Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-26@11:53:42 GMT

نرخ شکنی به پیکره صنعت بیمه آسیب جدی وارد خواهد کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۷۱۱۷

نرخ شکنی به پیکره صنعت بیمه آسیب جدی وارد خواهد کرد

 

به گزارش پایگاه خبری امتداد، غلامرضا سلیمانی که در نشست سندیکای بیمه گران ایران سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: نرخ شکنی، آسیب های جدی بر پیکره صنعت بیمه وارد می‌آورد و شرکت‌های بیمه باید در اقدامی هماهنگ و در تعاملی سازنده از ارائه نرخ های غیر فنی پرهیز کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی سود سال ۱۳۹۶صنعت بیمه را رقمی در حدود ۸۵۰میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: موضوع بدهی های معوقه، یک خسران جدی در صنعت بیمه است و شرکت هایی که با بدهکاران بزرگ صنعت پای میز قرارداد می نشینند، به این بحران دامن می زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای عالی بیمه با تأکید بر ضرورت تعامل بیشتر بین نهاد ناظر و صنعت بیمه به موضوع کنترل ریسک اشاره کرد و گفت: بیمه مرکزی به عنوان یک بیمه گر اتکایی ریسک های فاقد منطق اقتصادی و نرخ های غیر فنی را نمی پذیرد و از مدیران شرکت‌های بیمه نیز انتظار می‌رود هنگام عقد قرارداد به منافع شرکت و سهامداران خود توجه کنند.

وی ضمن استقبال از برپایی به هنگام مجامع شرکت های بیمه، تصریح کرد: در راستای اجرای طرح مثلثی و همچنین اهمیت موضوع حفظ منافع شرکتها، شخصا در تمامی جلسات بررسی صورت های مالی ارائه شده توسط شرکتها حضور خواهم داشت.

وی با اشاره به استفاده برخی از شرکت‌های بیمه از ارزیابان غیرمجاز، گفت: تنها ارزیابانی می‌توانند در صنعت بیمه فعالیت کنند که مجوزهای لازم را از بیمه مرکزی دریافت کرده باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرحی از سوی پلیس مبنی بر کاهش ۲هزار فقره فوتی در سال اشاره کرد و از سندیکای بیمه گران ایران خواست تا با بررسی دقیق و کارشناسی این طرح، در این خصوص تصمیم‌گیری لازم را به عمل آورد.

سلیمانی با اعلام این مطلب که سندیکا باید ساز و کاری طراحی کند تا شرکت‌های بیمه بتوانند مطالبات معوقه خود را وصول کنند در خصوص مطالبات وزارت بهداشت از صنعت بیمه نیز رهنمودهای لازم را ارائه کرد.

وی در پایان از آغاز تبادل دوسویه اطلاعات بین بیمه مرکزی و ناجا خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تبادل اطلاعات طرفین بسیاری از مشکلات صنعت بیمه برطرف شود.

گفتنی است در پایان این نشست مسائلی نظیر تعیین تکلیف تخفیف‌های دو نیم درصد بیمه شخص ثالث و مشکلات مربوط به بیمه درمان، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات مهمی اتخاذ شد.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۷۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی

روح الله سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مدیریت درمان دارای ۱۲ آزمایشگاه تشخیص طبی فعال در ۳ بیمارستان، یک پلی کلینیک و ۸ درمانگاه است و در این آزمایشگاه‌ها ۶۰ نیروی متخصص در رشته‌های علوم آزمایشگاهی به ارائه خدمت به بیمه‌شدگان اشتغال دارند.

وی افزود: در سال گذشته در بخش بستری و سرپایی برای حدود ۳۳۰ هزار مراجعه بیش از یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت تشخیص طبی در آزمایشگاه‌های مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی استان به‌صورت رایگان به بیمه‌شدگان ارائه شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: آزمایشگاه‌های مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان مرکزی به انواع وسایل تشخیصی در زمینه‌های مختلف از جمله کشت میکروبی، هورمون‌شناسی، تشخیص مولکولی، بانک خون، بیوشیمی، خون‌شناسی مجهز هستند و تقریباً تمامی آزمایش‌های تشخیصی طبی عمومی و برخی تخصصی در این آزمایشگاه‌ها قابل ارائه و انجام است.

وی افزود: چنانچه به عللی امکان ارائه برخی خدمات معدود در آزمایشگاه‌های ملکی این سازمان مقدور نباشد، از طریق مراکز طرف قرارداد قابل انجام است.

سهرابی بیان کرد: آزمایش‌های تشخیص طبی در ۹ مرکز درمانگاهی، مطابق سطح‌بندی خدمات آزمایشگاهی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان به‌عنوان متولی نظام سلامت انجام می‌شود و در ۳ بیمارستان نیز تقریباً تمامی آزمایشات موردنیاز برای سیر درمان بیماران قابل انجام است و برای ارائه این خدمات از بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی هیچ وجهی دریافت نمی‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: در بخش درمان غیرمستقیم نیز با بیش از ۹۰ آزمایشگاه در بخش خصوصی و دولتی طرف قرارداد هستیم که خدمات آزمایشگاهی را حسب تشخیص پزشک و در قالب تعهدات بیمه‌های پایه که از سوی شورای عالی بیمه تعریف شده به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و سایر افراد تحت پوشش این سازمان ارائه می‌کنند.

کد خبر 6086749

دیگر خبرها

  • ۱۰ راه روستایی در شهرستان بم مسدود شد
  • سیلاب، راه ۱۰ روستای بم را مسدود کرد
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت
  • کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مسائل توزیع برق مرکزی
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی