Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@18:05:51 GMT

انتظار بی‌پایان کرمانشاهی‌ها برای پارک بانوان

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۷۰۲۶

انتظار بی‌پایان کرمانشاهی‌ها برای پارک بانوان

وعده ایجاد پارک بانوان برای کرمانشاهی‌ها سال‌های سال است که روی زمین مانده و هنوز با وجود آمدن و رفتن چند شهردار محقق نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، سال 91 بود که کلنگش را زدند در همین پارک شاهد، اما بعد از مدتی از احداث این پارک برای بانوان پشیمان شدند و بنا به دلایلی آنرا کنار زدند و هنوز این پروژه بلاتکلیف مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از آن هم چندین استاندار و شهردار در کرمانشاه آمدند و رفتند و هرکدام برای راه اندازی آن وعده‌هایی دادند که تا به امروز هیچ یک عملی نشده است.

حالا این پروژه در کش و قوس مدیریتی مانده و با این برخورد سلیقه‌ای مدیران با پارک بانوان و عدم هماهنگی نهادهای مرتبط با این موضوع احتمالا به این زودی‌ها هم اجرایی نمی‌شود.

هنوز از سیاست شهردار جدید برای ایجاد پارک بانوان اطلاعی نداریم

نرگس یوسفی، مسئول ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در این خصوص به خبرنگار مرصاد گفت: درباره ایجاد پارک بانوان باید دید سیاست کاری شهردار جدید چگونه است.

وی اظهار داشت: با توجه به روی کار آمدن شهردار جدید هنوز وی را ملاقات نکرده ایم بنابراین درباره ایجاد پارک بانوان باید دید سیاست کاری او چگونه است.

این مسئول با بیان اینکه شهردار قبلی کرمانشاه موافق راه اندازی پارک بانوان بود، افزود: اداره ورزش و جوانان تنها برنامه ریزی و تامین نیروی انسانی را برعهده دارد، اما مباحث مربوط به تجهیز و تخصیص اعتبار بر عهده شهرداری است.

یوسفی گفت: در ابتدا پارک شاهد، سپس پارک شرقی و بعد پارک نزدیک به استانداری به عنوان پارک بانوان در نظر گرفته شد و هر دوره نیز برآورد ریالی توسط شهرداری انجام شده است.

وی بیان داشت: برخی مسئولان به ایجاد این پارک اعتقادی ندارد در حالی زنان مایل به تمرین در فضای پارک به صورت آزاد هستند و ما هم خواهان راه اندازی پارک بانوان هستیم این یک مطالبه عمومی است برهمین مبنا درصدد دیدار با شهردار جدید هستیم.

مسئول ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: پارک در نظر گرفته شده به عنوان پارک بانوان باید در دسترس عموم باشد تا زنان بدون دغدغه کمبود امکانات به سهولت تردد داشته باشند.

از آخرین وضعیت پارک بانوان اطلاعی ندارم

فرامرز رحمتی زاده، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد از آخرین وضعیت پارک بانوان ابراز بی اطلاعی کرد.

وی اظهار داشت: در گذشته ما پارک شاهد را به عنوان پارک بانوان معرفی کردیم اما با مقاومت هایی از سوی مسئولان مواجه شد.

رحمتی زاده با بیان اینکه پس از جابجایی مسئولیت دیگر اطلاعاتی راجع به پارک بانوان نداشتم، افزود: در حال حاضر و طی هفت ماهی که روی کار آمده ام از آخرین وضعیت پارک بانوان اطلاعی ندارم و مسئولان شهرداری و شورای شهر در این باره با من صحبتی نداشته اند.

رحمتی زاده خاطرنشان کرد: از نظر قانونی و اداری تصمیم گیری ها راجع به ایجاد پارک بانوان باید به اطلاع این نهاد برسد البته برخی موضوعات از طریق شورای شهر یا شهرداری در سطح تصمیمات کلان اتخاذ می شود که ممکن است هنوز به ما ابلاغ نشده باشد.

وی افزود: بنده در زمان مسئولیت قبلی خود پایه گذار تاسیس پارک بانوان بودم و در حال حاضر نیز مدافع سرسخت راه اندازی این پارک هستم و معتقدم پارک هایی نظیر پارک بانوان و کودک باید در کرمانشاه وجود داشته باشد.

رحمتی زاده عنوان کرد: پارک بانوان بودجه چندانی نمی خواهد بلکه تنها مصوبه ای برای دایر شدن می خواهد همین داشتن مجوز باعث می شود که زنان آزادانه و بدون مزاحمت به فعالیت های ورزشی بپردازند در نهایت نیز به تامین سایر تجهیزات می پردازیم.

راه اندازی پارک بانوان در مرحله طراحی و نقشه کشی مجدد است

مازیار رضایی، یکی از اعضای شورای شهر کرمانشاه نیز به خبرنگار گفت: در حال حاضر درصدد طراحی و نقشه کشی مجدد بخشی از پارک شاهد برای ایجاد پارک بانوان هستیم.

وی اظهار داشت: در دوره قبلی شورا برای راه اندازی پارک بانوان مصوبه ای داشتیم و از طریق اداره کل اجتماعی استانداری نیز بودجه ای به این موضوع تخصیص یافت که بخشی از کار در سطح کوچک آغاز شد اما به دلیل اشرافیت منوریل پروژه متزلزل و مسکوت ماند.

وی افزود: در کمیسیون فرهنگی شورای شهر با توجه به دغدغه بانوان درباره ایجاد پارک مربوطه مجدد شاهد به جریان افتادن پروژه هستیم و در این میان در حال حاضر معاون شهرسازی شهرداری درصدد ایجاد تغییراتی در نقشه است تا بخشی از پارک شاهد به عنوان پارک بانوان در نظر گرفته شود.

رضایی با بیان اینکه هم اکنون کارهای طراحی پارک بانوان در دست انجام است اما زمان راه اندازی نهایی آن مشخص نیست، گفت: کمیسیون فرهنگی شورا و معاون فرهنگی شهرداری برای ایجاد این پارک در تلاش هستند.

وی با اعلام اینکه تا دهم خرداد مباحث مربوط به طراحی و نقشه کشی حل و پس از آن برآورد اعتبار و مابقی مراحل  اجرایی می شود، عنوان کرد: به طور جدی پیگیر ایجاد پارک بانوان هستیم و قطعا تا زمانی که این فرآیند به سرانجام برسد چه در مراحل طراحی چه آنالیز برآورد ریالی مشکلاتی ایجاد می شود چون تصمیمی قدیمی بوده و دوباره اجرایی می شود.

رضایی با بیان اینکه حتی برخی بانوان با ایجاد تنها یک پارک بانوان مخالف اند، گفت: ما هم موافق ایجاد پارک بانوان در چند نقطه شهر هستیم اما باید در ابتدا یک پارک راه اندازی شود و پس از چکش کاری شاهد توسعه چنین فضاهایی در سطح سایر پارک ها باشیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا مسئول سازمان زیبا سازی در جریان این اقدام نیست افزود: وی متولی کار نیست سازمان پارک ها متولی تعمیر و نگهداری پارک ها است و تصمیم گیری درباره برخی موضوعات نظیر ایجاد پارک بانوان در شورای شهر یا در سطح شهرداری اتخاذ می شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۷۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود

دکتر مهدی مصری امروز جمعه (هفتم اردیبهشت ماه) در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که همزمان با هفته سلامت برگزار شد گفت: دولت سیزدهم توجه جدی به ارتقای شاخص‌های سلامت دارد و در استان قم ۳۰ پایگاه سلامت جدید راه اندازی می‌کنیم تا بتوانیم در توسعه شبکه بهداشت موثر باشیم.

وی بیان داشت: اجرای طرح سلامت خانواده مورد تاکید دولت است که این طرح توسط سازمان بهداشت جهانی نیز به تایید رسید و به نام جمهوری اسلامی ایران تثبیت شد و برنامه ریزی داریم که در یک سال آینده تمامی استان را تحت پوشش قرار دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز داشت: در این دولت برای پنج دهک پایین در راستای خدمات رسانی درمانی رایگان تلاش می‌کنند و ما در استان قم خدمات درمان سرطان را در حال پیشروی داریم.

دکتر مصری به نوسازی تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: در استان قم شاهد خرید تجهیزات پزشکی به روز هستیم و برنامه ریزی داریم که بتوانیم با این نوسازی خدمات را بهینه کنیم.

وی گفت: خدمات ویژه مثل طرح دندانپزشکی در مرکز الهادی را در حال برنامه ریزی داریم که امیدواریم بتوانیم از این طریق خدمات رسانی را گسترده انجام داده و از سوی دیگر وزارت بهداشت نیز بسته حمایتی در حوزه دندانپزشکی را در حال تدوین دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • کلنگ پارک بانوان شهر امیریه زده شد
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • برگزاری تجمع مردم و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»
  • خبر خوب درباره پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز