Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان مرکزی گفت: ۶۵۰ دانشجوی پیوسته در پردیس زینب کبری (س) تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۴۰ نفر در نمازخانه این دانشگاه سکونت دارند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی در نشست هیات امنای دانشگاه فرهنگیان این استان با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای جذب دانشجومعلم در سال تحصیلی جدید، گفت: باید با بهره گیری از ظرفیت تمام مراکز آموزش عالی و تأمین زیرساخت‌های لازم، زمینه جذب ۲۰۰ دانشجوی دختر و ۱۵۰ دانشجوی پسر را در سال تحصیلی جدید در دانشگاه فرهنگیان استان فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقازاده با یان اینکه ایجاد دانشگاه فرهنگیان ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد ریال هزینه برای استان داشته است، افزود: بهره برداری از این مرکز با بودجه‌های دولتی امکان پذیر نیست.
استاندار مرکزی ادامه داد: کارگروهی متشکل از آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و استانداری برای بررسی کارشناسانه موضوع جذب سرمایه برای این دانشگاه، تشکیل و ظرفیت‌های استان را بدون در نظر گرفتن اعتبارات دولتی مورد بررسی قرار داده و نتیجه را به این هیات اعلام کنند.
وی گفت: استانداری مرکزی آمادگی دارد زمین مورد نیاز دانشگاه جامع فرهنگیان را در اختیار این مرکز آموزش عالی قرار دهد.
سعید فخاری، رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی هم گفت: بر اساس پیش بینی‌ها ۳۰ هزار دانشجوی پیوسته و ۵۵ هزار نفر مهارت آموز در سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور جذب می‌شوند.
فخاری افزود: سهم استان مرکزی ۷۰۰ نفر دانشجوی پیوسته و هزار و ۱۰۰ نفر مهارت آموز است که در پردیس‌های زینب کبری (س) و شهید باهنر جذب می‌شوند.
مدیر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در استان مرکزی ادامه داد: ۶۵۰ دانشجوی پیوسته اکنون در پردیس زینب کبری (س) به تحصیل اشتغال دارند که ۴۰ نفر این دانشجویان به دلیل کمبود خوابگاه در نمازخانه این دانشگاه سکونت دارند.   رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی گفت: ۵۰۰ نفر دانشجو پیوسته و ۷۰۰ نفر مهارت آمور نیز در پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان این استان به تحصیل اشتغال دارند.
فخاری افزود: ۸۰۰ دانشجوی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی مهر ماه امسال به آموزش و پرورش می‌پیودند که ۵۹ نفر این افراد را دانش آموختگان پیوسته پسر و ۳۳ نفر را دانش آموختگان پیوسته دختر این دانشگاه تشکیل می‌دهند.
وی ادامه داد: ۱۲۰ دانشجوی پسر و ۳۳۱ دانشجوی دختر سال گذشته در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی پذیرفته شدند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی نیز در خصوص ایجاد دانشگاه تابع دانشگاه فرهنگیان در شهرستان‌های محلات و شازند گفت: سیاست دولت برای کاهش هزینه تجمیع دانشگاه‌ها است.
یادگاری افزود: با توجه به وجود برخی مشکلات اعتباری تجمیع دانشگاه‌ها با هدف کاهش هزینه‌ها در دستور کار دولت است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۷۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک

شهردار اراک گفت: پیگیر تخصیص اتوبوس و تاکسی برقی برای این شهر هستم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علیرضا محمودی پیش از ظهر امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دیدار و نشست با معاون توسعه حمل‌ونقل وزارت صمت، اظهار کرد: به‌کارگیری اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی، گامی مهم در راستای کاهش آلودگی هوای شهر اراک است.

وی افزود: پیگیر تخصیص اتوبوس و تاکسی برقی برای این شهر هستیم.

به گزارش ایمنا، در این نشست مشترک که با حضور نادر قلی ابراهیمی نماینده منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، علی اکبر اسدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با معاونت توسعه حمل و نقل وزارت صمت و نماینده معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور برگزار شد، پیرامون قول مساعد وزیر صمت در خصوص به‌کارگیری اتوبوس و تاکسی‌های برقی ویژه کلان‌شهر اراک گفت‌وگو شد.

در این جلسه روش‌ها و مدل‌های مختلف تخصیص و به‌کارگیری خودروهای برقی با توجه به ضرورت کاهش و کنترل آلودگی هوا ناشی از ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده در سطح شهر اراک مورد بحث و بررسی قرار گرفت و توافقات اولیه در این زمینه حاصل شد.

همچنین مقرر شد، شهرداری اراک با هماهنگی استانداری مرکزی با بررسی مدل‌های مختلف، مدل بهینه اقتصادی به‌کارگیری خودروهای برقی را با توجه به شرایط و ملاحظات محلی احصاء و در ادامه مذاکرات بعدی با بانک‌های عامل و شرکت‌های خودروساز به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز و سفارش ساخت و تحویل خودروها انجام گیرد.

کد خبر 747575

دیگر خبرها

  • کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سالهای گذشته است
  • شروع رقابت‌های آزمون سراسری در استان مرکزی
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سرپرست شهرداری نور شد
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت
  • کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مسائل توزیع برق مرکزی
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل