Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: متعهد شدیم با همکاری بنیاد مسکن برای سیل‌زدگانی که با وام‌های دولت نمی‌توانند خانه خود را تعمیر کنند، در تعمیر و بازسازی منازل به آن‌ها کمک کنیم. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد مخبر؛ رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پیش از ظهر امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه تکمیل و تعمیر واحد‌های مسکونی آسیب‌دیده در مناطق سیل‌زده استان‌های کشور اظهار کرد: پس از سیل اخیر، جزو نخستین دستگاه‌هایی بودیم که در مناطق سیل‌زده حضور یافتیم و در تمامی استان‌ها قرارگاه دایر کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۳ میلیون قلم کالا و تجهیزات به مناطق سیل‌زده ارسال کردیم، تصریح کرد: در جریان بازدید‌ها از مناطق سیل‌زده تصمیم بر این شد که ستاد اجرایی چهار فعالیت را در مناطق سیل‌زده انجام دهد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خاطرنشان کرد: ارسال بسته‌های لوازم خانگی، توزیع دام سبک، کمک به بازسازی و تعمیر منازل و ایجاد اشتغال، چهار فعالیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق سیل‌زده است.

مخبر با بیان اینکه ۳۰ هزار بسته لوازم خانگی با بودجه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان به مناطق سیل‌زده ارسال شده است، گفت: تمامی این بسته‌ها به این مناطق ارسال شده و هم‌اکنون که اینجا هستیم در حال واگذاری است.

وی با تاکید بر ایرانی بودن اقلام بسته‌های لوازم خانگی در سال رونق تولید افزود: طی بخشنامه‌ای در تمامی استان‌ها این درخواست را داشتیم که اگر در استان‌های سیل‌زده کارخانه‌ای تعطیل یا نیمه تعطیل شده است، در تهیه اقلام بسته‌ها از اجناس این کارخانه‌ها استفاده شود؛ کارخانه‌های یخچال‌سازی در لرستان و نیشابور نمونه‌ای از این کارخانه‌ها هستند که تعطیل یا نیمه تعطیل بودند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به اینکه قبل از اتمام مدت زمانی که وعده دادیم، عمل کردیم، تصریح کرد: ۱۰ هزار دام سبک در مناطق سیل زده توزیع شد؛ استانداری‌ها موظفند که اسامی بهره‌مند آن را در اختیار ما قرار دهند.

مخبر درباره کمک به بازسازی و تعمیر منازل مناطق سیل‌زده گفت: متعهد شدیم با همکاری بنیاد مسکن برای سیل‌زدگانی که با وام‌های دولت نمی‌توانند خانه خود را تعمیر کنند، در تعمیر و بازسازی منازل به آن‌ها کمک کنیم؛ مبالغ متغیر است که آن هم با تشخیص بنیاد مسکن خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سال ۹۸ متعهد شده تا ۱۰۰ هزار شغل را در کشور ایجاد کند، یادآور شد: وعده دادیم تا ۱۴ هزار شغل مستقیم و ۳۵ هزار شغل غیرمستقیم را در مناطق سیل‌زده ایجاد کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه ۵۵۰ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با عمل به وعده‌هایمان مردم را خوشحال کنیم.

لازم به ذکر است این تفاهم‌نامه مشترک در هفت ماده، سه تبصره و سه نسخه تنظیم شد و هر سه نسخه حکم واحد داشته و از تاریخ امضا معتبر و لازم‌الاجرا است؛ عناوین مواد این تفاهم‌نامه شامل موضوع تفاهم‌نامه، جامعه هدف و مشمولین، وظایف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، وظایف بنیاد مسکن، نحوه اجرای همکاری‌های مشترک، نحوه پرداخت و هزینه‌کرد اعتبارات و مدت تفاهم‌نامه است.

همچنین مطابق ماده ۶ تفاهم‌نامه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۳۰۰ میلیارد ریال (۳۰ میلیارد تومان) را به‌عنوان بخشی از هزینه‌های تعمیر و تکمیل واحد‌های آسیب‌دیده پرداخت می‌کند. این اعتبارات در سه مرحله (۳۰ درصد پس از امضای تفاهم‌نامه امروز، ۳۰ درصد سه ماه پس از امضای تفاهم‌نامه، و ۴۰ درصد ۹ ماه پس از تفاهم‌نامه) پرداخت می‌کند. مدت این تفاهم‌نامه ۱۲ ماهه بوده و با نظر کمیته مشترک راهبری و با توافق دو طرف مدت تفاهم‌نامه و میزان مشارکت در سال‌های آینده قابل تمدید است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ستاداجرایی فرمان امام تفاهم نامه همکاری سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۷۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، «رضا امیری مقدم» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان درباره دستاوردهای مهم اولین سفر رسمی «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان گفت: به پیشنهاد نخست وزیر پاکستان، اسلام آباد و تهران با تاکید بر عزم مشترک خود برای توسعه روابط دوجانبه توافق کردند هر شش ماه در یک کمیته عالی مشترک پیشرفت ها و پیگیری مربوط به توافقات و یادداشت های دوجانبه امضا شده در جریان سفر آقای رئیسی به اسلام آباد را مورد بررسی قرار دهند.
دکتر امیری مقدم افزود: با توجه به عزم مقامات دو کشور برای اجرایی کردن توافقات صورت گرفته امیدواریم مهمترین هدف این سفر که رساندن حجم تجارت دوجانبه به ۱۰ میلیارد دلار در سال است محقق گردد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


سفیر کشورمان در ادامه توافقات و یادداشت های همکاری دوجانبه به امضا رسیده میان ایران و پاکستان را به شرح ذیل اعلام کرد:
۱) موافقتنامه همکاری های امنیتی
۲) موافقتنامه همکاری قضایی در امور مدنی و تجاری
۳) موافقتنامه همکاری در امور دامپزشکی و بهداشت دامی
۴) یادداشت تفاهم همکاری برای ایجاد مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی
۵) یادداشت تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران با وزارت پاکستانی های مقیم خارج و توسعه منابع انسانی پاکستان
۶) یادداشت تفاهم‌نامه برای تبادل فیلم های سینمایی میان سازمان امور سینمایی و سمعی بصری ایران با وزارت اطلاعات و رسانه‌های گروهی پاکستان
۷) یادداشت تفاهم نامه شناسایی متقابل استاندارد میان سازمان استاندارد جمهوری اسلامی ایران با سازمان استاندارد و کنترل کیفیت پاکستان
۸) یادداشت تفاهم‌نامه همکاری قضایی میان وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران با وزارت قانون و دادگستری پاکستان.

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان