Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:40:57 GMT

طرح های آموزشی براساس نیاز دانش آموزان تعریف می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۷۳۵۴

طرح های آموزشی براساس نیاز دانش آموزان تعریف می شود

تهران- ایرنا- مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش گفت: طرح و برنامه های وزارت آموزش و پرورش براساس بیانیه گام دوم انقلاب و نیاز دانش آموزان تعریف می شود.

علی رمضانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در خصوص تحقق محورهای بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب دانش آموزان هستند؛ نوجوانان و جوانان که در حقیقت آینده کشور نیز به دست آن ها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: براین اساس یک کار گروه ویژه با مشارکت 4 تشکل دانش آموزی (اتحادیه انجمن های اسلامی، سازمان دانش آموزی، جمعیت جوانان هلال احمر و بسیج دانش آموزی) تشکیل شده است.
رمضانی ادامه داد: علاوه براین، یک کارگروه نیز با فعالیت معاونت های وزارت آموزش و پرورش دایر شده است؛ در این کارگروه طرح ها و برنامه های معاونت ها بار دیگر مورد بررسی قرار می گیرند.
وی خاطرنشان کرد: هریک از برنامه ها باید با توجه به نیاز نوجوانان و جوانان طراحی شده باشد. معاونت و تشکل ها طرح ها را تعریف می کنند و سپس تشکل های دانش آموزی سازگاری برنامه ها را با ذائقه و نیاز قشر نوجوان مورد بررسی قرار می دهند.
مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی افزود: طرح ها باید در قالب فعالیت های فرهنگی – هنری دنبال شود و بیانیه گام دوم انقلاب جریان سازی شود.
رمضانی تاکید کرد: به عبارت دیگر فعالیت های حوزه آموزش و پررورش باید براساس بیانیه گام دوم انقلاب تدوین شود و نوجوان و جوانان محورهای آن را جریان سازی کنند.همه نهادها و سازمان ها که مخاطب گام دوم بیانیه انقلاب هستند نیز باید در این زمینه فعال شوند.
رمضانی عنوان کرد: جهت افزایش تمرکز بر محورهای این بیانیه یک کارگروه ویژه نیز دایر شده است که در پرسش مهرماه ریاست جمهوری از دانش آموزان نیز مد نظر قرار می گیرد.
وی ادامه داد: گفتمان مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم باید به صورت گفتمان دانش آموزی نیز تغییر کند تا پیام های آن برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی و... نیز قابل درک باشد.
رمضانی یادآور شد: دبیرخانه گام دوم انقلاب که در معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تاسیس شده است با تمام توانمندی و مشارکت تشکل های دانش آموزی جهت اجراسازی این مهم در حال فعالیت است.
وی افزود: در سایر حوزه ها نظیر دفاع مقدس، راهیان نور و... نیز سیاست ها براساس محورهای این بیانیه تدوین شده و توسعه می یابد.
یادآور می شود؛ این بیانیه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شده است.
در این بیانیه که به نقش جوانان در تحقق آرمان های انقلاب اسلامی تاکید شده است، ثبات، امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور، ارتقای بینش سیاسی مردم، رشد و گسترش مشارکت های مردمی، عدالت، معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه، ایستادگی در برابر مستکبران جهانی، پیشرفت در عرصه علم و فناوری و همچنین توسعه زیرساخت های حیاتی، اقتصادی و عمرانی مورد توجه قرار گرفته است.

دانام**9484**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي بيانيه گام دوم انقلاب نوجوانان و جوانان علي رمضاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۷۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۱۴۶ بسته معیشتی به مدرسه استثنایی پارسا در سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان صبح پنج شنبه در مراسم گرامیداشت روز معلم که در مدرسه استثنایی پسرانه پارسا در سنندج برگزار شد، در جمع دانش آموزان، معلمان و اولیای دانش آموزان این مدرسه با تبریک روز معلم و گرامی داشت یاد و خاطره شهید استاد مرتضی مطهری به بیان اهمیت نقش و جایگاه تعلیم و تربیت در جامعه پرداخت و اظهار کرد: معلمان مدارس استثنایی ایثارگرانی بلند مرتبه هستند.

عبدالله رشیدی پور، با بیان اینکه تعلیم و تعلم از شئون الهی است و خداوند این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند، تصریح کرد: نقش معلم در جامعه مانند نقش انبیاست.

رشیدی پور در ادامه با تأکید بر اینکه کار معلمان در مدارس استثنایی فراتر از معلمی است، خاطر نشان کرد: کار در مدارس استثنایی نیاز به صبر، تجربه، حوصله و توانمندی مضاعفی دارد.

معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی استانداری استان افزود: دانش آموزان آینده سازان انقلاب اسلامی ایران هستند.

رشیدی پور با بیان اینکه معلمان مدارس استثنایی معلمانی خاص برای کودکانی خاص هستند، تصریح کرد: دانش‌آموزان استثنایی با تمام محدودیت‌ها، دانش‌آموزانی مشتاق یادگیری هستند و می‌توانند مانند دیگر دانش‌آموزان، آینده روشنی داشته و نقش مؤثری در جامعه داشته باشند.

این مقام مسئول افزود: با رایزنی با سایر دستگاه‌های اجرایی در استان تلاش داریم تا به شیوه‌های مناسب قسمتی از مشکلات ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی را کاهش دهیم.

وی با توجه به ضرورت دشمن شناسی، اذعان داشت: ایران اسلامی پیشرفت‌های بسیار ارزشمندی را به پاس خون پاک شهیدان کسب کرده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری استان ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران پرچمدار جهان اسلام و الگوی برای مستضعفین وجهان اسلام شده است.

وی افزود: هر چه از انقلاب جلوتر آمدیم عزت انقلاب و مردم بیشتر شد و در طرف مقابل قدرت آمریکا و حامیانش افول کرده است و استکبار ورژیم جعلی صهیونیستی شکست را متحمل شده‌اند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از معلمان مدرسه پارسا با اهدا لوح تقدیر و شاخه گل به مناسبت روز معلم تجلیل به عمل آمد و از سوی سپاه بیت المقدس نیز ۱۴۶ بسته معیشتی ۱۰ میلیون ریالی همزمان با گرامیداشت روز معلم به دانش‌آموزان و کارکنان مدرسه استثنایی پارسا در سنندج اهدا شد.

کد خبر 6094932

دیگر خبرها

  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است
  • فیلمی متفاوت از کنکور دادن دانش آموزان قبل از انقلاب
  • ضرورت طرح مسئله برای دانش آموزان در موضوع آب
  • محتواهای کمک‌ آموزشی برای امتحانات نهایی موضوعیتی ندارد
  • اهدای ۱۴۶ بسته معیشتی به مدرسه استثنایی پارسا در سنندج
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • معلمان مدیران تراز انقلاب تربیت کنند