Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@16:28:54 GMT

طرح مزرعه خورشیدی در گچساران اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۷۰۱۲

طرح مزرعه خورشیدی در گچساران اجرا می شود

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،علی خوان پایه سرپرست فرمانداری در جلسه کمیته اشتغال گچساران افزود: موضوع اشتغال یکی از دغدغه‌های مردم در کشور و این شهرستان است.

وی بیان کرد: زیرساخت‌های خوبی در بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری این شهرستان ایجاد شده است.

سرپرست فرمانداری افزود: برای ایجاد اشتغال و کسب و کار در شهرستان نیاز به یک برنامه ریزی منظم داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوان پایه گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و میزان بالای ساعات آفتابی شهرستان گچساران تولید انرژی پاک خورشیدی در اولویت سرمایه‌گذاری قرار گرفته است.

وی گفت: ۱۰۰ هکتار زمین برای ساخت مزرعه خورشیدی در این شهرستان با اعتباربر اورد اولیه بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که عملیات اجرایی آن بزودی آغاز خواهد شد.

سرپرست فرمانداری گچساران هم چنین گفت: با تکمیل و بهره برداری از این طرح برای سه هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد شد.

خوان پایه گفت: تولید انرژی پاک به‌دلیل نداشتن آلاینده‌های زیست‌محیطی بدون نیاز به آب در حوزه انرژی سبز بوده و برای کمک به حفظ محیط زیست جزو اولویت‌های سرمایه‌گذاری این شهرستان قرار دارد.

وی افزود: ساخت کارخانه تولید کود ارگانیک در گچساران مهم بوده و برای تولید کود ارگانیک نیاز به راه‌اندازی معدن فسفات و گوگرد در این شهرستان است.

سرپرست فرمانداری گچساران ادامه داد: آبیاری نوین در ۱۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان هم اکنون در دست مطالعه یا اجراست.

خوان پایه اضافه کرد: تاکنون طرح آبیاری نوین در ۱۰ هزارو ۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان اجرا شده است.

انتهای پیام/پ

اجرای طرح مزرعه خورشیدی در گچساران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۷۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر سلگی ظهر یکشنبه در جلسه احداث شهرک‌های شیلاتی شهرستان نهاوند گفت: با اشاره به اینکه نهاوند به عنوان قطب شیلات غیر ساحلی کشور شناخته شده و با وجود سراب‌های متعدد نیاز احداث این شهرک به منظور توسعه شیلات و ایجاد اشتغال تاکید کرد.

وی افزود: با ایجاد این شهرک اراضی بایر احیا و آب‌های بدون استفاده پس از مصرف در پرورش ماهی به رودخانه و مصرف بهره برداران بخش کشاورزی و باغات هدایت می‌شود.

سلگی بیان کرد: مکان یابی و بررسی این موضوع از طریق استعلام از دستگاه‌های ذیربط و استفاده از اراضی ملی می‌تواند در ایجاد منطقه گردشگری و دیگر صنایع وابسته توسعه و اشتغال پایدار را برای شهرستان محقق کند.

کد خبر 6097396

دیگر خبرها

  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • دو سارق حرفه ای و سابقه دار احشام در گچساران دستگیر شدند
  • اختلال‌های ارتباط مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد برطرف شد
  • دستگیری سارقان احشام در گچساران
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت باران و طوفان به زیرساخت‌های آب، برق و کشاورزی گچساران
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • رهاسازی «مرکاپتان» سرقت شده باعث بوی نامطبوع در بندرترکمن بود
  • ۵ انتصاب توسط استاندار کرمانشاه