیه کردیم عشایر را بیمه کنند و آموزش‌های لازم به آن‌ها داده شود تا مشکلی پیش نیاید و همچنین در مکان‌هایی مستقر شوند که در مسیر سیل نباشد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۶۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر جنجالی تلویزیون ایران بطور قانونی مهاجرت کرد

خبرفوری نوشت: محمد صادقی، بازیگر پس از خروج از ایران هم اکنون در پاریس مستقر است.

محمد صادقی بازیگری که با رای دادگاه به‌جرم تشویق برای برهم‌زدن امنیت کشور به ۵ سال حبس محکوم شده بود در مصاحبه دیروز خود با بی بی سی اعلام کرد به صورت قانونی از مرز ایران وارد ترکیه شده و هم اکنون در پاریس مستقر است.

دیگر خبرها

  • اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • محمد صادقی بازیگر جنجالی تلویزیون از ایران رفت
  • یگانی از ارتش در کهگیلویه و بویراحمد مستقر شود
  • ورود فرمانده کل ارتش به گچساران جهت حضور در اجلاس شهدای ارتش
  • در استان های واحد های سیار با کیفیت مطلوب مستقر می کنیم
  • بازیگر جنجالی تلویزیون ایران بطور قانونی مهاجرت کرد
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم
  • تدوین ۶۱ رقابت قهرمانی کشور در تقویم ورزش کارگری کشور برای سالجاری